بهترین پرداخت یار

بهترین پرداخت یار

در مطالب قبلی تاریخچه به وجو آمدن پرداخت یاری در صنعت پرداخت کشور را بررسی کردیم و گفتیم طبق مصوبات و آئین نامه های بانک مرکزی شرکتهای پرداخت یار می توانند در چهارچوب ارائه خدمات پرداخت اینترنتی به کسب و کارها سرویس دهند. با نگاهی به بازار پرداخت، خصوصا پرداخت های اینترنتی تنها سرویسی که در ابتدا جلب توجه می کند همان درگاه پرداخت اینترنتی است. یعنی بانک مرکزی به چند ده شرکت مجوز داده تا به کسب و کارهای آنلاین فقط درگاه پرداخت ارائه کنند !!! آیا با وجود شرکتهای PSP چنین کاری لازم بود ؟ یا اصلا چرا پرداختیار ؟ برای پاسخ به این سوال اجازه دهید کمی عمیق تر به مفهوم کلمه پرداخت یار توجه کنیم.

پرداخت‌یار با تعاریف قبلی و همانطور که از نامش نیز پیداست، یاری رسان به کسب وکارها در امور پرداخت های اینترنتی آنها می باشد. با این تعریف می توان فهمید که حوزه فعالیت و خدمات شرکت های پرداخت یار محدود به واگذاری درگاه پرداخت نخواهد بود و در این بخش می توانند سرویس های متعددی در راستای تسهیل امور مالی کسب وکارها از نوپا گرفته تا سازمانهای بزرگ ارائه دهند. پس فرض بر این است که این شرکتها درگاه پرداخت اینترنتی با خدمات ارزش افزوده به مشتریانشان ارائه میدهند. با این فرض کمتر کسی برای دریافت درگاه پرداخت به سمت شرکتهای psp خواهد رفت. بعد ازپاسخ به سوال چرا پرداخت‌یار ؟ به سراغ نحوه انتخاب بهترین پرداخت یار میرویم.

برای انتخاب بهترین پرداخت یار در آغاز بایستی با خدمات قابل ارائه از سوی شرکتهای پرداختیار آشنا شوید تا بر اساس آن تصمیم بگیرید کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است. یا به قولی بهترین پرداخت یار کدام است ؟

درگاه پرداخت اینترنتی

اولین سرویسی که با شنیدن نام پرداخت یار به ذهن می رسد، ارائه درگاه پرداخت اینترنتی می باشد. اگر فروشگاه اینترنتی دارید و کالا یا خدمات خود را در فضای مجازی عرضه می کنید حتما در قسمت دریافت وجه از مشتری از درگاه پرداخت استفاده کرده اید.

چند درگاه پرداخت در قالب یک درگاه پرداخت اینترنتی

سرویس دیگری که پرداختیاران را از شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت ( PSP ) متمایز می کند ارائه چندین درگاه پرداخت در قالب یک درگاه پرداخت اینترنتی است. در صورتیکه یک درگاه پرداخت دچار اختلال، کندی سرویس و یا حتی قطعی شده باشد بدون اینکه مشتری شما متوجه شود فرآیند پرداخت به درگاه پرداخت دیگری منتقل می گردد.

لینک پرداخت

اشخاص که کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی برپا کرده اند برای دریافت پول از مشتریان خود می بایست شماره کارت یا تصویر کارت بانکی خود را برای مشتری ارسال کنند. این روش خطرات فراوانی در پی دارد که بارها نیز توسط نهادهای ناظر و پلیس فتا در خصوص ارسال تصویر کارت برای دریافت پول تذکراتی داده شده است. خب سوال اینجاست، جایگزین انتقال وجه کارت به کارت چیست ؟ با استفاده از لینک پرداخت علاوه بر اینکه سطح امنیت اطلاعات بانکی خود را افزایش می دهید به کسب و کارتان نیز هویت می بخشید. با دریافت لینک پرداخت اختصاصی می توانید برای مشتریان خود لینک هائی با مبالغ ثابت ارسال کنید و یا از مزایای بسیار دیگری که لینک پرداخت دارد استفاده کنید. به مزایای گرفتن لینک پرداخت اختصاصی نیز در نوشتارهای بعدی به تفصیل خواهیم پرداخت.      
 بیشتر بخوانید : نحوه ایجاد درگاه پرداخت اینستاگرام    

تسهیم وجوه

بسیاری از مشاغل هستند بعد از دریافت وجه از مشتری آن را بین حسابهای  شرکا ( ذی نفعان) متعدد تقسیم می کنند. با استفاده از سرویس تسهیم وجوه کسب و کارها می توانند - در لحظه پرداخت پول توسط پرداخت کننده - مشخص نمایند که چه درصدی از مبلغ به چه شماره حسابهائی واریز گردد. با این کار بسیاری از پروسه های مالی و حسابداری خصوصا برای مشاغل کوچکتر که داشتن حسابدار برای آنها صرفه اقتصادی ندارد از بین خواهد رفت. معمولا این سرویس با گزارشات متعدد از قبیل حسابداری و آماری در دسترس قرار می گیرد. 

                           

بیشتر بخوانید : تسهیم وجه چیست ؟

فاکتور آنلاین

از دیگر سرویس هائی که می توان از آن نام برد فاکتور آنلاین می باشد. صدور و ارسال فاکتور برای مشتری کار را برای بسیاری از مشاغل که سرویسهای تحویل در محل دارند را آسان کرده است. اگر بخواهیم بطور خلاصه به آن اشاره کنیم بهترین مورد خلاص شدن از پروسه دریافت کارتخوان سیار می باشد. مراحل زیاد اداری و دریافت ودیعه برای گرفتن پوز با استفاده سرویس فاکتور آنلاین به کلی از بین میروند. سرویس فاکتور آنلاین مزایای زیادی دارد که از حوصله این بحث خارج است.

بیشتر بدانید : صدور فاکتور آنلاین

 

گزارشات متنوع

یک سرویس خوب پرداخت می بایست از سامانه گزارشگری خوبی نیز برخوردار باشد. صاحبان مشاغل بابت تمام سرویس ها احتیاج دارند مراحل انجام فرآیندها از لحظه شروع تراکنش تا زمان تسویه حساب را ببینند و بر اساس آن برنامه ریزی کنند پس اساس یک سرویس خوب پرداخت سامانه گرازش دهی قدرتمند آن می باشد. این سامانه به صورت های مختلف می بایست اطلاعات را در اختیار کسب و کار ها و مدیران انها قرار دهد. از جمله این امکانات گزارش سازها، فایل های اطلاعاتی اکسل (Excel) پی دی اف (PDF) و یا ارسال پیامک می باشد.

 

الگو های مختلف تسویه حساب

نتیجه یک سرویس پرداخت خوب در تسویه حساب به موقع، بیشترین نمود را خواهد داشت. تسویه حساب می بایست براساس درخواست دارنده درگاه پرداخت اینترنتی در سیکل های منظم و از پیش تعیین شده انجام پذیرد.

 

پشتیبانی پیگیر و پاسخگو

تمامی کسب و کارهای مشتری مدار سعی بر این دارند تا همیشه سرویس پایدار، بدون نقص، مورد پسند و مطلوب مشتری را ارائه دهند. با این حال برخی مشتریان نیازهائی دارند که از قبل پیش بینی نشده است پس بهترین راه داشتن یک واحد پشتیبانی پیگیر و پاسخگوی 7x24 می باشد. تا از طرق مختلف مانند سامانه مرکز تماس ( کال سنتر )، سیستم تیکتینگ و سایر راههای ارتباطی به رفع موارد، مشکلات و سوالات مشتریان بپردازد.

 

موارد ذکر شده در بالا اهم سرویس هایی است که یک پرداختیار می بایست داشته باشد. ما در سیزپی علاوه بر این موارد خدمات دیگری به مشتریان خود ارائه می کنیم که در پست های بعدی به آنها نیز اشاره خواهیم کرد.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.