افزایش فروش در اینستاگرام

افزایش فروش در اینستاگرام

در واقع، اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد. اینستاگرام یک بستر عالی بازاریابی برای مشاغل است و جای تعجب نیست که

 90% کاربران اینستاگرام حداقل یک برند تجاری در صفحه اینستاگرام  را دنبال می کنند.

83% از کاربران اینستاگرام برندها یا محصولات جدید را در این شبکه اجتماعی پیدا می کنند.

80% کاربران این نظر را دارند که اینستاگرام هنگام تصمیم گیری برای خرید محصول یا خدمات به آنها کمک می کند.

بنابراین بسیاری از برندها و کسب و کارها در حال یافتن راه هایی برای تعامل با جامعه اینستاگرام و به دست آوردن مشتریانی هستند.

از سال 2016 تا به الان اینستاگرام الگوریتم های خود را تغییر داده تا پست ها را بر اساس محبوبیت به جای استفاده از ترتیب زمانی، در فیدها نشان دهد. این به این معنی است که پست هایی با میزان جذابیت بالا به بالاترین سطح بازدید می رسند و پست هایی با میزان جذابیت کم، هرگز دیده نمی شوند. اگر شما هم می خواهید محصولات یا خدمات خود را بیشتر در اینستاگرام بفروشید باید به دنبال ایده هایی برای کمک به افزایش فروش خود باشید. در ادامه تاکتیک هایی گفته شده است که  با استفاده از آن ها، فروش شما در اینستاگرام افزایش می یابد.

1. داشتن یک اکانت تجاری 

اولین و مهم‌ترین قدم برای ایجاد فضایی جهت فروش در اینستاگرام، ساخت اکانت تجاری می باشد زیرا بسیاری از مشتریان، برای جست و جوی برند و یا محصول مورد نظر خود،  آن را در اینستاگرام جستجو می کنند. اکانت تجاری، اولین نقطه تماس مشتری با هر کسب و کار و برند است. در اکانت تجاری، امکان قرارگیری آدرس سایت، شماره تماس و ایمیل موجود می باشد و علاوه بر مزایای ارتباطی، اینستاگرام به صاحبان کسب و کارها این امکان را می دهد با استفاده از قابلیت insights متوجه شوند مخاطبین از کدام پست ها و محصولات بیشتر استقبال کرده و داده های موجود را آنالیز کنند. این راه باعث می شود که صاحبان کسب و کارها با سلیقه و نگرش کاربران خود آشنا شوند و محصولات و خدمات در این راستا ارائه دهند.

همچنین اکانت تجاری باید دارای یک پروفایل حرفه ای باشد زیرا که این پروفایل، اولین ارتباط چشمی و بصری با مخاطبان کسب و کار اینستاگرامی شما خواهد بود بنابراین باید به گونه ای باشد که بیشترین جذابیت را باشد و شامل تمام مواردی باشد که به کسب و کار مربوط است.

2. استفاده از هشتگ مناسب 

هشتگ‌ها نقش بسیار زیادی در جذب فالوور، بهبود صفحه و به طور کل افزایش فروش در اینستاگرام دارند. هر چند اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر و جذابیت بصری است، اما متن کپشن و در راستای آن نوع هشتگ‌ها نیز بسیار تاثیرگذار می باشد. متناسب با نوع محصول و خدمات خود باید از هشتگ ها استفاده شود، چنانچه از هشتگ‌ها به درستی استفاده کنید، به احتمال زیاد پست شما در بخش اکسپلورر اینستاگرام قرار خواهد گرفت.

3. تولید محتوا جذاب

اینستاگرام یک ابزار بصری است که در آن محتوای تصویری مانند عکس و ویدئو حرف اول را می زند بنابراین برای افزایش فروش در اینستاگرام یکی از اولویت های شما باید تولید محتوای تصویری حرفه ای و جذاب باشد. علاوه بر کیفیت بالای تصاویر، محتوای تولید شده  باید در ذهن مشتری ماندگار شود.

4. آسان نمودن فرایند خرید

خرید از اینستاگرام هرچه آسان تر باشد احتمال به وقوع پیوستن آن بیشتر است و این یعنی بهبود فروش در اینستاگرام. هرقدر راهکارهای ارائه شده توسط کسب‌و‌کارها برای خرید از اینستاگرام راحت تر  باشد، احتمال خرید  بیشتر و در نتیجه افزایش فروش در اینستاگرام را شاهد هستیم. یکی از این راهکارها استفاده از درگاه پرداخت اینستاگرام می باشد. درگاه پرداخت، فرایند پرداخت را آسان نموده و فرایند خرید با استفاده از پرداخت در درگاه پرداخت توسط مشتری، تکمیل می شود. سیزپی خدمات درگاه پرداخت اینستاگرام را برای افزایش فروش شما ارائه می نماید.

             

                                                           


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.