استعلام وضعیت تراکنش

استعلام وضعیت تراکنش

تراکنش صورت گرفته در درگاه پرداخت اینترنتی دارای دو حالت تراکنش موفق یا تراکنش ناموفق است. اگر از کاربران سیزپی باشید احتمالا در پنل کاربری خود دیده باشید گزارش هایی برای استعلام وضعیت تراکنش بر اساس شماره کارت و بر اساس شماره ارجاع وجود دارد و با در دست داشتن هر کدام از این اطلاعات می توانید از وضعیت آن تراکنش آگاه شوید این روش راحت ترین و البته سریع ترین راه استعلام است. همچنین در گزارش تراکنش ها بخش تنظیمات پیشرفته یک گزارش از کل تراکنش ها بگیرید تا تمامی تراکنش های موفق و ناموفق را برای شما لیست کند. دانستن تعداد تراکنش های ناموفق و علت آن می تواند نسبت به عارضه یابی و رفع مشکلات کمک کند. مثلا علت تراکنش ناموفق ممکن است نداشتن موجودی باشد یا ممکن است خریدار گزینه انصراف از خرید را زده باشد حتی ممکن است علت آن مشکلات موجود در سایت باشد که باعث می شود فرد نتواند خرید خود را تکمیل کند. با ثبت تیکت در پنل کاربری خود و ارسال اطلاعات تراکنش می توانید از پشتیبان سیزپی بخواهید تا وضعیت تراکنش را استعلام بگیرد.

بیشتر بخوانید: تراکنش چیست ؟

این گزارش ها در اختیار پذیرنده یا صاحب درگاه پرداخت سیزپی است اما مشتری ای که خرید را انجام داده و از حسابش کسر شده و برگشت نخورده باید چه کار کند؟ این فرد هم می تواند از شما درخواست کند بررسی کنید هم می تواند به میز امداد شتاب مراجعه کند و با ثبت مشخصات کارت بانکی و ساعتی که تراکنش اتفاق افتاده و مبلغ خرید نسبت به ثبت مغایرت و درخواست بررسی اقدام نمایید. البته باید بدانید در صورت کسر از حساب این وجه تا 72 ساعت برگشت می خورد اگر بعد از گذشت این زمان هنوز برگشت نخورده بود آن وقت به مغایرت گیری بپردازید.

به تجربه می گوییم که این تراکنش های ناموفقی که به حساب بر می گردد فرد از برگشت آن آگاه نمی شود چرا که یا پیامک برگشت وجه ارسال نمی شود یا مبلغی متفاوت از مبلغ خرید برگشت می خورد در این شرایط بهتر است حتما صورتحساب بانکی چک شود.

خریدارانی که از طریق لینک پرداخت به واریز وجه اقدام می کنند در صورت موفق یا ناموفق بودن تراکنش یک رسید دیجیتالی دریافت خواهند کرد که شامل اطلاعات تراکنش و شماره ارجاع است و در بالای آن وضعیت تراکنش را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: درگاه پرداخت چیست


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.