آشنایی با بانک آف‌شور و حساب آن

 آشنایی با بانک آف‌شور و حساب آن

 

 ارائه خدمات آنلاین از سمت بانک‌ها، یکی از ویژگی‌های خوب این روزهای آنهاست که توانسته‌اند مشتریان را از خود راضی نگه‌دارند. در پی این تحولات بزرگ تأسیس بانک آشور (Offshore Banking) بسیار موردتوجه قرار گرفت.

 زمانی که حساب‌ها و سرمایه‌گذاری‌های افراد در یک کشور خارجی که دسترسی ساده‌تری به خدمات بانکی بین‌المللی، مزایای مالی و مالیاتی خاصی دارند، باشد از بانک آف‌شور استفاده شده است.

 این نوع بانکداری به حفظ اموال، مدیریت ریسک و بهره‌برداری از مزایای مالیاتی کمک میکند و در حقیقت یک راهبرد مالی تلقی می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره بانک آف‌شور صحبت کنیم و اگر شما با این بانک و خدماتی که ارائه می‌دهد آشنا نیستید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 بانک  آف‌شور (offshore) چیست؟

 بانک  آف‌شور؛ یک مفهوم مالی است که این روزها در دنیا اقتصاد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگر افراد حساب یا فعالیت مالی در خارج از کشور خود و کشورهای خارجی داشته باشند از بانک آف‌شور استفاده می‌کنند و اغلب از کشورهایی مثل سوئیس، جزایر کایمن، برمودا و... برای ایجاد حساب‌های آف‌شور استفاده می‌شود.

 

 دلایل ضرورت داشتن حساب آف‌شور

 برای افرادی که ثروت زیادی دارند، داشتن حساب‌های متعدد در کشورهای دیگر برای گسترش کسب‌وکار و تجارت بین‌المللی لازم است. یکی از مزایای داشتن این نوع فعالیت‌ها در بانک‌های آف‌شور، کم شدن مالیاتی است که آنها پرداخت می‌کنند. زمانی که افراد دارایی خود را به کشورهایی که مالیات کمی از مشتریان بانک‌های آف‌شور می‌گیرد، ببرند می‌توانند سود بیشتری از دارایی‌های خود به دست آورند و در ضمن مالیات‌های کمتری نیز پرداخت کنند.

 برای حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مالی بانک‌های آف‌شور قوانین سخت‌گیرانه‌ای را درباره حساب‌ها و اطلاعات مشتریان خود دارد.

 

 بانک‌های آف‌شور به مشتریان خود کمک می‌کنند تا بتوانند مدیریت بهتری روی دارایی‌های خود داشته باشند و در بازارهای مالی جهانی سرمایه‌گذاری انجام دهند. این نوع حمایت سبب می‌شود تا افراد به ابزارهای مالی متنوع بیشتری دسترسی داشته باشند و ریسک‌های مالی را کاهش دهند.

 

 انواع حساب‌های آف‌شور

 باتوجه به نیازها و موقعیت مالی شما حساب‌های آف‌شور متنوع هستند و در ادامه با تعدادی از حساب‌های بانک. آف‌شور آشنا می‌شوید.

 

 حساب بانکی شخصی آف‌شور

 همان‌طور که از نام این نوع حساب مشخص است، حساب‌ها می‌توانند کاملاً شخصی باشند و افرادی که می‌خواهند اموال خود را در خارج از کشور نگهداری کنند، می‌توانند از این نوع بانک‌ها استفاده کنند. با داشتن این نوع حساب می‌توانید پول‌هایتان را در حساب واریز کرده و پرداخت‌های خود را انجام دهید.

 

 حساب بانکی کسب‌وکار آف‌شور

 اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید و می‌خواهید فعالیت خود را در خارج از کشور ادامه دهید، بهترین راه باز کردن حساب بانکی کسب‌وکار آف‌شور است. با داشتن این نوع حساب می‌توانید درآمدهای خود را در حساب بانکی خارج از کشور قرار دهید و به‌راحتی تراکنش‌های بین‌المللی انجام دهید.

 

 حساب بانکی سرمایه‌گذاری آف‌شور

 اگر شما به دنبال سرمایه‌گذاری اموال خود هستید، یکی از بهترین راه‌ها افتتاح حساب سرمایه‌گذاری آف‌شور است. این سرمایه‌گذاری در حقیقت در بازارهای بین‌المللی است و شما می‌توانید در سهام، اوراق بهادار، املاک، صندوق سرمایه‌گذاری و... فعالیت داشته باشید.

 توجه داشته باشید برای انتقال پول به حساب‌های آف‌شور بهتر است از درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن استفاده کرده یا به‌صورت حضوری این کار را انجام دهید. ضمناً قبل از افتتاح هر حسابی به‌دقت قوانین و مقررات کشوری که می‌خواهید در بانک آن حساب باز کنید را به خوبی مطالعه کنید. کمک گرفتن از یک مشاور مالی و حقوقی نیز در این زمینه برای شما مفید است تا به بهترین مقصدی که در نظر دارید برسید.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 مزایای بانک‌های آف شور

 برای بعضی افراد و شرکت‌ها داشتن حساب‌های آف‌شور مزایای زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

 · امنیت دارایی‌ها

 · پرداخت مالیات کمتر

 · حفظ حریم خصوصی

 · امکان دسترسی به بازارهای جهانی

 

 معایب بانک‌های آف‌شور

 همیشه مزایا در کنار معایب است که خودنمایی می‌کنند و استفاده از بانک‌های آف‌شور نیز بدون عیب و چالش نیست. بهتر است قبل از هر اقدامی برای استفاده از بانک‌های آف‌شور با معایب آنها نیز آشنا شوید.

 

 · پیچیدگی مقررات

 · هزینه‌های بالا داشتن حساب

 · محدودیت‌های ارتباطی و جغرافیایی

 · ریسک سیاسی و اقتصادی

 · عدم شفافیت مالی

 

 و در پایان

 امروزه در دنیا بانک‌های آف‌شور که یکی از ابزار مالی و مالیاتی مهم در دنیای امروز هستند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. قبل از انتخاب و افتتاح حساب در بانک‌های آف‌شور حتماً تحقیقات کافی را با متخصصان مالی و حقوقی انجام دهید.

 فراموش نکنید برای هر انتقال پولی از طریق آنلاین بهتر است از معتبرترین درگاه پرداخت استفاده کنید. سیزپی یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت است که از سمت بانک مرکزی و سامانه شاپرک توانسته مجوزهای لازم را اخذ کند.

 افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای شخصی به‌دقت متناسب‌سازی شده است. درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را دارا است. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کسب درگاه پرداخت با کارشناسان ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.