آشنایی با فرایندهای آسیب‌پذیر در پرداخت آنلاین

 آشنایی با فرایندهای آسیب‌پذیر در پرداخت آنلاین

 

 این روزها با توجه به پیشرفت علم و فناوری در محیط اطراف ما، انجام پرداخت‌ها به‌صورت آنلاین طرف‌داران زیادی دارد. این راه یکی از سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها در حال حاضر برای ماست و افراد می‌توانند در هر مکان و زمانی از طریق استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی هزینه‌های خرید اینترنتی خود را پرداخت کنند.

البته به طور حتم می‌دانید فرایند پرداخت آنلاین، علی‌رغم محاسنی که دارد همیشه با ریسک‌های و آسیب‌های زیادی همراه بوده است که با شناخت آنها می‌توان این ریسک‌ها را به حداقل رساند. در این مقاله قصد داریم شما را با فرایندهای آسیب‌پذیر در پرداخت آنلاین صحبت کنیم که بد نیست شما برای اطلاع از این آسیب‌ها با ما تا انتهای این متن همراه شوید.

 

 پرداخت آنلاین چیست؟

 زمانی که شما یا حتی سازمانی مبلغی را از طریق درگاه پرداخت به حسابی واریز کنید، در حقیقت فرایند پرداخت آنلاین را انجام داده‌اید. این فرایند معمولاً به‌واسطه استفاده از اینترنت و تلفن همراه انجام می‌شود و سبب سریع‌تر انجام شدن کار شما نسبت به زمان‌های گذشته خواهد بود.

 شما می‌توانید برای پرداخت آنلاین از ابزارهای مختلف دیگری مانند کارت اعتباری، کارت‌های شارژ، درگاه‌های پرداخت الکترونیکی و… استفاده کنید.

 

 شناسایی ریسک‌های پرداخت آنلاین

 شما از ریسک‌هایی که ممکن است در زمان پرداخت آنلاین شما را تهدید کنند خبر دارید؟ در ادامه به برخی از این ریسک‌ها که اطلاع از آنها برای شما مفید خواهد بود اشاره می‌کنیم:

 *سرقت؛ سرقت اولین ریسکی است که به‌واسطه استفاده از پرداخت به روش آنلاین از آن دور خواهید شد. البته سرقت اطلاعات در پرداخت‌های آنلاین نیز وجود دارد و برای کم کردن این ریسک باید از درگاه پرداخت معتبر و امنی برای انتقال وجه خود استفاده کنید یا با ترفندهایی ابتدا درگاه پرداخت اینترنتی را امتحان کرده و سپس اطلاعات خود را وارد آن کنید.

 *قطع شدن اینترنت؛ یکی دیگر از مشکلاتی که در زمان پرداخت شاید با آن روبه رو شوید قطعی اینترنت است و در صورت طولانی شدن آن ممک است خرید شما نیمه‌تمام بماند.

 

 پیشگیری از آسیب‌پذیری در پرداخت‌های آنلاین

 برای مشکلات احتمالی می‌توانید پیشگیری‌هایی در نظر بگیرید و به پیشگیری‌هایی که در ادامه آورده می‌شود توجه کنید.

 

 استفاده از پرداخت امن

 برای پرداخت‌های خود از درگاه پرداخت امنی استفاده کنید که علاوه بر مزایای پرداخت امن شامل استفاده از رمز کاربران شما بتوانند با خیال راحت اطلاعات کارت خود را در آن وارد کنند. برای استفاده از لینک پرداخت نیز باید توجه داشته باشید که به چه درگاهی متصل می‌شوید و امنیت آن را با چند ترفند ساده چک کنید.

 

 به‌روزرسانی نرم‌افزارها

 به‌روزرسانی نرم‌افزارها و برنامه‌های قدیمی که برای پرداخت آنلاین استفاده می‌کنید را فراموش نکنید. این نوع برنامه‌ها اغلب در برابر حملات سایبری و سوءاستفاده‌های احتمالی آسیب‌پذیر هستند و برای کم کردن ریسک‌های امنیتی بهتر است در فواصل زمانی کوتاه آنها را آپدیت کنید.

 

 استفاده از رمز عبور قوی

 اگر می‌خواهید در زمان پرداخت آنلاین در امنیت باشید از رمز عبوری قوی که معمولاً ترکیب حروف و عدد هستند برای پرداخت‌های آنلاین استفاده کنید.

 

 بررسی از اعتبار سایت

 اگر قصد خرید از سایتی را دارید قبل از اینکه عملیات پرداخت را انجام دهید از اعتبار سایت مطمئن شوید. برای این کار می‌توانید به اینماد این سایت سر بزنید و آن را بررسی کنید.

 

 نصب برنامه‌های ضدویروس

 برای رایانه یا حتی تلفن همراه خود برنامه‌های ضدویروس نصب کنید تا بتوانند در زمان‌های حملات سایبری و ویروسی از اطلاعات بانکی شما محافظت کنند.

 

 و در پایان

 برای امنیت پرداخت‌های آنلاین بهتر است با فرایندهای آسیب‌پذیر در پرداخت آنلاین آشنا باشیم تا بتوانیم از بروز سرقت‌های احتمالی جلوگیری کنیم. همان‌طور که اشاره شد استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی امن یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای پرداخت آنلاین موفق می‌توان انجام داد.

 سیزپی یکی از پرداخت‌یارهای مورد تأیید بانک مرکزی و شاپرک است که قادر است در کمترین زمان به کسب‌وکار شما درگاه پرداخت دهد. انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی از آن جهت مهم است که درست کار نکردن آن منجر به ترک سایت توسط مشتری و در نتیجه از دست دادن فروش می‌شود از طرف دیگر پایداری و عملکرد صحیح درگاه پرداخت به تکرار خرید منجر می‌شود، چیزی که آینده کسب‌وکار را شکل می‌دهد.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه دریافت درگاه پرداخت سیزپی با مشاوران مجرب ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.