از ویزاکارت و شرایط گرفتن آن چه می‌دانید؟

از ویزاکارت و شرایط گرفتن آن چه می‌دانید؟

 

 توسط بانک‌ها و مؤسسات مالی برای انجام امور مالی و پرداخت‌ها، ویزاکارت صادر می‌شود. با استفاده از این نوع کارت می‌توانید خرید اینترنتی انجام دهید یا حتی در فروشگاه‌ها خرید حضوری داشته باشید.

این نوع کارت اعتباری بوده و مثل سایر کارت‌های بانکی باید موجودی آن برای خرید تکمیل باشد. برای اینکه با کار و مزایا ویزاکارت آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 ویزاکارت چیست؟

 شما نام ویزاکارت را شنیده‌اید؟ (Visa Card) ویزاکارت، امکان پرداخت بین‌المللی را به شما می‌دهد و شما می‌توانید وجه نقد خود را با استفاده از طریق کارت‌های اعتباری به سراسر دنیا منتقل کنید. مجموعه‌ای از کارت‌ها به‌طور مثال کارت‌های اعتباری، نقدی و پیش‌پرداخت، می‌توانند از انواع خدمات مالی در دنیا استفاده کنند.

 شما می‌توانید با کمک ویزاکارت، پول برداشت کرده یا انتقال دهید و خرید اینترنتی کنید. با استفاده از ویزاکارت به تمام تسهیلات مالی در دنیا دسترسی دارید. بهتر است بدانید که ویزاکارت به مشتریان خود تخفیفات زیادی نیز ارائه می‌دهند که می‌توانید از هر یک از آنها استفاده کنید.

 

 آشنایی با انواع ویزاکارت

 برای اینکه بهتر با ویزاکارت آشنا شوید، ابتدا انواع آن را به‌خوبی بشناسید. در ادامه به شرح انواع ویزاکارت می‌پردازیم.

 

 ویزاکارت اعتباری

 برای افرادی که سابقه مالی خوبی دارند، فقط ویزاکارت اعتباری (Visa Credit Card) صادر می‌شود. با استفاده از این نوع کارت ویزا، افراد می‌توانند تا مبلغ مشخصی حتی اگر در حسابشان پولی نداشته باشند، خرید کنند. این ویژگی بسیار مهم بوده و برای انجام امور ضروری بسیار کاربردی است. فقط باید توجه داشته باشید که این نوع کارت‌ها کارمزدهای مشخص و مخصوصی دارند که در زمان استفاده از آنها باید پرداخت شوند.

 با استفاده از ویزا کارت، هزینه‌های شما از کارتتان پرداخت می‌شود و اگر موجودی نداشته باشید، مبلغی که خرج شده به‌عنوان بدهی برای شما در نظر گرفته می‌شود.

 

 ویزاکارت دبیت

 با استفاده از ویزاکارت دبیت (Debit Visa Card) می‌توانید به هر میزانی که موجودی در حساب بانکی خود دارید خرید کرده و پول برداشت کنید. با دبیت کارت نمی‌توانید بیشتر از موجود حسابتان خریدی انجام دهید و فقط پول مستقیماً از حساب شما کسر می‌شود.

 ویزاکارت دبیت به شما امکان پرداخت در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سایت‌های اینترنتی و استفاده از دستگاه‌های خودپرداز برای برداشت وجه نقد را می‌دهد. با استفاده از این کارت می‌توانید و موجودی آن، در سراسر دنیا خرید انجام دهید.

 کارت دبیت مانند کارت معمولی بانکی است با این تفاوت که با نام ویزاکارت به شما این امکان داده می‌شود که در سراسر دنیا امکان استفاده از آن را داشته باشید. خرید از پول حساب با این کارت میسر است، بدون اینکه بدهی برای شما درج شود.

 

 ویزاکارت پیش‌پرداخت

 برای استفاده از ویزاکارت پیش‌پرداخت (Prepaid Visa Card) نیازی به افتتاح حساب بانکی ندارید و با استفاده از آن می‌توانید خرید انجام دهید. تنها تفاوت این کار با دبیت کارت در آن است که مقدار مشخصی پول در زمان خرید به آن افزوده می‌شود.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت

 

 انواع ویزاکارت پیش‌پرداخت

 ویزاکارت‌های پیش‌پرداخت به دو دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارت‌اند از:

 

 کارت پیش‌پرداخت قابل‌شارژ

 همان‌طور که از نام این کارت‌ها مشخص است، آنها را می‌توانید برای هر بار خرید شارژ کنید. این کارت‌ها مانند کیف پول‌های شارژی عمل می‌کنند و با استفاده از آنها راحت‌تر می‌توانید مدیریت مالی و رسیدگی به خریدهای آنلاین خود را انجام دهید.

 

 کارت پیش‌پرداخت غیر قابل شارژ

 کارت‌های پیش‌پرداخت که قابلیت شارژ ندارند، مبلغ ثابتی دارند و نمی‌توانید چندین بار از آنها استفاده کنید. مانند کارت‌های هدیه که قابلیت شارژ مجدد ندارند و تنها افراد می‌توانند از آنها فقط یک بار تا انتهای وجودی از آن استفاده کنند.

 

 شناخت مزایای ویزاکارت

 این نوع کارت دارای مزایای مختلفی است که باید با آنها آشنا شوید.

 

 قابلیت استفاده در دنیا

 همان‌طور که اشاره شد، از این نوع کارت‌ها می‌توانید در سراسر دنیا استفاده کنید و این مزیت بزرگی برای افرادی است که تردد بین کشورها ازجمله کارهای مهم زندگی آنهاست. با استفاده از این کارت می‌توانید در سراسر دنیا به‌صورت آنلاین و با کمک درگاه پرداخت اینترنتی خریدی را بدون مشکل ثبت کنید.

 

 امکان خرید حضوری

 علاوه‌بر اینکه می‌توانید آنلاین از درگاه پرداخت سایت‌های خارجی با ویزا کارت خرید کنید امکان خریدهای حضوری نیز با این نوع کارت‌ها دارید.

 

 امکان برداشتن وجه نقد

 با استفاده از ویزا کارت‌ها می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز نیز به صورت نقدی پول بردارید و مشکلی از این بابت در هیچ جای دنیا ندارید.

 

 امکان انتقال وجه در سطح بین‌المللی

 ویزاکارت قابلیت استفاده در سراسر دنیا را دارد و شما می‌توانید پولی را از حسابی به‌حساب دیگری به‌راحتی جابه‌جا کنید. این کار در سریع‌ترین زمان و به ایمن‌ترین روش ممکن انجام می‌شود.

 

 پرداخت هزینه‌های بین‌المللی

 تمامی هزینه‌هایی که برای امور بین‌المللی مانند هزینه آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس، تافل و... یا حتی هزینه‌های تعیین وقت و مراجعه به سفارتخانه‌ها را می‌توانید از طریق ویزاکارت پرداخت کنید.

 

 وام‌گرفتن پول

 از برخی بانک‌ها با کمک ویزاکارت می‌توانید وام گرفته یا در اصطلاح پول قرض بگیرید.

 

 پرداخت اقساط خریدها

 ویزاکارت به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در مواقعی، خریدهای خود را اقساطی پرداخت کنید.

 

 محافظت از خرید

 امکان بازگشت وجه و حفاظت از پول شما زمانی که با ویزاکارت خرید می‌کنید و مشکلی برای خریدتان به وجود می‌آید، وجود دارد.

 در ضمن بد نیست بدانید این نوع کارت‌ها اغلب اوقات تخفیف‌های خوب و آفرهای ویژه‌ای را برای کاربران خود در نظر می‌گیرند.

 

 و در پایان

 در این مقاله مرور کردیم که ویزاکارت چیست و اگر قصد گرفتن ویزاکارت در ایران را دارید باید بدانید در ایران به دلیل وجود تحریم‌ها شرایط دریافت ویزاکارت کمی دشوار است. البته این دشواری به معنای آن نیست که شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید، فقط باید به سراغ شرکت‌های معتبری بروید که تخصص این کار دارند.

 شما نیز اگر به دنبال دریافت درگاه پرداخت امن، پایدار و با پشتیبانی و امکانات ویژه‌ای هستید، ما به شما درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی را معرفی می‌کنیم.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.