پرداخت اینترنتی

پرداخت اینترنتی

امروزه با توجه به افزایش تعداد فروشگاه های اینترنتی و با دسترس بودن اینترنت، مردم از خرید اینترنتی استقبال زیادی می کنند، در این بین نقش پرداخت اینترنتی پر رنگ شده است. خرید و پرداخت اینترنتی دیگر جزئی از سبک زندگی ما شده است. خرید لباس از فروشگاه های اینترنتی، سفارش غذا، پرداخت آنلاین شهریه، خرید شارژ و پرداخت قبوض بخشی از فعالیت های روزانه ما می باشد که این سبک چند سالی است که قدم به زندگی ما گذاشته است و نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

همان طور که می دانید پرداخت اینترنتی یا آنلاین در بستر اینترنت صورت می گیرد و خریدار با استفاده از کارت بانکی خود در هر مکانی که باشد می تواند از طریق اینترنت خرید را انجام دهد و هزینه آن را نیز در همان لحظه پرداخت کند. چند سال قبل در زمانی که اینگونه  روش پرداخت رایج نشده بود برای پرداخت قبض یا دیگر کار های مشابه مجبور بودیم که ساعت ها در صف بانک ها باشیم اما در حال حاضر کافیست که از طریق گوشی یا لپ تاپ، از طریق درگاه پرداخت اینترنتی فرایند پرداخت اینترنتی را انجام دهیم. در واقع درگاه پرداخت اینترنتی، جایگزین دستگاه کارت‌خوان (POS) در فضای مجازی و اینترنت است. درگاه پرداخت با قبول انواع کارت‌های متصل به شبکه شتاب بر بستری امن و استاندارد، امکان ارایه انواع خدمات از جمله خرید اینترنتی، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط و … را به خریدار ارائه می‌دهد.

روش پرداخت اینترنتی دارای چند مزیت می باشد که در ادامه به چند نمونه اشاره میشود:

  • راحتی در خرید آنلاین

روش های پرداخت اینترنتی امکان فروش راحت کالا و خدمات به صورت آنلاین را فراهم میکند.

  • تسریع در فرآیند خرید

خرید و پرداخت اینترنتی منجر به نهایی شدن سریع خرید به پرداخت می شود. این مورد باعث افزایش رضایتمندی مشتریان شما می شود و همینطور باعث افزایش فروش برای فروشندگان نیز است.

  • پردازش خودکار

پرداخت آنلاین معمولاً به صورت خودکار انجام می شود. به عنوان مثال: شما دارای وب سایت با امکانات خرید آنلاین برای فروش کالاها و خدمات می باشید، مشتری از وب سایت شما بازدید می کند و برخی از محصولات مورد نظر خود را برای خرید پیدا می کند سپس بعد از بررسی محصول مورد نظر به قسمت تسویه حساب و پرداخت می رود. وب سایت شما به مشتریانتان این امکان را می دهد تا هزینه کل محصولاتی را که می خواهد بخرد و همچنین گزینه های پرداخت خود را بداند، مشتری روش پرداخت دلخواه خود را انتخاب و تکمیل می کند، وب سایت به طور خودکار تأیید پرداخت را برای شما و خریدار ارسال می کند و به خریدار یک رسید با عنوان پرداخت موفق نشان می دهد. با این مثال متوجه شدید که پردازش خودکار در پرداخت اینترنتی به چه صورت است.

 

آیا پرداخت اینترنتی امن است؟

از نظر فروشندگان و خریداران بزرگترین مسئله ای که سیستم پرداخت آنلاین را تحت تاثیر قرار می دهد، حفظ امنیت اطلاعات مالی ارسال شده از طریق اینترنت است. نگرانی در مورد امنیت و این تصور که خرید و فروش آنلاین بسیار ناامن هستند منجر شده است که مصرف کنندگان و خریداران از خرید و پرداخت های اینترنتی منصرف شوند. اما اگر اطلاعات و آگاهی خود را در زمینه پرداخت آنلاین و درگاه پرداخت ایمن، بالا ببرید هیچ وقت گرفتار کلاهبرداری های اینترنتی و به خطر افتادن و سو استفاده از اطلاعات بانکی تان نخواهید شد. صاحبان کسب و کار های اینترنتی برای مجهز نمودن وب سایت یا فروشگاه های آنلاین اینستاگرام یا تلگرام به درگاه پرداخت اینترنتی، باید به دنبال یک درگاه پرداخت اینترنتی امن باشند. سیزپی یک درگاه پرداخت با دارا بودن استاندارد های امنیتی و فنی است که به شما صاحبان مشاغل آنلاین پیشنهاد می شود. هم چنین خریداران نیز قبل از اینکه در صفحه درگاه پرداخت اطلاعات بانکی خود را وارد کنند باید با مشاهده و بررسی  URLصفحه درگاه پرداخت از ایمن و اصل بودن آن مطمئن شوند.

 

حتما بخوانید: راهنمای دریافت درگاه پرداخت امن 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.