آشنایی با 3 روش مطرح سرمایه‌گذاری در فین تک

آشنایی با 3 روش مطرح سرمایه‌گذاری در فین تک

 

 همان‌طور که مطلع هستید، فین‌تک یا فناوری مالی مدیریت فرایندهای مالی را راحت کرده و سبب می‌شود تا عملیات مالی و مالیاتی سریع‌تر از هر زمان دیگری انجام شوند. اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توان از طرق مختلف در فین‌تک سرمایه‌گذاری کرد با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

 

 فین‌تک چیست؟

 ابتدا بهتر است با فین‌تک آشنا شوید. فرایندهای مالی از طریق اتوماسیون‌های جدید شکل بهتری پیدا می‌کنند. به طور مثال استفاده از پرداخت‌های آنلاین، درگاه پرداخت اینترنتی، بانکداری تلفن همراه، کارگزاری‌های آنلاین و... می‌توانید با فین‌تک در ارتباط باشید.

 فین‌تک با ورود خود به بازارهای مالی آن را متحول کرده است و شما می‌توانید از طریق پرداخت‌های آنلاین که با استفاده از درگاه پرداخت به‌صورت آنلاین انجام می‌دهید یا حتی استفاده از کارت‌های اعتباری معاملات مالی بهتری را تجربه کنید.

 

 سرمایه‌گذاری در فین‌تک

 اشاره شد که فین‌تک طیف وسیعی از فناوری‌های مالی را شامل می‌شود؛ اما این وسعت نحوه سرمایه‌گذاری را دشوار می‌کند. به طور مثال برای سرمایه‌گذاری می‌توان از صندوق‌های قابل معامله در بورس فین‌تک استفاده کرد.

 از طریق این صندوق‌ها می‌توانید سهام بخرید و روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. تمام صنایع در حال پیشرفت هستند و شرکت‌های فین‌تک از این قاده مستثنی نیستند و در ضمن در معرض نوسان نیز هستند. به همین دلیل قبل از هر سرمایه‌گذاری تحقیق و بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید.

 بخشی از زندگی روزمره ما را پرداخت از طریق درگاه اینترنتی یا استفاده از لینک پرداخت، ثبت آنلاین مالیات و... تشکیل داده است که تمامی این نوع اقدامات زیر چتر فین‌تک قرار دارند. رشد خوب صنعت، باعث رشد این نوع فناوری‌ها نیز شده است و به همین دلیل افراد زیادی تمایل به سرمایه‌گذاری در فین‌تک دارند.

 

 

 فناوری‌هایی مانند بلاک‌چین یا سایر جنبه‌های مالی؛ مانند بیمه و مدیریت ریسک به فین‌تک مربوط هستند و در ادامه به محصولات و خدمات رایج این بخش فناوری می‌پردازیم که بسیار گسترده هستند.

 

 فرایند پرداخت

 · انجام دادن بانکداری به صورت آنلاین یا با استفاده از تلفن همراه

 · استفاده از نرم‌افزارهای مالی و مالیاتی

 · استفاده از خدمات مالی

 · انجام پرداخت P2P

 · اعطای وام‌های آنلاین P2P

 فین‌تک تازه ابتدای راه است و با پیشرفت‌های خود دنیای مالی را دگرگون خواهد کرد. هستند استارت‌آپ‌های فین‌تک که موفقیتْ زیادی به دست آورده‌اند و توانسته‌اند شهرت زیادی برای خود دست‌وپا کنند. مانند برنامه‌های Apple Pay و Venmo که استارت‌آپ‌های مهمی هستند.

 

 روش‌های سرمایه‌گذاری در فین‌تک

 فین‌تک هنوز فضا برای رشد دارد و اغلب به دنبال ساده‌سازی فرایندهای مختلف است. بسیاری از خدماتی که فین‌تک‌ها ارائه می‌دهند با هزینه کمتر، راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شوند. در ادامه درباره روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در فین‌تک صحبت می‌کنیم پس همراه ما باشید.

 

 سه روش از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در فین‌تک

 شما می‌توانید در فین‌تک مانند سایر سرمایه‌گذاری‌ها به‌راحتی سرمایه‌گذاری کنید.

 

 ۱. صندوق قابل معامله در بورس (ETF)

 شما می‌توانید روی صندوق‌های قابل معامله در بورس سرمایه گذاری کنید.

 Global X Fintech ETF (FINX) و Ark Fintech Innovation ETF (ARKF) دو نمونه از صندوق‌های فین‌تک هستند.

 

 ۲. سهام

 همان‌طور که اشاره شد، فین تیک شامل طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها می‌شود و سرمایه‌گذاری در سهام می‌تواند روش منحصربه‌فردی برای شما باشد.

 - در سال ۲۰۰۹ جیم مک‌کلوی که بنیان‌گذار توییتر بود Block (SQ) که قبلاً Square نام داشت را ایجاد کرد. این فناوری ساده می‌تواند خدمات تجاری و پرداخت‌های تلفن همراهی را ارائه دهد و با کمک آن صدها کسب‌وکار کوچک می‌توانند از طریق تلفن هوشمند پرداخت‌های خود را انجام دهند یا حتی موجودی بگیرند و پول دریافت کنند.

 - غول پرداخت آنلاین پی پال (PYPL) است که بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر دارد. این شرکت از سال ۲۰۲۱ کار پردازش پرداخت برای افراد یا شرکت‌های مختلف انجام می‌دهد.

 

 ۳. بلاک‌چین

 ارزهای دیجیتال این روزها در سراسر دنیا طرف‌داران زیادی دارند و راه‌های جدیدی برای ارسال، دریافت، ذخیره و مدیریت ارز در اختیار شما قرار می‌دهند. سرمایه‌گذاری روی ارزهای رمزنگاری شده به طور مستقیم یا حتی خرید سهام می‌تواند شما را در مسیر رشد و توسعه قرار دهد. اما در این حیطه کلاهبرداری بسیار زیاد هستند و باید برای این کار دقت کافی داشته باشید.

 

 و در پایان

 در این مقاله اشاره شد که فین‌تک شامل طیف گسترده‌ای از محصولات مالی می‌شود و باید در زمان سرمایه‌گذاری در نظر داشته باشید که مایلید در چه حوزه‌ای فعالیت انجام دهید. همان‌طور که گفته شد روش‌های پرداخت و استفاده از درگاه‌ پرداخت یکی از حوزه‌های فین‌تک است. در این بخش می‌خواهیم شما را با سیزپی یکی از درگاه‌های مورد تأیید بانک مرکزی آشنا کنیم.

 این درگاه با کمترین کارمزد کار پرداخت‌های آنلاین شما را انجام می‌دهد و می‌توانید به‌راحتی برای مشتریان خود فاکتور آنلاین صادر کنید. اگر شما کسب‌وکارتان فروش حضوری نیز دارد با استفاده از کیو آر کد می‌توانید به مشتریان کمک کنید تا با اسکن کردن کد وارد درگاه پرداخت شوند و پرداخت خود را به‌راحتی انجام دهند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت درگاه پرداخت سیزپی با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.