ارتقای عملکرد درگاه پرداخت با کمک شبکه‌های ابری

ارتقای عملکرد درگاه پرداخت با کمک شبکه‌های ابری

 

 این روزها تجارت الکترونیک، نقش بسیار زیادی در راحت‌تر شدن امور مختلف زندگی ما دارد و البته سبب رونق هر چه بیشتر اقتصاد جهانی شده است. استفاده از اینترنت و انجام دادن کارها به‌صورت غیرحضوری هر روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند و علاقه‌مندان به استفاده از فناوری‌های نوین پرداخت بیشتر می‌شوند. درگاه‌های پرداخت نیز به‌عنوان یکی از روش‌ها در فناوری‌های نوین پرداخت برای انجام معاملات آنلاین در فرایند خریدوفروش کالا و خدمات موردتوجه قرار گرفته است.

 در این مقاله قصد داریم درباره کمک شبکه‌های ابری به ارتقای سطح عملکرد درگاه پرداخت صحبت کنیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 شبکه ابری چیست و چه نقشی در ارتقای عملکرد درگاه پرداخت دارد؟

 در ساعات شلوغ انجام دادن تراکنش با مشکل مواجه می‌شود و شاهد به‌هم‌ریختگی در عملکرد درگاه‌های پرداخت هستیم. این نوع مشکلات سبب نارضایتی کاربران و کاهش رضایت‌مندی آن‌ها از خدمات فروشندگان می‌شود.

شبکه ابری در واقع از زیر ساخت‌ها و منابع متمرکز اینترنتی برای دادن خدمات به کاربران و از سرورها و دیتاسنترها بدون نیاز به ساختارهای سخت‌افزاری پیچیده استفاده می‌کند. این نوع شبکه‌ها به همراه نرم‌افزارهای مدیریتی ارائه می‌شوند تا برای شرکت‌ها و کاربران بتوانند از خدمات اینترنتی راحت استفاده کنند.

 به همین دلیل یکی از اجزای مهم تجارت الکترونیک در ارتقای عملکرد درگاه پرداخت، شبکه‌های ابری هستند. زمانی‌که از درگاه پرداخت اینترنتی برای انجام تراکنش‌ها و پرداخت‌های مالی استفاده می‌شود، مسئولیت‌های دیگری مانند ایجاد امنیت، پردازش درست برای تراکنش‌ها و البته پاسخ دادن سریع و درست به کاربران از جمله وظایف این درگاه‌هاست.

 زمان اوج ترافیک تراکنش‌ها، کار درگاه‌های پرداخت بیشتر شده و ممکن است دچار مشکلی بابت کارایی و پاسخ‌دهی شوند. به همین دلیل انعطاف‌پذیری بالای شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود بدون هیچ مشکلی عملکرد درگاه پرداخت به نحو احسنت باشد و در ساعات اوج ترافیک دچار مشکلی نشوند.

 زمانی که برای درگاه‌های پرداخت از شبکه‌های ابری کمک گرفته شود، امکان بیشتر شدن منابع محاسباتی و پردازشی به‌صورت اتوماتیک خواهد بود. با این روش درگاه‌های پرداخت می‌توانند علاوه بر اینکه روزانه تراکنش‌های بیشتری انجام دهند، دقت و عملکرد بهتری نیز در انجام این امور داشته باشند.

 

 افزایش امنیت تراکنش‌ها

 با استفاده از شبکه‌های ابری، امنیت اطلاعات و تراکنش‌ها در زمان‌های که از درگاه پرداخت یا حتی لینک پرداخت استفاده می‌شود، بسیار زیاد است. است. شبکه‌های ابری با کمک مکانیسم‌ها و فناوری‌های پیشرفته امنیتی قادرند از اطلاعات مالی کاربران حفاظت کرده و اجازه نمی‌دهند تهدیدها و حملات مختلف روی عملکرد آنها تأثیر بدی بگذارد و در این زمینه عملکرد خوبی دارند.

 شبکه‌های ابری سبب ارتقای عملکرد درگاه‌های پرداخت می‌شوند و کمک می‌کنند کاربران تجربه خوبی از خرید داشته باشند. سرعت و کارایی ارائه خدمات پرداخت با استفاده از شبکه‌های ابری نیز بیشتر می‌شود و شاهد افزایش رضایت‌مندی کاربران از عملکردتان خواهید بود و در نهایت سبب رشد کسب‌وکارتان می‌شوید.

 

 آشنایی با مشکلات عملکرد درگاه‌های پرداخت در ساعات پر ترافیک

 اشاره شد که در ساعات اوج ترافیک گاهی اوقات عملکرد درگاه‌های پرداخت دچار مشکل می‌شود و بهتر است با دسته‌بندی دقیق‌تر با این نوع مشکلات بیشتر آشنا شوید.

 

 کم شدن سرعت پاسخ‌دهی

 زمانی که شما تعداد کاربران و تراکنش‌هایتان به‌صورت روزانه افزایش پیدا کند، ممکن است دچار مشکل شوید و درگاه پرداخت عملکرد خوبی نداشته باشد. زمانی که با افزایش ترافیک روبه‌رو می‌شوید و سرعت پاسخ‌دهی به کاربران کم می‌شود با افزایش زمان انتظار برای تأیید شدن پرداخت‌ها، کاربران خود را رفته‌رفته از دست خواهید داد.

 

 کم شدن کارایی

 با کم شدن تعداد پرداختی‌ها و بیشتر شدن ترافیک در درگاه‌های پرداخت، اجرای عملیات پرداخت آهسته انجام می‌شود و شاهد کم شدن کارایی درگاه خواهید بود.

 

 خطاها و اشتباهات

 خطاها و اشتباهات حین انجام عملیات پرداخت در زمان‌های شلوغ بیشتر می‌شوند و به‌طور حتم مردم نیز از به وجود آمدن چنین شرایطی ناراضی خواهند شد.

 

 مشکلات امنیتی

 در زمان‌های اوج ترافیک در درگاه‌های پرداخت ممکن است نقص‌های امنیتی نیز به وجود بیاید که همه کاربران و صاحب کسب‌وکار را نیز دچار مشکل کند. به‌طور مثال حملات سایبری ممکن است در ساعات اوج ترافیک انجام شود و اطلاعات مالی کاربران را به خطر بیندازد.

 

 وجود اختلال در شبکه

 به وجود آمدن اختلال در شبکه در ساعات پر ترافیک ازجمله مشکلاتی است که با آن مواجه خواهید شد و این موضوع سبب قطع شدن ارتباط میان کاربران و درگاه‌های پرداخت می‌شود.

 

 راهکارهایی برای بهبود عملکرد درگاه‌های پرداخت با استفاده از شبکه‌های ابری

 با کمک شبکه‌های ابری و انجام راهکارها و استراتژی‌های آنها، عملکرد درگاه‌های پرداخت بهتر خواهد شد. در ادامه با چند راهکار ساده برای بهبود عملکرد درگاه‌های پرداخت با استفاده از شبکه‌های ابری آشنا خواهید شد.

 

 مدیریت ترافیک

 برای بهتر شدن عملکرد درگاه‌های پرداخت، بهتر است از شبکه‌های ابری برای مدیریت ساعات اوج ترافیک استفاده کرد. به‌طور مثال می‌توانید با کمک الگوریتم‌های توازن، بار تراکنش‌ها درست کنید و به ترافیک بین سرورهای مختلف ابری تقسیم کنید تا بتوانند حداکثر کارایی را داشته باشند.

 

 بیشتر کردن میزان امنیت

 شبکه‌های ابری از طریق رمزنگاری، به‌کارگیری مکانیزم‌های امنیتی قوی مانند دیواره‌های آتش و شناسایی نقاط ضعف می‌توانند امنیت درگاه‌های پرداخت را بیشتر کنند. با استفاده از این روش می‌توان از حملات سایبری جلوگیری کرد و یقین داشته باشید که اطلاعات مالی کاربران در امان خواهد بود.

 

 کمک گرفتن از ذخیره‌سازی ابری

 با استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری برای نگه‌داشتن اطلاعات، علاوه‌بر کم شدن هزینه‌ها به رفع ترافیک در درگاه‌های پرداخت نیز کمک می‌شود. فضای سرورها و ذخیره‌سازی ابری به دلیل اینکه انعطاف‌پذیری زیادی دارند، قابلیت افزایش ظرفیت خواهند داشت.

 

 سخن پایانی

 در این مقاله باهم مرور کردیم که چگونه می‌توان با استفاده از شبکه‌های ابری در ساعات اوج ترافیک عملکرد درگاه‌های پرداخت را افزایش داد. باتوجه‌به انعطاف‌پذیری که شبکه‌های ابری دارند، به‌راحتی می‌توان با استفاده از شبکه‌های ابری عملکرد درگاه‌های پرداخت را بهتر کرد.

 در نهایت این کار سبب کاهش زمان پاسخ‌دهی و بیشتر شدن سرعت و کارایی درگاه‌ها خواهد شد. البته به یاد داشته باشید برای اینکه درگاه پرداخت شما عملکرد خوبی داشته باشد، در انتخاب آن دقت کنید. برای خرید درگاه پرداخت به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.