چگونه پول پس‌انداز کنیم؟

چگونه پول پس‌انداز کنیم؟

 

 اگر با خواندن تیتر این مقاله به ذهن شما هم رسید که مگر می‌شود با درآمد کم و مخارج بالا پس‌انداز هم کرد، به شما پیشنهاد می‌دهیم حتماً تا پایان این مقاله صبور باشید. برای پس‌انداز کردن در شرایط بد اقتصادی، کار کمی مشکل می‌شود. به طور مثال به‌محض اینکه پولی را برای پس‌انداز کنار گذاشته‌اید، دندانتان درد می‌گیرد یا ماشینتان چند بار در ماه خراب می‌شود.

 با این اتفاقات مجبور می‌شوید هر آنچه که پس‌انداز کرده‌اید را بردارید و خرج کنید. در این مقاله قصد داریم راهکارهای مفیدی را درباره نحوه درست پس‌انداز کردن یادآوری کنیم که خواندن آن خالی‌ازلطف نیست.

 

 پس‌انداز چیست؟

 ذخیره اموال فعلی برای استفاده در آینده را پس‌انداز می‌گویند. گاهی این اموال برای انجام پروژه‌های بزرگ‌تر، پرداخت وام، خرید خانه و... استفاده می‌شود. امروزه راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد و لازم نیست؛ مانند اجدادمان پول‌ها را به‌صورت نقدی در جایی (بالشت) نگهداری کنیم.

 امروزه با داشتن حساب بانکی و چند پلتفرم بانکی به‌راحتی از طریق درگاه پرداخت می‌توانید پول واریز یا حتی برداشته کنید، آن هم در هر ساعت از شبانه‌روز که بخواهید. برای پس‌انداز کردن دنبال زمان مناسب نباشید، چراکه این زمان هیچ‌وقت نخواهد رسید.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 انواع پس‌انداز

 پس‌انداز نیز انواع مختلفی دارد که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهید شد.

 پس‌انداز اضطراری

 همان‌طور که از نام این پس‌انداز مشخص است، برای مواجه شدن با اتفاقات ناگهانی یا اضطراری زندگی‌تان برنامه‌ریزی کنید تا در صورت وقوع غافلگیر نشوید و بتوانید از پس آن بربیایید. به طور مثال گفته می‌شود شما باید برای حداقل ۳ تا ۶ ماه هزینه‌های زندگی‌تان را پس‌انداز کنید.

 

 پس‌انداز برای خرید خانه

 اگر شما مستأجر هستید باید به فکر سر سال و پولی که قرار است سالانه روی مبلغ پیش خانه بگذارید، باشید. اگر هم توانایی دارید باید کم‌کم به فکر خرید یک خانه یا ملک باشید.

 

 پس‌انداز بازنشستگی

 به فکر پیری و از کار افتادگی خود هم باشید. امروزه بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری وجود دارند که می‌توانید پول‌های خود را به‌صورت آنلاین از طریق درگاه پرداخت اینترنتی برای آنها واریز کنید و به فکر آینده باشید. این صندوق‌ها به پول شما ماهیانه سود می‌دهند و بعد از چندین سال سرمایه خوبی برای دوران پیری شما خواهند بود.

 

 پس‌انداز برای سفر

 علاوه بر اینکه باید به فکر آینده باشید، تفریح و سفر را فراموش نکنید. برای اینکه بتوانید هر از چند گاهی به سفر بروید نیز پولی را در نظر بگیرید تا روحیه شما تغییر کند و بتوانید به کار و تلاش روزانه خود ادامه دهید.

 

 روش پس‌انداز ۵۰/۳۰/۲۰

 تابه‌حال اسم روش ۵۰/۳۰/۲۰ به گوشتان خورده؟ این روش می‌تواند راهی خوب برای درست پس‌انداز کردن شما باشد. در این روش باید ۵۰ درصد درآمدتان را برای نیازهای ضروری مصرف کرده، ۳۰ درصد را برای خواسته‌ها و ۲۰ درصد را به پس‌انداز کردن اختصاص دهید. این قانون بسیار ساده است، اما به توسعه مالی فردی افراد کمک بزرگی می‌کند.

 

 مزایای پس‌انداز

 پس‌انداز کردن برای سلامت مالی زندگی لازم است و مزایای مهم دیگری نیز برای ما دارد که در ادامه به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم:

 

 ایجاد امنیت مالی

 با پس‌انداز کردن می‌توانید نقطه امنی برای خود برای مواجه با مشکلات به وجود بیاورید. این کار شما را به آینده نیز امیدوارتر خواهد کرد.

 

 ایجاد پایه مالی قوی

 با پس‌انداز کردن می‌توانید از پس هزینه‌های خرید خانه، خرید خودرو، درمان بیماری‌ها و... راحت‌تر بربیایید.

 

 کاهش استرس مالی

 با پس‌انداز کردن استرس های شما درباره آینده یا برخورد با موقعیت‌هایی که ممکن است پول نیاز داشته باشید کمتر خواهد شد.

 ایجاد عادت صرفه‌جویی

 عادت صرفه‌جویی در زندگی با پس‌انداز کردن در شما شکل می‌گیرد و این در زندگی به شما کمک زیادی خواهد کرد.

  • بهبود روابط
  • افزایش سرمایه
  • بهبود کیفیت زندگی
  • مقابله با شرایط ناگهانی

 از دیگر مزایای پس‌انداز کردن هستند.

 

 چطور برنامه پس‌انداز بچینیم؟

 برای طراحی برنامه پس‌انداز باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

 تعیین هدف

 تعیین میزان پس‌انداز

 تعیین مدت‌زمان

 بررسی و بازبینی

 

 و در پایان

 با روش‌ها و مزایای پس‌انداز تا حدودی آشنا شدید. توجه داشته باشید که از هر پلتفرمی برای پس‌انداز کردن پول‌هایتان استفاده نکنید. پلتفرم‌های متفرقه ممکن است دارای درگاه پرداخت جعلی باشند.

 درگاه پرداخت سیزپی یکی از پرداخت‌یارهای دارای مجوز از سمت بانک مرکزی است که کمترین کارمزد را نیز از مشتریان خود کم می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.