آموزش روش‌های استعلام اینماد

 آموزش روش‌های استعلام اینماد

 

 به طور حتم می‌دانید این روزها اگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی داشته باشید و سایت فروش محصولاتی را راه انداخته باشید، برای بسیاری از فعالیت‌ها مانند گرفتن درگاه پرداخت و... نیاز به اخذ اینماد دارید. اگر شما در ابتدای راه، نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت کرده باشید برای اعتبارسنجی و استعلام نماد اعتماد اینماد و ارتقای رتبه آن باید مراحلی را طی کنید. برای این کار راه‌های متعددی وجود دارد که در این مقاله با آنها آشنا خواهید شد. پس با ما همراه شوید تا انتهای این مقاله.

 

 اینماد چیست؟

 نشانه‌ای که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به سایت‌ها برای جلب اعتماد مشتریان اعطا می‌شود، اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی نام دارد.

 

 انواع اینماد

 اینماد دارای انواع مختلفی مانند موقت، یک ستاره، دو ستاره و... است که برای گرفتن هر یک از آنها باید قوانین خاصی را در سایت خود اجرا کرده باشید. برای آشنایی مفصل درباره اینماد به شما پیشنهاد می‌دهیم مقاله نحوه دریافت اینماد را مطالعه کنید.

 

 روش استعلام اینماد

 *یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای استعلام گرفتن وارد شدن به سامانه اینماد است. برای این کار کافی است:

 ۱- نشانی سایت را در قسمت استعلام نماد اعتماد الکترونیکی وارد کنید.

 ۲- در نهایت نیز گزینه «استعلام» را انتخاب کنید.

 اگر سایتی که مدنظر دارید، نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشد وضعیت نماد، تاریخ انقضا و... برای شما به نمایش گذاشته می‌شود.

 *یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید اینماد کسب‌وکاری را استعلام بگیرید، پنجره واحد تجارت الکترونیکی است.

 

 بعد از وارد شدن به سایت پنجره واحد تجارت الکترونیکی به آدرس tedadonline.ir در قسمت خدمات می‌توانید گزینه خدمات و بعد از آن گزینه استعلام نماد اعتماد الکترونیکی را انتخاب کرده، نشانی سایت مورد نظرتان را در این قسمت وارد کنید.

 اگر وب سایت مدنظرتان اینماد داشته باشد، تمامی اطلاعات سایت مانند وضعیت نماد، تاریخ انقضا و نوع نماد، نشان داده می‌شود.

 *استعلام اینماد از طریق مرورگرهای اینترنتی مانند google نیز امکان‌پذیر است. برای این کار کافی است نشانی وب‌سایت خود را در مرورگری سرچ کنید. با دیدن آدرس سایت مدنظر روی گزینه اینماد در سمت چپ نوار آدرس کلیک کنید.

 با این کار مشاهده اینکه سایت اینماد دارد یا خیر، راحت است و می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به اینماد وب‌سایت را نیز بررسی کنید.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 استعلام اینماد از طریق اپلیکیشن

 استفاده از اپلیکیشن‌ها برای بسیاری از افراد راحت‌تر از وارد شدن به سایت و مراحل آن است. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، می‌توانید از اپلیکیشن اینماد استفاده کرده و استعلام اینماد هر وب سایتی که می‌خواهید را بگیرید.

  • برای این کار ابتدا اپلیکیشن را دانلود کنید.
  • بعد از نصب اپلیکیشن در قسمت جستجو، آدرس وب‌سایت را بزنید و اگر بعد از سرچ سایت موردنظر شما اینماد داشته باشد، تمامی اطلاعات مربوط به آن مانند تاریخ انقضا، نوع نماد، وضعیت نماد و... آن نمایش داده می‌شود.

 نکات مهم برای استعلام اینماد

 *اینمادی که سایت‌ها دریافت می‌کنند دارای تاریخ انقضا هستند و در هنگام استعلام اینماد، حتماً تاریخ انقضا اینماد سایت مدنظرتان را چک کنید.

 *درصورتی‌که وب‌سایت موردنظر اینماد نداشت از خرید یا استفاده از خدمات آن خودداری کنید.

 *اینماد در سایت‌ها معمولاً در بخش فوتر صفحه اصلی سایت است و برای بررسی آن می‌توانید روی لوگوی اینماد کلیک کنید و وارد پروفایل کسب‌وکار مدنظرتان شوید و اطلاعات مربوط به اینماد سایت را مشاهده کنید.

 *اینماد نمادی برای اعتماد شما مشتریان جهت احراز هویت درست صاحب کسب‌وکار است و نشان می‌دهد که این کسب‌وکار تا حدودی مجوزهای قانونی کار را دارد یا خیر و اگر قرار است شما خریدی انجام دهید، در صورت عدم رضایت می‌توانید پیگیری‌های لازم را برای بازگشت پول انجام دهید.

 

 و در پایان

 در این مقاله با اینماد و نحوه درست استعلام گرفتن آن آشنا شدید. قبل از خرید از سایت یا کسب‌وکاری در شبکه‌های اجتماعی، توصیه می‌کنیم کامنت‌های مشتریان را نیز مطالعه کنید. سایت‌هایی که مدت زمان زیادی از شروع فعالیتشان می‌گذرد قابل اعتمادتر هستند و حتماً قبل از اینکه وارد درگاه پرداخت اینترنتی برای خرید شوید اینماد سایت را بررسی کنید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط دریافت درگاه پرداخت اینترنتی و اینماد با کارشناسان مجرب سیزپی در تماس باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.