آشنایی با انواع درگاه پرداخت ایران و جهان

آشنایی با انواع درگاه پرداخت ایران و جهان

 

 برای اینکه کسب‌وکار اینترنتی موفقی داشته باشید، باید زیرساخت‌های درستی برای بقای آن در نظر بگیرید. یکی از این زیرساخت‌های مهم انتخاب درگاه پرداخت مناسب است. این نوع سرویس از ملزومات مهم هر فروشگاه اینترنتی است که می‌خواهد بستری امن و سریع برای دریافت مبالغ مشتریان مهیا کند.

 وجود درگاه پرداخت مناسب در هر فروشگاه اینترنتی چه داخل ایران و چه خارج از آن امری ضروری است و فقط باید در زمان انتخاب دقت لازم را برای انتخاب باتوجه‌به خدمات و عملکرد این سرویس داشته باشید.

 در این مقاله قصد داریم درباره ماهیت کلی بهترین درگاه‌های پرداخت ایران و جهان بیشتر صحبت کنیم. اگر شما علاقه‌مند به این موضوع یا صاحب کسب‌وکار اینترنتی هستید و به دنبال درگاه پرداخت مناسبی برای فروشگاه اینترنتی خود می‌گردید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 انواع درگاه پرداخت اینترنتی

 درگاه پرداخت مستقیم

 بهتر است در ابتدا بدانید که برای انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی دو راه پیشرو دارید یکی انتخاب درگاه از شرکت‌های PSP یا راه دوم انتخاب شرکت‌های پرداخت‌یاری یا روش غیرمستقیم است که می‌توانند به شما درگاه پرداخت ارائه دهند. شرکت‌های پی اس پی که می‌توانند به شما درگاه پرداخت ارائه دهند، از سمت بانک مرکزی دارای مجوز هستند و درگاهی که به شما ارائه می‌دهند درگاه پرداخت مستقیم است.

 

 درگاه پرداخت غیرمستقیم

 شرکت‌های پرداخت‌یار برای ارائه درگاه پرداخت به‌گونه‌ای واسط بین شرکت‌های PSP و صاحبان کسب‌وکارها هستند و این روزها تعداد زیادی از این پرداخت‌یارها در سراسر جهان فعالیت می‌کنند. پرداخت‌یارها از روش ساده‌تری می‌توانند به صاحبان کسب‌وکار درگاه پرداخت ارائه دهند و به طور معمول برای کسب‌وکارهای کوچک یا حتی نوپا مناسب‌تر هستند.

 

 درگاه پرداخت برای فضای مجازی

 برای داشتن درگاه پرداخت حتماً لازم نیست سایت داشته باشید، همین که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت کنید برای داشتن لینک پرداخت یا فرم پرداخت کافی است. یکی از سرویس‌های پرکاربردی که درگاه پرداخت می‌تواند به مشتریان خود ارائه دهد سرویس لینک پرداخت است. این سرویس کاربردهای فراوانی دارد که می‌توانید بر اساس نیاز خود برای دریافت وجه از آن استفاده کنید.

 

 درگاه پرداخت بین‌المللی

 اگر شما در سطح بین‌المللی فعالیت پرداختی دارید برای پرداخت آنلاین به دلار، یورو و… می‌توانید از درگاه پرداخت بین‌المللی استفاده کنید. این نوع درگاه برای تمامی کاربرانی که می‌خواهند در تمام دنیا محصولات و خدمات خود را به فروش برساند، مناسب است.

 

 درگاه پرداخت ارز دیجیتال

 این روزها ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا طرف‌داران زیادی پیدا کرده‌اند و روش پرداخت آنها بسیار اهمیت دارد. با استفاده از درگاه پرداخت ارز دیجیتال می‌توانید پول‌های خود را به‌صورت ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم، دوج‌کوین و… دریافت کنید و با آنها در این حوزه پرطرف‌دار فعالیت تجاری انجام دهید.

 

 درگاه پرداخت اشتراکی

 یکی از مزایای استفاده از درگاه پرداخت این است که می‌توانید از سرویس‌های ویژه آن مانند تسهیم وجوه استفاده کنید. اگر شما کسب‌وکاری را به‌صورت اشتراکی شروع کرده‌اید برای تقسیم سود فروش آن تسهیم یکی از نیازهای کسب‌وکارهای است که به‌صورت شراکتی راه‌اندازی شده است و اکنون می‌خواهند سود فروش را تقسیم کنند. شما می‌توانید به‌صورت آنلاین و سر تایم از سرویس تسهیم وجه درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنید.

 با این کار سود هر شخص محاسبه و به‌حساب آن در زمانی که شما تعیین کرده‌اید، واریز می‌شود.

 

 درگاه پرداخت هوشمند

 یکی از شرکت‌های psp برای اتصال به درگاه پرداخت برای افزایش پایداری پرداخت به به‌صورت هوشمند انتخاب می‌شود.

 انواع دیگری از درگاه پرداخت را با نام‌های متفاوتی مانند دروازه پرداخت، مرنچنت، پذیرنده، پذیرنده اینترنتی و... ممکن بشنوید که در کل ماهیت آنها یکی است و همگی درگاه پرداخت هستند.

 

 بهترین درگاه‌های پرداخت ایران

 درگاه‌های پرداخت جهانی در کشور ایران به دلیل تحریم‌های صورت گرفته کارایی نداشته و قابل‌استفاده نیستند. شرکت‌های داخلی زیادی برای ارائه درگاه پرداخت به مشتریان اینترنتی تأسیس شده‌اند. این شرکت‌ها معمولاً از نظر شرایط دریافت درگاه، کارمزد، محبوبیت، نحوه تسویه و… متفاوت هستند و شما می‌توانید با کمی تحقیق آنها را با یکدیگر مقایسه کرده و انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

 بهترین درگاه‌های پرداخت جهان

 در سطح جهانی درگاه‌های پرداخت زیادی هستند که از نظر ارائه سرویس با یکدیگر متفاوت‌اند. با جست‌وجوی ساده نام پی پال، آمازون‌پی و آدین و... را در سطح جهانی پیدا خواهید کرد.

 

 و در پایان

 برای پرداخت آسان، امن و با سرعت بالا در تمام دنیا از درگاه پرداخت استفاده می‌شود که در این سال‌های اخیر کمک کرده است رغبت مردم برای استفاده از پول‌های کاغذی کم شود و تراکنش‌ها از طریق روش‌های سنتی انجام نشوند.

 درگاه پرداخت امن و سریع سیزپی (SIZPay) یکی از درگاه‌های پرداخت داخلی است که در ارائه خدمات به مشتریان خود بسیار موفق عمل کرده است. افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و رایانه‌های شخصی به‌دقت متناسب‌سازی شده است.

 درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را دارا است. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه اخذ درگاه پرداخت سیزپی با ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.