شناسه پرداخت

شناسه پرداخت

درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی دارای سازوکاری است که امکان انجام عملیات پرداخت به کمک شناسه پرداخت را میسر می کند. این خدمت به خصوص در سازمان های بزرگ، مدارس، آموزشگاه ها و همچنین در صندوق های قرض الحسنه کاربرد بسیاری دارد. مثلا هر حساب،  نزد صندوق دارای یک شناسه پرداخت اختصاصی است و افراد بدون نیاز به مراجعه به صندوق و تنها با واریز شناسه دار به حساب صندوق نزد بانک عامل  می توانند عملیات پرداخت قسط یا واریز به حساب نزد صندوق را انجام دهند. مثلا کد ملی فرد یا ایمیل وی به عنوان شناسه پرداخت تعیین می شود ( البته در سیستم های بانکی این شناسه بر اساس الگوریتم های خاص تولید و در اختیار موسسات قرار می گیرد ) با وارد کردن این شناسه هنگام واریز وجه، صندوق یا نهاد می تواند ثبت حسابداری مربوطه را به انجام برساند بدون نیاز به اینکه واریز کننده به صورت حضوری مراجعه کند یا حتی رسید پرداخت را ارسال کند. این درگاه امکان درج انواع شناسه از جنس عدد و ترکیب حروف و عدد را داراست. این خدمت بی نظیر، مرتفع کننده نیاز بسیاری از سازمان ها خواهد بود. چرا که قبلا امکان پرداخت شناسه دار تنها به کمک خودپردازها میسر بود و حالا این امکان فراهم شده تا بدون نیاز به خروج از محل کار یا منزل و تنها در بستر اینترنت، پرداخت آنلاین انجام شود. در صورت درخواست فعالسازی پرداخت با شناسه در درگاه پرداخت سیزپی، درج شناسه پرداخت اجباری بوده و باعث خواهد شد تا مشکلاتی نظیر فراموشی ثبت شناسه پرداخت را نداشته باشیم.

سیزپی در جهت مدیریت بهتر کسب و کارها و توسعه و بهبود آنها، برای سازمانها و شرکت هایی که به روشهای مختلف، وجوه مشخصی را از مشتریان خود جمع آوری می کنند پرداخت شناسه دار را راه اندازی نموده به طوریکه مشتریان هدف (شرکتهای بزرگ ( بیمه ها ، شرکتهای پخش و ...) سازمانها، موسسات، مدارس، هتلها، دانشگاهها، مراکز خیریه) میتوانند با مراجعه به سایت درگاه پرداخت سیزپی اقدام به ارسال درخواست خود جهت جمع آوری وجوه از طریق شناسه واریز نمایند.

از ثبت درخواست تا فعالسازی

از ثبت درخواست تا فعالسازی تنها پنج دقیقه زمان میبرد. سرعت بالای دریافت درگاه پرداخت، باعث خواهد شد تا بدون اتلاف وقت و بدون صرف هزینه و به صورت رایگان، بتوان در کسری از ثانیه کار را پیش برد.  عدم نیاز به طی کردن مراحل مختلف اداری از مزایای درگاه پرداخت سیزپی است، احراز هویت کاملا هوشمندانه انجام می شود و این خود باعث کاهش سیکل تایید و فعالسازی درگاه پرداخت می شود.

از بیمه ها تا مدارس و دانشگاه ها

گفتیم که سازمان های بزرگ می توانند از پرداخت شناسه دار استفاده کنند. یک نوع از این سازمان ها، شرکت های بیمه هستند که انواع و اقسام بیمه نامه ها را به فروش می رسانند، روش های پرداخت نیز متفاوت بوده و می تواند قسطی و یا نقد باشد. به کمک شناسه پرداخت امکان شناسایی فرد واریز کننده، نوع بیمه نامه و نوع پرداخت وجود دارد. همچنین در مدارس شماره دانش آموزی به عنوان شناسه پرداخت در نظر گرفته می شود. بنابراین فارغ از نوع سازمان می توان از پرداخت شناسه دار استفاده کرد.

از صندوق های قرض الحسنه تا مراکز خیریه

صندوق ها بیشترین کسانی هستند که از پرداخت با شناسه استفاده می کنند و از این خدمت استقبال می کنند. مراکز خیریه نیز می توانند اعضای خیر را به کمک این شناسه ها، شناسایی کنند.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.