از اطلاع‌رسانی درگاه پرداخت چه می‌دانید؟

از اطلاع‌رسانی درگاه پرداخت چه می‌دانید؟

 

 برای هر نوع پرداخت و جابه‌جایی پولی درگاه پرداخت ابزار مهمی است. اگر شما کسب‌وکار آنلاینی داشته باشید درگاه پرداخت یکی از ابزارهای حیاتی برای شما خواهد بود. اطلاع‌رسانی درگاه پرداخت چگونه باید باشد و شما درباره آن چه میدانید؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی روش‌های مختلف برای اطلاع‌رسانی درگاه به مشتریان پس از تمام شدن مراحل پرداخت بپردازیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 اهمیت ارائه خدمات و اطلاع‌رسانی درگاه پرداخت

 همان‌طور که از عملکرد درگاه پرداخت اینترنتی باخبر هستید، درگاه‌ها واسطی میان فروشنده و خریدار هستند و کمک می‌کنند تا فرایند پرداخت اینترنتی در امن‌ترین شکل انجام شود. زمانی که به فروشگاه اینترنتی مراجعه می‌کنید بعد از تعیین خدمات یا انتخاب محصولات با استفاده از درگاه پرداخت، می‌توانید مبلغ خرید را بپردازید و از کارت‌های بانکی یا کیف پول الکترونیکی خود استفاده کنید.

 زمانی که از طریق درگاه پرداخت تراکنش خود را انجام می‌دهید به‌راحتی اطلاعات فرایند پرداخت و وضعیت آن، آن در اختیار شما قرار می‌گیرد. گاهی فروشگاه‌ها نیز برای افزایش رضایت و وفاداری مشتریان امکان پیگیری وضعیت تحویل کالا و ارسال ایمیل‌های اطلاع‌رسانی در مورد تخفیف‌ها و جشنواره‌های فروش را نیز بعد از فرایند خرید و پرداخت در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

 این نوع رسیدگی‌ها و توجهات، گاهی به‌قدری در میان مشتریان جای باز می‌کنند که عدم انجام آنها سبب می‌شود تا مشتری گمان کنند، توجه کافی به آن‌ها نشده است. ارائه این خدمات برای برقراری رابطه با مشتری بسیار اهمیت دارند و سبب ادامه ارتباط آنها با کسب‌وکار شما خواهند شد.

 تا جایی که می‌توانید به خدماتی که بعد از تراکنش‌ها به مشتریانتان ارائه می‌دهید، توجه داشته باشید. به طور مثال می‌توانید بعد از انجام تراکنش، وضعیت تحویل کالا برای مشتریان ارسال شود تا مشتریان مطلع شوند که سفارش‌شان به‌موقع ارسال شده و در چه وضعیتی قرار دارد.

 

 پیام‌های اطلاع‌رسانی درگاه پرداخت بعد از پرداخت موفق

 بعد از اینکه تراکنش با موفقیت انجام می‌شود، پیامی برای مشتریان ارسال خواهد شد. با ارسال این پیام‌ها مشتری متوجه موفقیت تراکنش می‌شود و در صورت عدم ارسال این نوع پیام‌ها مشتری از پرداخت موفق اطلاعی نخواهد داشت. مشتریان معمولاً عدم ارسال پیام را از بی‌تدبیری فروشگاه می‌بینند و از میزان اطمینان آنها به فروشگاه کم خواهد شد.

 

 پیام‌های اطلاع‌رسانی درگاه پس از پرداخت حاوی چه اطلاعاتی هستند؟

 · تأیید پرداخت

 · تاریخ تحویل محصول

 · لینک پیگیری خرید

 · نحوه ارسال خرید

 · نحوه پیگیری و زمان تحویل خرید

 · فاکتور خرید

 

 اطلاع‌رسانی پس از پرداخت چگونه انجام می‌شود؟

 پس از انجام شدن پرداخت، شما می‌توانید از طرق مختلف به مشتریان خود اعلام کنید که پرداخت با موفقیت انجام شده است. برای این کار می‌توانید از راه‌های پیشرفته برای نوتیفیکیشن تراکنش‌های موفق و ناموفق در درگاه پرداخت استفاده کنید.

 در ادامه با برخی از مهم‌ترین راه‌های پیشرفته برای اطلاع‌رسانی تراکنش‌ها را مرور خواهیم کرد:

 

 پیام‌های متنوع

 شما می‌توانید برای ارسال پیام به مشتریان متن‌های متنوعی تهیه کرده و باتوجه‌به نوع تراکنش‌های مختلف، آنها را ارسال کنید. به‌طور مثال برای پرداخت‌های موفق و ناموفق، پیام‌های متفاوتی باید آماده کنید تا مراحل بعدی تراکنش‌ها راحت‌تر انجام شوند.

 

 پیام‌های شخصی‌سازی شده

 گاهی لازم است برای مشتریان خاص پیام‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شود. برای این کار لازم است پیام‌ها شخصی‌سازی شوند. این کار به مشتریان احساس امنیت و اعتماد بیش‌تری می‌دهد.

 

 پیام‌های چندزبانه

 اگر شما مشتریان خارجی دارید باید برای مشتریان پیام‌هایی با زبان آنها ارسال کنید تا بتوانید با آنها ارتباط خوبی برقرار کنید.

 

 پیام‌های مهم

 پیام‌های مهم که حاوی اطلاعاتی مانند تاریخ انقضا، شماره تراکنش و… هستند را برای جلب‌توجه مشتریان، زودتر ارسال کرده و در امن نگه‌داشتن این اطلاعات بکوشید.

 

 پیام‌های گرافیکی

 برای جلب‌توجه مشتریان می‌توانید از پیام‌های گرافیکی که حاوی تصاویر و طرح‌های جذاب هستند، استفاده کنید. اگر این نوع پیام‌ها رنگ‌های جذاب و براق، فونت‌های خوبی نیز داشته باشند، می‌توانند ارتباط بهتری بین شما و مشتریانتان برقرار کنند.

 

 ارتباط مستمر

 تعاملی فعال، بین مشتریان و کسب‌وکارتان برقرار کنید. به‌طور مثال می‌توانید از مشتریانتان نظرخواهی کنید و آنها را در کارها و تصمیم‌گیرهایتان شریک کنید.

 

 

 و در پایان

 در این مقاله با روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی درگاه پرداخت بعد از تراکنش‌ها آشنا شدید. در فروش آنلاین نحوه ارتباط با کاربران بسیار اهمیت دارد. باید از بعد از انجام تراکنش‌ها نیز حواستان با مشتری و نحوه ارتباطاتتان باشد. اینکه مشتری از طریق لینک پرداخت وارد درگاه شود یا سایت، تفاوتی ندارد. بعد از انجام تراکنش باید اطلاعات مفیدی درباره تراکنش در اختیار او قرار بگیرد تا برای خرید مجدد دوباره بازگردد.

 سیزپی؛ یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت است که کارمزد کمی از شما می‌گیرد و حتی در شرایطی می‌توانید این کارمزد را به صفر برسانید.

 درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی دارای امکانات خوبی برای کسب‌وکار شماست که برای کسب اطلاعات بیشتر از آنها بهتر است با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.