هوش مصنوعی و تعامل با مشتریان در بانکداری

هوش مصنوعی و تعامل با مشتریان در بانکداری

 

 با ورود هوش مصنوعی، تمام فناوری‌های مورد استفاده ما تغییرات محسوسی داشتند؛ ازجمله فناوری به کار گرفته شده در نظام بانکداری تمام کشورها از جمله ایران. محصولات، خدمات و معاملات با کمک هوش مصنوعی در بانک‌ها تغییرات زیادی داشته‌اند و این تغییرات تعامل مشتریان و بانک‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده است.

 همکاری بانک‌ها، شرکت‌های فین‌تک و استفاده از قابلیت‌های مدرن این حوزه کمک بسیاری به مشتریان کرد و بانک‌ها نیز از این طریق به‌راحتی با استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی توانستند روی سابقه اعتباری مشتریان نظارت خوبی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم درباره تأثیر هوش مصنوعی بر نحوه تعامل با مشتریان در بانکداری نوین صحبت کنیم و از شما دعوت می‌کنیم که برای کسب اطلاعات به‌روز ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

 

 هوش مصنوعی و بانکداری

 هوش مصنوعی روی بخش مالی تأثیرات مهمی داشته است و توانسته باعث پیشرفت این حوزه شود. بانک‌ها به لطف هوش مصنوعی از شکل سنتی خود فاصله گرفته‌اند و شاهد تغییرات فراوانی در طی سال‌های اخیر بوده است. هوش مصنوعی کمک کرد تا در بانکداری دیجیتال نحوه تعامل بانک‌ها با مشتریان نیز تفاوت چشمگیری داشته باشد. این روزها مردم برای انجام امور بانکداری ترجیح می‌دهند از تلفن همراه خود برای انجام امور بانکی استفاده کنند.

 به همین دلیل بانک‌ها چاره‌ای جز پیروی از فناوری‌های روز دنیا ندارند و کم‌کم باید تمامی خدمات خود را به‌صورت دیجیتالی و غیرحضوری به مشتریانشان ارائه ‌دهند.

 

 ایمن‌سازی بانکداری دیجیتال

 همان‌طور که اشاره شد این روزها بسیاری از خدماتی که بانک‌ها به مشتریان ارائه می‌دهند به‌صورت غیرحضوری است و این حجم از داده‌ها و فعالیت‌ها باید امنیت کافی نیز داشته باشند. درگاه پرداخت اینترنتی راهی برای پرداخت و انتقال پول برای مشتریان است که اطلاعات کارت مشتریان در آنها ذخیره می‌شود.

 بانک‌ها برای حفظ امنیت پرداخت‌ها باید از امنیت درگاه پرداخت خود برای حفظ حجم زیادی از داده‌های مشتریان از جمله اطلاعات شخصی مطمئن باشند.

 با استفاده از اینترنت و درگاه پرداخت یا حتی لینک پرداخت، مشتریان تراکنش‌های خود را انجام می‌دهند. ابزارهای مطمئن و قابل‌اعتمادی که با کمک هوش مصنوعی کار می‌کنند و انجام تراکنش‌ها و حفظ اطلاعات مشتریان را راحت‌تر انجام می‌دهند.

 هوش مصنوعی می‌تواند از اطلاعات مشتریان در برابر حملات سایبری، هک، فیشینگ و... محافظت کند. این کار میزان کلاهبرداری و دیگر سوءاستفاده‌های احتمالی را تا حد بسیار زیادی کم کرده و سبب رونق امور مالی کشور و جلب‌اعتماد مردم نیز خواهد شد.

 

 چت‌بات‌ها و دستیاران مجازی

 بانکداری نوین از راه‌حل‌هایی که هوش مصنوعی برای تعامل بیشتر با مشتریان ارائه داده است، بیشتر استفاده می‌کند. یکی از این راه‌حل‌های نوین و پر فایده، استفاده از چت‌بات‌ها و دستیاران مجازی است. با کمک این نوع ابزارها بانک‌ها برای ارتباط با مشتریان و برقراری تعامل با آنها نیروی لازم و زمان کافی را در اختیار دارند.

 با کمک هوش مصنوعی چت‌بات‌ها فعالیت می‌کنند و گزینه‌های مناسب و مقرون به صرفه‌ای برای تعامل با مشتریان هستند. چت‌بات‌ها می‌توانند سؤالات متداول را پاسخ دهند یا به درخواست‌های مردم رسیدگی کنند.

 

 هوش مصنوعی و امتیازدهی اعتبار

هوش مصنوعی انجام امور ساده را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد و از کار بانکداری و کارمندان آن کم می‌کند. امتیاز دادن به فعالیت بانکی مشتریان برای اعطای وام، از جمله فعالیت‌هایی است که هوش مصنوعی به راحتی انجام می‌دهد. هوش مصنوعی برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد تأییدیه وام، از طریق نظارت بر سابقه اعتباری مشتریان این کار را دقیق‌تر انجام می‌دهد.

 

 و در پایان

 در پایان، باید گفت هوش مصنوعی نقش بسزایی در رشد صنعت پرداخت داشته است و هر روز با فناوری‌های نوینی زندگی ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. علاوه بر درگاه‌های پرداخت بانکی پرداخت‌یارها نیز این امکان را برای شما فراهممی کنند تا با درگاه پرداخت پول جابه‌جا کرده یا خریدهای خود را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید.

 اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید به یاد داشته باشید که انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی از آن جهت مهم است که درست کار نکردن آن منجر به ترک سایت توسط مشتری و در نتیجه از دست دادن فروش می‌شود از طرف دیگر پایداری و عملکرد صحیح درگاه پرداخت به تکرار خرید منجر می‌شود چیزی که آینده کسب‌وکار را شکل می‌دهد.

 ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 برای کسب اطلاعات بیشتر برای دریافت درگاه پرداخت با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.