ایجاد بستر استفاده از درگاه پرداخت برای مدارس

ایجاد بستر استفاده از درگاه پرداخت برای مدارس

بسیاری از خانواده‌ها معتقدند تحصیل فرزندان‌شان خصوصا در مدارس دولتی باید رایگان باشد؛ قانون نیز از این حق دفاع می‌کند اما از آنجایی که چند سال است سرانه‌ی مدارس که در بودجه پیش‌بینی می‌شود، تحقق پیدا نمی‌کند، مدارس به کمک‌های مردمی نیاز دارند که آن هم قانونی است اما شرط لازم و کافی آن این است که هیچ اجباری در پرداخت آن نباشد. از طرف دیگر از سال ۱۳۹۳ برای شفاف‌سازی پرداخت‌ها و هزینه‌ها در هر یک از مدارس کشور، حسابی ایجاد شد به نام حساب یک‌پارچه و تمام مدارس موظف شدند حسابی را تحت این عنوان داشته باشند و هر نوع وجهی را از این حساب دریافت کنند. این حساب یک‌پارچه یک‌بار به صورت رسمی اجرا شد اما با منع قانونی از سمت دیوان محاسبات کشور وقفه‌ای به لحاظ قانونی در اجرای آن رخ داد و یک دوره اختیار این حساب به مدارس واگذار شد اما دوباره مدیریت این حساب به صورت یک‌پارچه از سر گرفته شد. با این مقدمه  شاهد نصب دستگاه‌های کارت‌خوان در بعضی از مدارس هستیم، از سوی دیگر برخی مدارس طی یک نامه شماره حساب مدرسه را برای اولیا ارسال کرده و مبلغ ثابتی را درخواست می‌کنند. 

با توجه به مشکلات پیش روی مدارس از یک سو و اولیا از سوی دیگر، سیزپی بر آن شد تا با فراهم‌سازی امکان ساخت لینک پرداخت تا حدی مشکلات را برطرف نماید. مدیران مدارس می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت سیزپی برای حساب مدرسه یک لینک پرداخت ساخته و آن‌را از طریق پیامک برای اولیا ارسال کنند تا در شرایطی که نیاز به دریافت وجه بود از این لینک استفاده شود. همچنین انجمن اولیا و مربیان به عنوان یک NGO می‌تواند یک درگاه به نام خود انجمن راه‌اندازی کرده و هزینه‌هایی مانند اردو، پول سرویس، کپی، مراسم، مناسبت‌ها، تولدها و ... را دریافت کند.

https://itp.bz


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.