29 دی روز هوای پاک

29 دی روز هوای پاک

امروزه با استفاده از انواع زیرساخت‌های ارتباطات مدرن، از جمله موبایل بانک، اینترنت بانک، کدهای دستوری یا به اصطلاح ستاره-مربع‌ها و حتی فروشگاه‌های اینترنتی خیلی از نیازهای روزانه ما مرتفع می‌شود. سازمان‌های مختلف شهری، سامانه‌هایی را برای مدیریت امور جاری اداری طراحی کرده‌اند که ما شهروندان هرچه بیشتر از آن‌ها بهره بگیریم منافع عمومی بیشتری بدست می‌آوریم. اولین نفعی که با استفاده از این سامانه‌ها به شهروندان می‌رسد، بهبود کیفیت هوا در اثر کاهش ترددهای غیرضروری است. البته این بهبود در صورتی قابل رویت و استناد خواهد بود که شهروندان عزم جمعی در این کار داشته باشند و اگر توانستند امور اداری خود را از این مسیرها، پیش ببرند، وقت آزادشده خود را صرف پرسه زدن در شهر در روزهایی که هوا آلوده است، نکنند! 

دومین منفعتی که استفاده از این سامانه‌ها دارد، این است که کاربران متعدد از زوایای متعدد به یک سامانه نگاه می‌کنند و نیازها و سلیقه‌های متفاوت‌شان را در قالب نظر و پیشنهاد برای سازمان مرتبط می‌فرستند و در هر ویراست نرم‌افزار یا سامانه، مشکلات بیشتری برطرف شده و کارایی سامانه هرچه بیشتر ارتقا می‌یابد. 

 هوای پاک

از جمله این سامانه‌ها، برنامه کاربردی یا اپلیکیشن «تهران من» است که از طریق آن ارتباط شما با شهرداری تهران برقرار شده و می‌توانید عوارض و بدهی‌های شهری خود را بپردازید، مجوز ورود به محدوده ترافیک دریافت کنید یا از خدمات شهرسازی نظیر استعلام‌ها و غیره مطلع شوید. شهرداری تهران از کد دستوری #137* هم برای انجام امور اداری استفاده می‌کند. همچنین کد دستوری #110* برای استعلام خلافی خودرو در دسترس است و قرار است خدمات دیگر نیروی انتظامی همچون پلیس +10، خدمات راهور، پلیس آگاهی و ... با استفاده از این کد دستوری در دسترس کاربران قرارگیرد. سازمان تامین اجتماعی و پست نیز خدمات مشابهی را با کدهای دستوری ارائه می‌دهند. با پیشرفت‌های فناورانه در عرصه پرداخت، از کدهای دستوری به درگاه‌های پرداخت اینترنتی رسیده‌ایم که امنیت بیشتری برای پرداخت‌کننده فراهم می‌کنند. 

سامانه‌های سازمانی، سامانه‌های حمل و نقل و سامانه‌های تحویل غذای آنلاین، فروشگاه‌های اینترنتی یا حتی کسب و کارهای کوچک فضای مجازی که در محیط‌هایی مانند تلگرام، اینستاگرام و ... فعالیت می‌کنند برای دریافت وجه در قبال کالا و خدمات خود از درگاه پرداخت اینترنتی استفاده می‌کنند. درگاه پرداخت سازوکاری برای امنیت فرآیند پرداخت است که در صورت تخلف فروشنده، بازگشت مبلغ پرداختی با رعایت مقررات و طبق قوانین موجود از طریق مجاری قانونی و پلیس فتا، ممکن و قابل پیگیری است. 

 

هوای پاک 

درگاه پرداخت خدمات متنوعی برای پذیرنده نیز به ارمغان می‌آورد. 

اولین منفعتی که درگاه پرداخت برای کسب و کار شما دارد، هویت‌بخشی به فعالیت تجاری شماست که نتیجتا اعتبار و سطح کاری شما را ارتقا می‌بخشد. 

دومین منفعت این است که نیازی به افشای اطلاعات کارت بانکی یا حساب خود ندارید. 

بعضی از منافع درگاه پرداخت اینترنتی هم اختصاصی هستند. مثلا سیزپی برای پذیرندگان امکان تسهیم وجوه را فراهم کرده است یعنی به صورت خودکار وجه واریزی مشتری بنا به خواسته‌ی دارنده درگاه تقسیم به درصدهای مورد نظر وی شده و به حساب‌های جداگانه‌ای که برای این منظور معرفی شده‌اند، واریز می‌گردد. این امر خود نقش مهمی در کاهش مشغله‌های بانکی دارنده درگاه دارد و قسمتی از امور بانکی او را خیلی سریع و راحت و بدون نیاز به مراجعه مجدد به شعبه انجام می‌دهد. هرچند ممکن است شما این کار را هم به صورت اینترنتی انجام دهید اما صرفه‌جویی در زمان و انرژی با عملیات تسهیم ممکن می‌شود. 

هوای پاک


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.