آشنایی با نحوه تعامل بین درگاه، فروشنده و بانک

آشنایی با نحوه تعامل بین درگاه، فروشنده و بانک

 

 زمانی که از درگاه پرداخت برای خرید یا انتقال پول استفاده می‌کنید، در حقیقت از تجارت الکترونیک استفاده کرده‌اید. شما به‌عنوان خریدار با استفاده از کارت‌بانکی خود به‌صورت آنلاین یکی از اجزای کلیدی تجارت الکترونیک، برای استفاده از درگاه پرداخت هستید.

 در این مقاله تلاش می‌کنیم شما را با نحوه تعامل بین درگاه پرداخت، فروشنده و بانک آشنا کنیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما شوید تا مروری داشته باشم بر انجام مراحل فنی انجام تراکنش آنلاین.

 

 مراحل تکمیل فرایند خرید اینترنتی

 برای انجام شدن تراکنش آنلاین باید مراحلی طی شود تا بتوانید خرید خود را تکمیل کنید. در ادامه با این مراحل بیشتر آشنا خواهید شد.

 برای خرید از سایت فروشگاهی، فروشنده محصول و خدمات خود را ارائه داده و خریدار با انتخاب آنها وارد مرحله پرداخت می‌شود. در این مرحله باید در درگاه پرداخت اینترنتی اطلاعات بانکی خود را وارد کرده تا تراکنش آنلاین انجام شود.

 سرور پردازش تراکنش بعد از دریافت اطلاعات بانکی شما، نتیجه تراکنش موفق یا ناموفق را اعلام می‌کند. بعد از طی شدن این مراحل، سایت فروشگاهی در مرحله جمع‌آوری کالا و ارسال آن برای خریدار قرار می‌گیرد.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 مراحل تراکنش آنلاین

 فرایند تراکنش آنلاین از چندین مرحله تشکیل می‌شود. زمانی که فردی به درگاه پرداخت وارد شود و بعد از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، درخواستی برای انجام تراکنش به بانک صادرکننده ارسال می‌شود. با بررسی اطلاعات برای تراکنش، نتیجه به درگاه پرداخت اعلام می‌شود.

 

 بهینه‌سازی ارتباط بانک و درگاه پرداخت

 از روش‌های بهینه‌سازی برای بهبود عملکرد ارتباط بین درگاه پرداخت و بانک صادرکننده کارت می‌توان استفاده کرد که در ادامه مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.

 

 استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی

 در اینترنت و شبکه حملات سایبری زیادی انجام می‌شود که با استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی، به دفع حملات بدافزاری کمک خواهید کرد.

 

 شخصی‌سازی رایانش ابری

 بر اساس نیاز و خواسته‌های هر شخص یا شرکتی می‌توانید در درگاه‌های پرداخت از شخصی‌سازی رایانش ابری برای تغییر و تنظیم محیط پرداخت استفاده کنید. با این کار راحت‌تر می‌توانید از طریق وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین، خدماتی مانند پرداخت‌های آنلاین به مشتریانتان ارائه دهید.

 

 استفاده از سرعت شبکه بالا

 در فرایند انجام تراکنش آنلاین، سرعت بالای شبکه اینترنت بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل باید بانک‌ها و درگاه‌های پرداخت سرعت اینترنتی بالایی داشته باشند.

 

 استفاده از سرورهای قدرتمند

 برای بهتر برقرار شدن ارتباط درگاه پرداخت و بانک صادرکننده اطلاعات کارت، وجود هاستینگ سرورهای پر قدرت بسیار مهم است.

 

 اهمیت ارتباط درگاه پرداخت و بانک

 به‌طورکلی ارتباط بین درگاه پرداخت و بانک صادرکننده کارت بسیار مهم است. این ارتباط سبب جلب رضایت بیشتر مشتریان و حتی فروشندگان می‌شود. زمانی که این ارتباط به‌درستی انجام نشود و سبب ایجاد پرداخت ناموفق شده و مشتری از خرید خود ناراضی خواهد شد. تراکنش ناموفق هم بیزینس را دچار مشکل کرده و از میزان اعتماد مشتریان کم میکند.

 و در پایان

 عملکرد درگاه پرداخت روی انجام تراکنش و در نهایت تجربه مشتریان تأثیر مستقیمی دارد. در زمان انتخاب درگاه پرداخت برای کسب‌وکار خود دقت زیادی داشته باشید تا تعامل میان شما و مشتری از طریق درگاه پرداخت و بانک صادرکننده دچار خللی نشود.

 درگاه پرداخت سیزپی باسابقه طولانی از سمت بانک مرکزی و سامانه شاپرکی دارای مجوز است. سیزپی به شما کمک می‌کند تا در کمتر از ۲۴ ساعت درگاه پرداخت بگیرید و محیط امنی را برای مشتریان خود جهت پرداخت فراهم کنید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.