از شخصی‌سازی فرایند خرید مشتری چه می‌دانید؟

از شخصی‌سازی فرایند خرید مشتری چه می‌دانید؟

 

 رقابت برای پیشرفت هر کسب‌وکاری لازم است. در گذشته این کار با ارائه محصولات، خدمات خوب و البته با قیمت مناسب بود؛ اما امروزه رقابت‌ها کمی متفاوت‌تر شده‌اند. کسب‌وکارها راه خرید و ارائه خدمات را آسان‌تر می‌کنند و داشتن سایت که یکی از راه‌های خرید برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود نیز به این رقابت کمک بسیاری می‌کند.

 فروشگاه‌های اینترنتی نیز از طرق مختلف ازجمله راحتی خرید، تنوع محصولات، نحوه راحت پرداخت، شخصی‌سازی خرید، داشتن درگاه پرداخت مناسب و... با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در این مقاله قصد داریم درباره شخصی‌سازی خرید مشتری در فروشگاه‌های اینترنتی را بررسی کنیم و از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 شخصی‌سازی تجارت الکترونیک چیست؟

 قبل از راه‌اندازی سایت، مسیری که قرار است سایت شما برای فروش محصولات طی کند را طراحی کنید. اینکه مشتری بتواند مسیر خود را برای خرید کالا در سایت در کمترین زمان پیدا کند، بسیار اهمیت دارد. اگر مراحل پیدا کردن کالا یا پرداخت در درگاه پرداخت اینترنتی سایت شما دشوار باشد، مشتری سبد خرید را رها کرده و شما مشتری را از دست خواهید داد.

 بهتر است محصولات را با نظم زیادی دسته‌بندی کنید و توضیحات کامل درباره هر کالا را در کنار آن قرار دهید. صفحات سایت شما ویترین مغازه شما هستند و در حفظ زیبایی و تکمیل کردن نواقص آن کوشا باشید. مشتری برای پیدا کردن محصول موردنظر خود نباید در سایت سردرگم شود. مسیر مشتری برای خرید تا زمان رسیدن به درگاه پرداخت باید ساده باشد و در این صورت شما توانسته‌اید فرایند خرید را شخصی‌سازی کنید.

 

 چگونگی انجام شخصی‌سازی فرایند خرید مشتری

 برای اینکه بتوانید هر کاربری را به مشتری تبدیل کنید باید نیازهای مشتری را شناسایی کرده و با به‌روزرسانی سایت آنها را برطرف کنید. روش‌های ساده‌ای برای انجام این کار وجود دارد که در ادامه مفصل‌تر با آنها آشنا خواهید شد.

 

 درگاه  پرداخت

 همان‌طور که گفتیم پرداخت مهم‌ترین مرحله در هر خرید است. اینکه درگاه پرداخت امنیت کافی و سرعت خوبی داشته باشد بسیار مهم است. مراحل پیچیده‌ای برای رسیدن به مرحله پرداخت برای مشتریان انتخاب نکنید.

 گاهی با طولانی و سخت شدن مسیر پرداخت، مشتری سبد خرید را رها می‌کند. استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی معتبر و با سرعت و البته ایمن، می‌تواند سرعت پرداخت را بیشتر کرده و می‌توانید تراکنش‌های روزانه بیشتری داشته باشید.

 با داشتن درگاه پرداخت خوب اطلاعات مشتریان شما حفظ خواهد شد و سبب بهبود تجربه خرید بهتری برای مشتریان شما خواهد شد.

 

 شخصی‌سازی صفحات بازدید شده

 در فروشگاه اینترنتی با ورود به سایت و گشت در سایت کاربر یا مشتری می‌تواند تمام محصولات موردنیاز خود را پیدا کند و به هر دلیل اگر سبد خرید را رها کرد با بازگشت مجدد او به سایت می‌تواند سبد قبلی خود را مشاهده کرده و با نشان دادن گزینه‌های مشابه احتمال خرید توسط کاربر را افزایش خواهید داد.

 

 ارسال ایمیل اطلاع‌رسانی به مشتریان

 برای ارتباط بهتر با مشتریان خود از ارسال ایمیل یا پیام به آنها غافل نشوید. این کار ارتباط شما را با مشتریانتان حفظ کرده و کمک می‌کنید تا تجربه خوبی از کسب‌وکار شما داشته باشند. به طور مثال حتی اگر مشتری خرید خود را رها کرده، پیام یا ایمیلی به مشتری ارسال کنید تا بتوانید از این طریق تجربه منحصربه‌فردی را برای آنها ایجاد کرده و او را به تکمیل فرایند خرید تشویق کنید.

 

بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 مزیت شخصی‌سازی در فروش اینترنتی

 در فروشگاه اینترنتی در صورت شخصی‌سازی فرایند خرید، شاهد مزیت‌هایی خواهید بود که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم.

 

 تعامل بیشتر برند و مشتری

 بهبود روابط شما با مشتریانتان به موفقیت بیشتر برندتان کمک زیادی می‌کند. تعامل بیشتر، سبب اعتماد بیشتر و در نهایت وفاداری مشتری به برند کسب‌وکار شما می‌شود.

 

 افزایش تعداد مشتری

 با این کار افرادی که فقط به قصد بازدید و گشت‌وگذار وارد سایت شما شده‌اند نیز به مشتری تبدیل می‌شوند. احتمال اینکه در فروشگاهی که محصولات و فرایند خرید مشتری به‌صورت شخصی‌سازی شده نمایش داده می‌شوند، کاربران بیشتری به مشتری وفادار تبدیل شوند، بیشتر است.

 شناسایی نیازهای مشتریان

 نیازها و سلایق کاربران فروشگاه خود را قبل از هر کاری شناسایی کنید. این کار به فرایند شخصی‌سازی و پیشرفت کسب‌وکار شما کمک شایانی می‌کند.

 

 و در پایان

 با مفهوم شخصی‌سازی فرایند خرید آشنا شدید. به یاد داشته باشید یکی از مهم‌ترین مراحل در خرید اینترنتی، مرحله پرداخت اینترنتی است. با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی مناسب که می‌تواند پرداخت را با سرعت و در امنیت کامل انجام دهد، شخصی‌سازی فرایند راحتی به نظر می‌رسد.

 برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی نیازهای فروشگاه خود را شناسایی کرده و باتوجه‌به خدماتی که درگاه‌های پرداخت دارای مجوز می‌توانند ارائه دهند، بهترین درگاه پرداخت را انتخاب کنید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ درگاه پرداخت با کارشناسان مجرب سیزپی تماس بگیرید.

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.