۱۰ روش برای موفقیت بیشتر در فروش

۱۰ روش برای موفقیت بیشتر در فروش

 

 تمام افرادی که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکاری هستند می‌دانند که با فروش موفق به اهدافی که دارند در کمترین زمان می‌رسند. تمام بزرگان دنیا مانند مارک کوبان که کارآفرین بزرگی بوده بر این باور هستند که برای اینکه بتوانید فروش بهتری داشته باشید، نباید مشتریانتان را متقاعد کنید، بلکه فقط باید آنها را کمک کرده و همراهشان باشید.

 فروش در دنیای متنوع امروزی، کار راحتی نیست و باید به دنبال راهکارهای ساده اما مفید برای رسیدن به فروش باشیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی ۱۰ روش ساده برای موفقیت در فروش بپردازیم و اگر شما هم به دنبال آشنایی با این راهکارهای ساده هستید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

 تکنیک‌های فروش موفق

 بعضی از افراد توانایی ذاتی برای صحبت کردن و قانع کردن دیگران استعداد دارند. آیا شما با این دسته از افراد روبه‌رو شده‌اید؟ گاهی حتی شما قصد خرید جنسی را هم ندارید؛ اما فقط با پرسیدن مبلغ آن جنس فرد فروشنده برای شما شروع به صحبت کردن و شما را برای خرید متقاعد می‌کند. درست است که بیشتر این استعداد، ذاتی است؛ اما شما با رعایت چند تکنیک دیگر به‌صورت اکتسابی نیز می‌توانید در کسب‌وکاری که هستید موفق باشید و پیشرفت کنید.

 فروش موفق علاوه بر اینکه نیاز به مهارت دارد، نیاز به رعایت چند نکته اساسی نیز دارد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

 

 ۱. شناخت نیاز مشتری

 در گام نخست باید شما نیاز مشتری‌تان را به خوبی بشناسید. چه کسب‌وکار آنلاین داشته باشید و چه حضوری، نیازهای مشتریان خود را در نظر بگیرید. گاهی این نیازها پنهان هستند و باید خیلی هوشمندانه آنها را شناسایی کنید تا توجه مشتریان برای خرید به سمت شما جذب شود. برای افزایش فروش به نیازهای پنهان مشتری توجه کنید.

 به طور مثال اگر شما فروشگاه آنلاینی برای فروش کالاهای خود دارید، برای انتخاب درگاه پرداخت و میزان کارمزدی که باید پرداخته شود حساسیت داشته باشید.

 توجه نکردن به عملکرد می‌تواند سبب نارضایتی مشتریان شما شود، بی آنکه در جریان افت فروش خود باشید.

 

 2. پاسخ سریع به مشتری

 یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای نگه‌داشتن و حتی جذب مشتری بیشتر می‌توانید انجام دهید، پاسخ دادن سریع به مشکلات و نیازهای مشتریان است. این ارتباط را می‌توانید از طرق مختلف مانند ایمیل، تلفن، پیامک و... برقرار کنید. در صورت خرابی یا اختلال در درگاه پرداخت اینترنتی می‌توانید با پشتیبانی خوب آنها را در کمترین زمان رفع کنید.

 

 ۳. دید مشتری را در نظر بگیرید

 تمام آنچه که برای کسب‌وکارتان و در نهایت برای فروش مهیا می‌کنید را از دید مشتری بررسی کنید تا بتوانید فروش بهتری داشته باشید و شاهد موفقیت هر روزه خود باشید.

 این را مدنظر داشته باشید که مشتری با توضیحات شماست که ضرورت خرید را درک کرده یا به طور کل انتخاب می‌کند، خرید انجام دهد یا نه. این کار در فروش آنلاین یا حضوری تفاوت زیادی ندارد و در هر دو صورت باید شرایط قبل و بعد استفاده از محصول را برایشان توضیح دهید. این کار مشتری را به خرید ترغیب می‌کند.

 

 ۴. شناخت فرایند فروش

 فرایند فروش یا همان چرخه فروش طی آشنایی مشتری بالقوه با کسب‌وکار شما و قطعی کردن کار خرید رخ می‌دهد. چرخه فروش خود را از ابتدا راه برای انتخاب محصول تا زمان پرداخت و وارد شدن به درگاه پرداخت در فروش آنلاین بررسی کنید. توجه به جزئیات است که کمک می‌کند تا شما در فروش موفقیت بیشتری کسب کنید.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 ۵. لنگر را حفظ کنید

 این اصطلاح روان‌شناسی که می‌گوید «سوگیری شناختی اثر لنگر انداختن» است را شنیده‌اید؟ این نکته می‌تواند برای شما تکنیک خوبی برای فروش باشد. ذهن ما در اولین گام به اولین اطلاعاتی که حین مکالمه یا مذاکره دریافت می‌کند، تکیه دارد. به طور مثال اگر در وهله اول قیمت‌های شما بالا پیشنهاد شود، انتظارات مشتریان بر همین اساس شکل می‌گیرد.

 

 ۶. تمرکز روی پیشرفت کارتان

 اکثر صاحبان کسب‌وکار به‌قدری روی داشته‌ها و اقدامات رقیبان خود متمرکز می‌شوند و فراموش می‌کنند برای پیشرفت کارشان برنامه‌ریزی انجام دهند. روی ارزش‌های خود متمرکز شوید تا بتوانیدمنحصر به فرد باشید.

 از ارزش‌ها و قابلیت‌هایی که به مشتری ارائه می‌دهید، مطمئن شوید که برای مشتری مهم و سودآور باشد. تقویت نقاط مثبت و رفع نکات منفی در کسب‌وکارتان سبب جذب مشتری جدید و در نهایت سبب افزایش خواهد شد.

 

 ۷. ارتباط با مشتری

 به مکالماتی که بین شما یا همکارانتان با مشتری شکل می‌گیرد، توجه کنید. جلب رضایت و شناخت نیاز مشتری شما را به موفقیت می‌رساند. اطلاعات درباره آمار و ارقام مکالمات را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید با راه‌حل‌های مناسب کم و کاستی‌ها را در کمترین زمان رفع کنید.

 

 ۸. شناخت مشتریان

 بین مشتری جدید قدیمی باید تفاوت قائل شوید. مشتری‌های جدید نیاز دارند با مزایای محصول و ویژگی‌های آنها آشنا شوند و مشتریان قدیمی نیاز به تداوم ارتباط دارند. استفاده از خدمات مشتریان و پشتیبانی قوی، ارسال هدایا، باشگاه مشتریان و... می‌تواند برای حفظ مشتریان ایده‌های خوبی باشند.

 

 ۹. افراد تصمیم‌گیرنده را بشناسید

 بعضی از مشتریان قدرت تصمیم‌گیری ندارند و در حین خرید با چالش‌های مختلفی در ارتباط هستند. به طور مثال تا درگاه پرداخت مرحله خرید را طی کرده و یک‌دفعه آن را رها می‌کنند، شما می‌توانید با شناسایی این افراد مشتریان بیشتری برای کسب‌وکارتان دست‌وپا کنید.

 

 ۱۰. فومو ایجاد کنید

 استفاده از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه برای افراد حس فوریت ایجاد می‌کند و یکی از ابزارهای مؤثر در فروش است. با ایجاد انگیزه‌ای جهت خرید سریع فروش شما افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید از تخفیف‌های مدت‌دار و محدود برای مناسبت‌های خاص استفاده کنید.

 

 و در پایان

 با استفاده از روش‌های فروش موفقی که در این مقاله یادآوری شد تا حدود زیادی می‌توانید در کسب‌وکارتان موفق عمل کنید. شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار باید درک کنید که چه چیزی به مخاطبان شما انگیزه خرید و نیازهایشان را رفع کنید. در نهایت، اگر کسب‌وکار آنلاینی دارید انتخاب بهترین درگاه پرداخت را فراموش نکنید.

 برای اخذ درگاه پرداخت با پرداخت‌یار سیزپی در تماس باشید.

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.