نکاتی برای شروع کسب‌وکار خانگی

نکاتی برای شروع کسب‌وکار خانگی

 

 بسیاری از افراد برای شروع کسب‌وکاری ترجیح می‌دهند که ابتدا در وسعت کوچکی آن را شروع کنند یا حتی خانه را محلی برای راه‌اندازی کارشان قرار دهند. شما می‌دانید برای اینکه کسب‌وکار خانگی موفقی راه بیندازید باید چه نکاتی را بدانید و رعایت کنید؟

 برای اینکه بتوانید رؤیای راه انداختن کسب‌وکار خانگی‌تان را به حقیقت تبدیل کنید باید اصولی پیش بروید. در این مقاله قصد داریم با یادآوری نکاتی به برپایی کسب‌وکار خانگی موفق به شما کمک کنیم. اگر شما هم به این موضوع علاقه‌مند هستید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 راه‌های شروع موفق کسب‌وکار خانگی

 

 مدیریت مالی

 همان‌طور که می‌دانید قبل از هر کاری، فکر کردن روی مسائل مالی به ماندن و موفق شدن هر کسب‌وکاری چه بزرگ و چه خانگی و کوچک کمک می‌کند. به طور حتم اگر قصد دارید کسب‌وکاری خانگی داشته باشید، باید به فکر بازار فروش آن نیز باشید.

 به طور معمول افراد از شبکه‌های مختلف اجتماعی یا سایت برای فروش محصولات یا ارائه خدمات خود استفاده می‌کنند که باید هر کدام از آنها شرایطی جهت موفقیت داشته باشند. استفاده از این روش‌ها برای فروش نیاز به داشتن یک درگاه پرداخت و سیستم حسابداری آنلاین دارد که از همان اول همه پرداخت‌ها و ورود و خروج‌های مالی را با نظم و انضباط، مدیریت کنید.

 

 رعایت نظم کاری

 در ابتدای هر کاری شاید به نظر برسد، نظم دادن به کارها دشوار است؛ اما به‌مرور این رویه آسان‌تر می‌شود. رعایت نظم و اجرای برنامه در کسب‌وکارهای خانگی سبب می‌شوند تا شما تمام زمان خود را برای کار کردن صرف نکنید.

 برنامه‌ریزی انجام دهید و روی آن متعهد بمانید. توجه داشته باشید بدون برنامه‌ریزی دچار افسردگی کار می‌شوید و به خودتان می‌آیید و می‌بینید که در مدت زمان طولانی فقط کار کرده‌اید و هیچ تفریح یا استراحتی نیز برای خود در نظر نگرفته‌اید.

 

 استخدام همکار

 اگر در ابتدای کار، کار زیادی برای انجام دادن نیست می‌توانید به‌تنهایی کارها را پیش ببرید؛ اما بهتر است بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از فرد متخصصی برای ادامه راه کمک بگیرید. این که یک نفر غیر از شما باشد تا بر همه امور از جمله مراحل خرید تا رسیدن به درگاه پرداخت اینترنتی یا استفاده از لینک پرداخت را چک کند، لازم است.

 تنهایی کار کردن، شما را هم خسته و هم افسرده می‌کند و این روند کاری شما را با مرور زمان کند خواهد کرد.

 

 استفاده از ارتباطات

 گمان نکنید به دلیل اینکه کسب‌وکاری خانگی دارید، نباید از دیدار با مشتریان محروم باشید. همان‌طور که می‌دانید ارتباطات در گسترش بیزینس و شناساندن آن به افراد مختلف کمک زیادی می‌کند. بعد از مدتی با مشتریان در ارتباط باشید یا حتی کمپ برگزار کنید و با آنها معاشرت داشته باشید و حتی به کنفرانس‌هایی مختلف برای پیشرفت کارتان بروید.

 

 شبکه‌سازی

 از شبکه‌های اجتماعی مختلف برای پیدا کردن مشتری استفاده کنید. تبلیغات برای فروش بیشتر در کسب‌وکارها بسیار اهمیت دارند. شما می‌توانید حتی اگر در این نوع شبکه‌ها مشتری داشتید از لینک پرداخت برای حفظ پرستیژ کاری و فروش راحت‌تر محصولاتتان استفاده کنید. این کار تخصص شما را نشان می‌دهد و می‌توانید با افراد بیشتری در ارتباط باشید.

 

 تبلیغات کنید

 از اینکه کسب‌وکاری راه‌اندازی کرده‌اید باید همه را مطلع کنید. انواع رسانه‌های اجتماعی می‌توانند در این زمینه کمک کننده باشند. بعد از این کار می‌توانید به سراغ رقبا بروید تا ببینید از چه ابزار و روش‌هایی برای پیشرفت کاری‌شان استفاده می‌کنند.

 

 شرکت در رویدادها

 همان‌طور که اشاره شد باید شبکه و گروهی از مشتریان برای خود جمع کنید تا بتوانید با شرکت در رویدادها و گردهمایی‌های کاری افراد بیشتری را ببینید و شرکای تجاری خوبی نیز پیدا کنید. با شرکت در رویدادهای مرتبط با کسب‌وکارتان دوستان بهتری پیدا کرده و می‌توانید کسب‌وکار خود را راحت‌تر ارتقا دهید.

 

 مهارت‌هایتان را ارتقا دهید

 زمانی که شما کسب‌وکار خانگی و کوچکی دارید، برای اینکه بتوانید کارهایتان را به طور کامل انجام دهید باید مهارت‌هایتان را افزایش دهید یا تمهیداتی برای رفع نیازهایتان در نظر بگیرید. به طور مثال می‌توانید با استفاده از درگاه پرداخت معتبری استفاده کنید که دارای پشتیبانی خوبی باشد تا در صورت لزوم بتواند مشکلات به وجود آمده را برطرف کند.

 

 مجوز بگیرید

 برای شروع کسب‌وکار خانگی تمام مجوزهای لازم را بگیرید و برای گرفتن کد اقتصادی یا اینماد و... به خاطر پرداخت مالیات استرس نداشته باشید. دولت برای کسب‌وکارهای خانگی محیطی را فراهم کرده است تا بتوانند بدون نگرانی از این نوع مسائل فعالیت خود را انجام دهند و به درآمد برسند.

 

 پرداخت مالیات

 اشاره شد که در اکثر مواقع دولت کسب‌وکارهای خانگی را معاف از مالیات می‌داند؛ اما هر چه کسب‌وکارتان را گسترش دهید، به طور حتم باید در بازه‌های زمانی مشخصی مالیات تخمینی درآمد خود را پرداخت کنید. مالیات نیز ربطی به داشتن کارت‌خوان یا درگاه پرداخت و... ندارد و گردش حساب شما هر چه بیشتر باشد به طور حتم مالیات بیشتری باید بپردازید. توجه داشته باشید که سیستم پرداخت مناسب و سیستم حسابداری شفاف می‌تواند به شما کمک کند.

 

 و در پایان

 در این مقاله نکات مهمی که باید درباره راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی می‌دانستید یادآوری شد. فراموش نکنید انتخاب بهترین راه برای پرداخت مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. درگاه پرداخت سیزپی یکی از پرداخت‌یارهای مورد تأیید بانک مرکزی است که می‌تواند مزیت‌های زیادی را به کسب‌وکارتان ارائه دهد. به طور مثال:

 

 افزونه پرداخت

 افزونه‌های پرداخت سیزپی جزو کامل‌ترین ماژول‌هاست و اسکریپت راه‌اندازی درگاه پرداخت موبایلی فراهم است یعنی روی اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانید درگاه پرداخت داشته باشید.

 

 کمترین کارمزد

 با نگاهی به معروف‌ترین درگاه پرداخت اینترنتی بین‌المللی متوجه می‌شوید حتی بزرگ‌ترین درگاه پرداخت‌ها نیز برای سرویس‌دهی خود از کاربران کارمزد دریافت می‌کنند، درگاه پرداخت سیزپی دارای کمترین میزان کارمزد بوده و حتی شرایطی را فراهم کرده که بتوان پرداخت کارمزد را به صفر رساند.

 درگاه پرداخت سیزپی انتظارات مدیران بخش‌های مختلف یک سازمان یا بیزنس را مرتفع خواهند، مدیر IT یک سازمان امنیت درگاه پرداخت را اولویت قرار می‌دهد، مدیر مالی تسویه به‌موقع و گزارش‌گیری آسان از واریزی‌ها را مدنظر دارد و مدیر فروش امکان پرداخت بدون قطعی و داشتن قابلیت‌هایی مختص بیزنس خود (مانند فاکتور آنلاین برای یک صاحب غذاخوری یا کارمند صندوق قرض‌الحسنه) اولویت خود قرار خواهند داد. شما نیز اگر به دنبال دریافت درگاه پرداخت امن، پایدار و با پشتیبانی و امکانات ویژه‌ای هستید ما به شما درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی را معرفی می‌کنیم.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبانی سیزپی در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.