معافیت مالیاتی به چه کارهایی تعلق می‌گیرد؟

معافیت مالیاتی به چه کارهایی تعلق می‌گیرد؟

 

 برای تأمین هزینه‌های کشور و رسیدگی مالیات یکی از مهم‌ترین راه‌هاست. این درآمد از تمام اقشار جامعه و به‌صورت عادلانه گرفته می‌شود. مالیات دادن برای همه افرادی که فعالیت تجاری داشته باشند، اجباری است و باید تمامی کسب‌وکارها آن را پرداخت کنند.

 نکته قابل‌توجه در این زمینه آن است که کسب‌وکارهایی هستند که از دادن مالیات معاف هستند و لازم نیست دغدغه پرداخت آن را داشته باشند. این عموماً برای تشویق کارآفرینان و فعالان در حوزه اقتصادی است و به توسعه اقتصاد کشور کمک زیادی خواهد کرد.

 اما چه کسانی از دادن مالیات معاف می‌شوند؟ در این مقاله قصد داریم درباره قوانین مالیات و کسب‌وکارهایی که از دادن آن معاف می‌شوند صحبت کنیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه شوید.

 

 معافیت از مالیات چیست؟

 معاف از مالیات به این معنی است که لازم نیست بابت کسب‌وکاری که دارید به دولت پول پرداخت کنید و این کار فقط شامل بعضی از کسب‌وکارها می‌شود که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

 کسب و کارهای معاف از مالیات

  • کارهای تولیدی، معدنی و گردشگری
  • کارهای مربوط به اختراعات و اکتشافات
  • فعالیت‌های کشاورزی
  • بخشی از کارهای صادراتی
  • هزینه‌های مربوط به درمان
  • سپرده‌های بانکی
  • جوایز مربوط به حوزه‌های علمی و پژوهشی
  • فعالیت‌هایی در حوزه آموزش
  • جهیزیه و مهریه
  • کسب‌وکارهای خانگی
  • کارهای معافیت مالی مربوط به بخش‌های تعاونی
  • بخش صادرات کشور
  • صنایع‌دستی
  • سود مالی پروژه‌ها
  • فعالیت‌های اقتصادی در منطقه‌های آزاد تجاری و صنعتی
  • حوزه‌های فرهنگی و هنری
  • ترانزیت کالاها

 و….

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 برای پرداخت مالیات شما می‌توانید به‌صورت مستقیم وارد سایت مالیاتی شوید و از طریق درگاه پرداخت آن را پرداخت کنید. از طرق مختلفی مانند درگاه پرداخت اینترنتی که امروزه تمام افراد در گوشی همراهشان دارند نیز می‌توانید پرداخت را انجام دهید.

 

 معافیت فعالیت‌های تولیدی و معدنی

 در قوانین مالیاتی کشور ذکر شده که طبق ماده ۱۳۲ درآمدی که از فعالیت‌های تولیدی و معدنی به دست می‌آیند شامل معافیت مالیاتی می‌شوند. افرادی که فعالیت تولیدی و معدنی دارند و شامل این ماده می‌شوند باید اظهارنامه و دفترهای قانونی که آماده کرده‌اند را تحویل سازمان‌های مالیاتی بدهند تا بعد از بررسی نرخ مالیات آنها صفر شود.

 

 فعالیت‌های کشاورزی و روستایی و عشایری

 بخش روستایی و عشایری از معافیت مالیاتی معاف هستند. تمام درآمدهایی که از بخش‌های کشاورزی و روستایی، عشایری، کارگران، کارمندان، دانش‌آموزان و... به دست می‌آیند همگی از دادن مالیات معاف هستند.

 

 کسب‌وکارهای خانگی

 اگر برای کسب درآمد، کسب‌وکار خانگی راه‌اندازی کرده‌اید، معاف از مالیات خواهید بود. شما می‌توانید در خانه فعالیت کنید یا حتی برای فروش بیشتر خود از سایت و فروش آنلاین استفاده کنید و در این صورت لازم نیست برای گرفتن کد مالیاتی در زمان درگاه پرداخت اینترنتی نگران باشید.

 

 معافیت مالیاتی در حوزه آموزشی

 درآمدی که از مراکز تعلیم‌وتربیت مدرسه‌های غیرانتفاعی شامل بخش‌های ابتدایی، راهنمایی و بخش متوسطه، فنی و حرفه‌ای، مراکز دانشگاهی، مراکز آموزش غیرانتفاعی، مهدکودک‌ها و... معاف از مالیات هستند مخصوصاً مناطق و روستاهای محروم. در ضمن طبق ماده ۱۳۴ قانون مالیات مؤسسه‌های نگهداری از معلولین ذهنی که مجوز فعالیت دارند یا باشگاه‌های ورزشی که دارای پروانه فعالیت از سازمان‌های تربیت‌بدنی هستند از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

 

 و در پایان

 با داشتن کسب‌وکاری خانگی لازم نیست اگر در ابتدای مسیر راه‌اندازی یک فروشگاه مجازی هستید در انتخاب مهم‌ترین بخش سایت یعنی درگاه پرداخت اینترنتی هوشمندانه عمل کنید. انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی از آن جهت مهم است که درست کار نکردن آن منجر به ترک سایت توسط مشتری و در نتیجه از دست دادن فروش شده و از طرف دیگر پایداری و عملکرد صحیح درگاه پرداخت به تکرار خرید منجر می‌شود.

افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان بوده و برای استفاده از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای شخصی به‌دقت متناسب‌سازی شده است. درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را داراست. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به‌گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 

 برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب ما تماس برقرار کنید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.