علت محبوبیت پرداخت بدون تماس

علت محبوبیت پرداخت بدون تماس

 

  پرداخت بدون تماس (Contactless Payment) با پیشرفت فناوری در دنیا مورد استفاده قرار گرفت و مردم زیادی از این نوع پرداخت استقبال کردند. این روش پرداخت به شکل‌های مختلفی با استفاده از تلفن همراه یا سایر روش‌ها انجام می‌شود.

 با استفاده از پرداخت بدون تماس، مشتری قادر است امنیت و سرعت بیشتری را در پرداخت‌ها و خرید خود احساس کند و به همین دلیل از این روش استقبال می‌کند. در این مقاله قصد داریم درباره پرداخت بدون تماس و علت محبوبیت آن صحبت کنیم. اگر شما هم به این روش پرداخت علاقه‌مند هستید با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

 

 پرداخت بدون تماس

 مشتریان انواع کسب‌وکارها به پرداخت سریع و امن علاقه‌مند هستند. بعد از بیماری کرونا مردم تمایل پیدا کردند تا جایی که امکان دارد از لمس اشیا آلوده دوری کنند. کارت‌بانکی و کارت‌خوان و... نیز از جمله اشیای پر مصرفی هستند که بابت خرید و پرداخت، افراد با آنها در ارتباط‌اند.

 بعد از رواج پرداخت‌های بدون تماس مشتریان بر این عقیده هستند پرداخت بدون تماس، تجربه خرید را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

 همانطور که از نام این نوع پرداخت مشخص است نیازی به تماس فیزیکی کارت یا پول و... نیست و طیف وسیعی از مشاغل می‌توانند از این روش برای پرداخت مشتریان خود استفاده کنند.

 با استفاده از این روش زمان انتظار بررسی اطلاعات پرداخت نیز کاهش پیدا می‌کند و صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند از طریق راه‌های مختلفی کار پرداخت مشتریان را آسان کنند و درگیر یک روش برای پرداخت نباشند.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 آزادی انتخاب مصرف‌کننده

 اشاره شد که با استفاده از پرداخت بدون تماس مشتریان می‌توانند آزادانه روش پرداخت خود را انتخاب کنند و معطل پرداخت با یک روش نشوند.

 هستند افرادی که علاقه‌مند به خرید به روش آنلاین هستند و با انتخاب کالای موردنیاز خود وارد درگاه پرداخت می‌شوند و پرداخت را انجام می‌دهند. اما خرید به شکل حضوری علاقه‌مندان خاص خود را دارد. اینکه شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار، محیطی را فراهم کنید که افراد بتوانند درعین‌حال با انتخاب خودشان یک روش را برای پرداخت انتخاب کنند، بسیار لذت‌بخش است.

 

 کیف پول دیجیتال

 کیف پول دیجیتال یکی از راه‌های پرداخت بدون تماس است و امروزه در سراسر دنیا علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده است. این نوع پرداخت دیجیتالی امنیت و سرعت در خرید را افزایش داده و اغلب جوانان انتخاب این روش را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند.

 بسیاری از کسب‌وکارهای امروزی نیز به گزینه پرداخت با کیف پول مجهز شده‌اند و مشتریان آنها می‌توانند از این طریق پرداخت‌های خود را انجام دهند.

 

 خرید از طریق کد QR

 یکی از روش‌های خوب پرداخت بدون تماس، خرید از طریق QR است. با استفاده از این روش می‌توانید به‌صورت حضوری نیز خرید و انتخاب داشته باشید؛ اما در زمان پرداخت از طریق کیو آر کد وارد درگاه پرداخت اینترنتی شده و بعد از ثبت اطلاعات کارت خود، پرداختی را انجام دهید.

 کدهای QR ابزار تعاملی بین خرده مشتریان و صاحبان کسب‌وکارها هستند. شاید دیده باشید امروزه حتی رستوران‌ها برای به اشتراک گذاشتن منوهای خود نیز از کدهای کیو آر کد استفاده می‌کنند تا مشتری در زمان انتخاب و البته پرداخت راحت باشد.

 

 و در پایان

 استفاده از روش‌های بدون تماس برای پرداخت مزایای زیادی برای مشتریان و هم صاحبان کسب‌وکارها دارد. زمانی که گزینه‌های پرداخت زیاد باشند سبب جذب مشتری بیشتری خواهند شد و آنها از طریق کد QR، کیف پول‌های پرداخت موبایلی، و... می‌شوند.

 این روش فروش شما صاحبان کسب‌وکار را نیز راحت‌تر خواهد کرد و با استفاده از این روش این امکان را دارید تا بتوانید به‌راحتی فروش روزانه خود را بررسی کرده و برای پیشرفت آن راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید.

 از هر روشی که برای پرداخت مشتریانتان استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که انتخاب درگاه پرداخت برای سرعت و امنیت پرداخت‌ها بسیار اهمیت دارد. درگاه پرداخت سیزپی با داشتن مجوز از بانک مرکزی و سامانه شاپرک یکی از امن‌ترین و با سرعت‌ترین درگاه‌های پرداختی ایران است.

 برای اخذ درگاه پرداخت و اطلاع از شرایط آن با همکاران ما در واحد فروش در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.