وام‌های خرد مبتنی بر هوش مصنوعی

وام‌های خرد مبتنی بر هوش مصنوعی

 

 گرفتن وام راه‌حلی مناسب برای برطرف کردن نیازهای زندگی است. وام‌ها چند نوع دارند که یکی از پرطرف‌دارترین انواع آنها وام‌های خرد هستند. این نوع وام‌ها معمولاً برای خرید لوازم‌خانگی، تعمیرات خودرو و... دریافت می‌شوند. شاید شما هم به سایت‌های اینترنتی که در مدت‌زمان کمی وام به درخواست‌کنندگان پرداخت می‌کنند، برخورد کرده باشید. اخیراً هوش مصنوعی در این حیطه نیز وارد شده و با کمک به صنعت بانکداری به رشد آن کمک شایانی کرده است.

 هوش مصنوعی کمک می‌کند تا تمامی کارهای مخصوص ارزیابی اعتبار متقاضیان با سرعت بیشتری انجام شوند و وام راحتتر داده خواهد شد. در این مقاله قصد داریم درباره وام‌های خرد مبتنی بر هوش مصنوعی صحبت کنیم و از شما ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

 

 ویژگی‌های وام‌های خرد با کمک هوش مصنوعی

 وام‌هایی که متقاضیان آنها طی فرایند استفاده از هوش مصنوعی اعتبار سنجی می‌شوند، اغلب کوچک یا همان خرد هستند. هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های مالی، رفتاری، سوابق و... پیش‌بینی می‌کند که فرد امکان بازپرداخت وام را دارد یا خیر.

 به طور مثال اگر شما قصد داشته باشید برای تعویض گوشی همراهتان وام خردی بگیرید باید اطلاعات شخصی و مالی خود مانند میزان درآمد، سابقه اعتباری و رفتار خرید شما در اینترنت را به یک شرکت ارائه دهید. در واقع شما به یک الگوریتم هوش مصنوعی این اطلاعات را ارائه می‌کنید تا با تحلیل هر یک از این اطلاعات مشخص شود که شما توانایی بازپرداخت را دارید یا نه. اگر احتمال بازپرداخت وام شما بالا باشد، شرکت به شما وام می‌دهد.

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 مزایای وام‌های خرد مبتنی بر هوش مصنوعی

 مزایای متعددی برای گرفتن وام‌های خرد مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توان نام برد که در ادامه به بعضی از آنها اشاره می‌کنیم:

 

 سرعت و سهولت پردازش

 مراحل انجام این وام‌های خرد در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود و مشتریان به وام‌های خود می‌رسند.

 

 دسترسی به طیف گسترده‌تری از متقاضیان

 به این نوع وام‌های خرد آنلاین که هوش مصنوعی تمام کارهای آنها را انجام می‌دهد، تعداد افراد بیشتر از شهرهای مختلفی دسترسی دارند و می‌توانند آنها را دریافت کنند.

 

 کاهش هزینه‌های بانک‌ها

 با اقدام برای گرفتن این نوع وام‌ها هزینه‌های بانکی متقاضیان کاهش پیدا خواهد کرد. این وام‌ها به دلیل اینکه نیروی انسانی در آن دخالت کمتری دارد و لازم نیست مدارک فیزیکی ردوبدل شوند، هزینه به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کنند.

 

 معایب وام‌های خرد مبتنی بر هوش مصنوعی

 گرفتن وام‌های خرد علاوه بر مزایایی که می‌تواند برای متقاضیان داشته باشد، معایبی نیز دارد که در زیر آنها را مورد بررسی قرار دادیم:

 

 نبود شفافیت در تصمیم‌گیری

 در اعطای وام به‌صورت اینترنتی تصمیم‌گیری هوش مصنوعی به طور شفاف مشخص نیست و این قضیه باعث عدم رضایت متقاضیان شده است. برای رفع این مشکل باید صاحبان شرکت قبل از شروع هر اقدامی از سمت متقاضیان، شرایط را اعلام کنند تا روند پرداخت وام راحتتر انجام شود.

 به طور مثال باید توضیح دهند بعد از ثبت‌نام اولیه و تأیید مدارک از سمت بانک باید کارمزدی را از طریق درگاه پرداخت به‌حساب شرکت واریز کنند و منتظر تأیید بمانند.

 

 احتمال تبعیض

 همیشه گرفتن وام با مشکلات متعددی همراه بوده است و این در زمان اعطای وام با تبعیض‌هایی که اهالی بانک برای افرادی قائل می‌شوند، بیشتر است. البته در زمان استفاده از هوش مصنوعی باتوجه‌به داده‌هایی که به آن از قبل داده شده، ممکن است به طور ناخواسته اعمالی تبعیض‌آمیز انجام دهند و متقاضیان اغلب از این مورد شاکی هستند .

 

 نیاز به حجم زیادی از داده‌ها

 برای کامل و صحیح شدن مراحل اعطای وام خرد، اغلب هوش مصنوعی به حجم زیادی از داده برای هر متقاضی نیاز دارد. ارسال این داده‌ها و مدارک چالش‌های زیادی را به دنبال دارد.

 

 آینده وام‌های خرد مبتنی بر هوش مصنوعی

 به‌مرورزمان فناوری‌ها رو به پیشرفت هستند و هوش مصنوعی نیز دچار تحولات و تغییرات اساسی زیادی خواهد شد. پیش بینی شده است که وام‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند، جای وام‌های حضوری را خواهند گرفت.

 این نوع وام‌ها در آینده بر اساس عواملی مانند رفتار خرید، سابقه مرور وب و... متقاضیان ارائه خواهد شد. مواردی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم به طور حتم بر روند رشد وام‌های خرد مبتنی هوش مصنوعی اثر خواهند گذاشت:

 

 رشد فناوری هوش مصنوعی

 همان‌طور که اشاره شد فناوری در سراسر دنیا در حال رشد و تغییر است. هوش مصنوعی به‌واسطه تغییرات فناوری روز دنیا دچار تحول خواهد شد و می‌تواند به‌مرورزمان خدمات دقیق‌تر و کارآمدتری را به انسان‌ها ارائه دهد.

 

 رشد اینترنت اشیا

 با مرور زمان اینترنت نیز وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد و بانک‌ها راحت‌تر می‌توانند از آن برای انجام امور مختلف استفاده کنند.

 

 رشد مقررات

 برای کاهش احتمال تبعیض در زمان اعطای وام‌های خرد مبتنی بر هوش مصنوعی مقررات تکمیل‌تر خواهند شد و به‌روز می‌شوند.

 

 مراحل پرداخت وام خرد مبتنی بر هوش مصنوعی

* برای اینکه بتوانید وام خرد مبتنی بر هوش مصنوعی دریافت کنید باید مراحل زیر را بادقت طی کنید.

* ابتدا پلتفرم یا سایتی که وام آنلاین برای خرید کالا یا... می‌دهد را باید پیدا کنید.

* بعد از پیدا کردن پلتفرم مدنظر باید مقررات و شرایط اعطای وام را بادقت مطالعه کنید. بعد از آن به طور معمول باید اطلاعات شخصی مانند نام، سن، درآمد، سابقه اعتباری و... را وارد بخش مشخص آن کنید.

* بعد از این مرحله مدارکی از شما درخواست می‌شود و با مشخص شدن مبلغ وام، نرخ بهره، و مدت بازپرداخت وارد مرحله بعدی خواهید شد.

* در صورت صحت اطلاعات و مدارک بارگذاری شده باید کارمزد این وام را طبق قوانین پلتفرم از طریق درگاه پرداخت اینترنتی معین آنها پرداخت کنید.

* در صورت تأیید تمامی مراحل بعد از مدت‌زمان اعلامی، پول به شماره‌حساب شما واریز خواهد شد.

 

 و در پایان

 وام‌های خرد مبتنی بر هوش مصنوعی مزایای زیادی دارند و می‌توانید در کمترین زمان مبلغ مورد نیازتان را وام بگیرید.

 در طی روند مراحل اخذ وام توجه داشته باشید که وارد درگاه پرداخت جعلی نشوید. برای چک کردن این امر می‌توانید یک بار درگاه پرداخت را امتحان کنید، یعنی رمز اشتباهی وارد کنید تا صفحه مجدد باز شود.

 درصورتی‌که تمامی اعداد و اطلاعات مجدد تکرار شد، صفحه جعلی بوده و اگر همه چیز رفرش شد، می‌توانید با خیال راحت از آن درگاه پرداخت استفاده کنید.

 و در آخر برای صاحبان کسب‌وکارها و پلتفرم‌های اعطای وام پیشنهادی ویژه داریم و آن هم استفاده از درگاه پرداخت سیزپی است. سیزپی در کمترین زمان ممکن و با درخواست حداقل مدارک قادر است به شما درگاه پرداخت پر سرعتی را تقدیم کند.

 درگاه پرداخت سیزپی کمترین کارمزد را از مشتریان خود می‌گیرد که شما می‌توانید با طی کردن چند مرحله راحت این کارمزد را به صفر برسانید. پشتیبانی ۲۴ ساعته سیزپی نیز به شما کمک می‌کند تا مشتریان شما در هر ساعت از شبانه‌روز در زمان طی کردن مراحل وام به مشکلی برخورد کردند، بتوانید آن را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه اخذ درگاه پرداخت با کارشناسان مجرب ما در سیزپی تماس بگیرید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.