پرداخت های اینترنت اشیاء

پرداخت های اینترنت اشیاء

همانطور که در مقاله های پیشین برای شما از اینترنت اشیاء سخن گفتیم، مصرف کنندگان و صاحبان مشاغل به سرعت در حال استفاده از فناوری و استفاده از اینترنت اشیاء هستند. اینترنت اشیا در حال حاضر، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. این آغاز دوره ای است که در آن وسایل هوشمند می توانند به طور یکپارچه داده ها را جمع آوری، اشتراک گذاری و تجزیه و تحلیل کنند.

طبق مطالعات انجام شده، ابزارهای هوش مصنوعی (AI)، واقعیت مجازی (VR) و اینترنت اشیاء (IOT) فرصت های جدیدی را برای پیش بینی بهتر خرید بعدی مشتری، در اختیار کسب و کار ها قرار می دهند، همچنین مشخص شده است مصرف کنندگان، بیشتر تمایل دارند از برند هایی خرید کنند که از فناوری های به روز پرداخت استفاده می کنند؛ زیرا به مشتریان این امکان را می دهد که کنترل بیشتری بر خرید خود داشته باشند. در  نتایج این مطالعات می توان متوجه شد که مصرف کنندگان برای استفاده از فناوری های خرید اینترنت اشیاء پیش قدم هستند. ٪57 از 2000 مصرف کننده ای که در نظرسنجی مشارکت کردند، اظهار داشتند که آماده استفاده از سیستمی هستند که به صورت خودکار موارد مورد نیاز را سفارش می دهد.

جذابیت اصلی اینترنت اشیاء برای مصرف کنندگان، راحتی آن است. آن ها با نحوه و فرآیند خرید آنلاین راحت تر هستند. تجارت الکترونیک به این گونه افراد کمک می کند که از راه دور محصولات مورد نظر خود را سفارش دهند و هزینه های آن را پرداخت کنند.

اینترنت اشیاء در بانکداری

بانکداری به لطف اینترنت اشیا راحت تر می شود و آینده صنعت بانکداری به طور فزاینده ای رشد می کند. ده ها سال است که بانک ها از نمونه اولیه دستگاه IoT استفاده می کنند. خودپردازها یکی از اولین و برترین دستگاه های اینترنت اشیاء بوده اند که با از بین بردن انتظار در صف بانکی، کارایی بسیار بیشتری را در بانک ها ایجاد کردند. خودپردازهای هوشمند، با کاهش تعداد کارمندان مورد نیاز در شعب به کاهش هزینه های بانک ها کمک های بسیاری کردند. هرچه به جلو می رویم، بانک ها به سمت فناوری های جدید اینترنت اشیاء می روند تا تجربه کاربر را افزایش دهند و هزینه ها را کاهش دهند. بعضی از بانک ها دارای خودپرداز هایی هستند که از پشتیبانی مستقیم ویدئویی برخوردار هستند که به مشتریان امکان می دهد در صورت نیاز به کمک اضافی با کارمندان بانک صحبت کنند.

کاربرد اینترنت اشیا در بانکداری

مشتری مداری

امروزه هزینه فناوری اطلاعات بانک ها در درجه اول بر روی تجربه مشتری دیجیتال است. بانک ها در حالی که خدمات سنتی را برای مشتریان مسن تر مانند بانکداری تلفنی حفظ می کنند، برای نسل جوان هم امکانات نوینی ارائه می کنند؛ شناسایی ورود مشتری به شعبه، تشخیص چهره، نوبت دهی هوشمندانه، ارائه محصولات سفارشی و ارائه خدمات پیش از درخواست مشتری از جمله این موارد هستند.

ساده کردن مدل های عملیاتی

توانایی کارایی کارآمدتر یک قسمت مهم در بهینه سازی تجربه مشتری است. ابزارها و دستگاه های متصل به اینترنت در برخی از موارد برای بهینه سازی و افزایش بهره وری عملیات مورد استفاده قرار می گیرند. نمونه های کاربری آن در بانکداری شامل اطلاع رسانی تراکنش ها از طریق ساعت های هوشمند، انجام پرداخت های خرد به صورت خودکار، کنترل امنیت شعب و امنیت دستگاه های خودپرداز، کنترل املاک و دارایی های در وثیقه بانک و یا کشف و کنترل تقلب در کارت های اعتباری است.

یک مسئله مهم که احتمالاً بیشترین نگرانی برای مشاغل و مصرف کنندگان می باشد، امنیت است. در آخرین بررسی های انجام شده نشان می دهد که ٪90 مصرف کنندگان از امنیت دستگاه های اینترنت اشیاء اطمینان ندارند. با توجه به اینکه اطلاعات و داده های زیادی در فضای ابری ذخیره می شوند و از دستگاه های مختلف هوشمند جمع آوری می شوند، این نگرانی تعجب آور نیست. به همین دلیل بسیاری از کاربران در مورد خطر سرقت داده ها، از دست دادن حریم خصوصی، کلاهبرداری، خسارت مالی و اینگونه مسائل احتیاط می کنند. ارائه دهندگان فناوری اینترنتی اشیاء، سیستم پرداخت بلاک چین را به عنوان آخرین فناوری برای اطمینان از امنیت و حفظ حریم خصوصی در پرداخت های اینترنت اشیاء در نظر گرفته اند.

فناوری های اینترنت اشیاء به دلیل ارائه راهکارهای بسیار و نوین به کاربران، به طور حتم  دگرگونی و انقلابی عظیم در صنعت پرداخت را خواهد داشت.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.