شناسه مالیاتی

شناسه مالیاتی

حتما شنیده اید که چه صاحب دستگاه کارتخوان باشید چه درگاه پرداخت اینترنتی، باید در سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنید. پس صاحبان این پایانه های فروش باید نسبت به دریافت شناسه مالیاتی اقدام کنند تا بتوانند مانند سابق از این ابزارهای پرداخت استفاده کنند یا اگر می خواهید برای اولین بار نسبت به دریافت درگاه پرداخت یا دستگاه پوز اقدام کنید اولین گام دریافت شناسه مالیاتی است. اما آیا داشتن کد مالیاتی به منزله پرداخت مالیات است؟ آیا باید ترسید و دنبال راهکار جایگزین مانند استفاده از پول نقد، کارت به کارت و ...  رفت یا نه ؟ با ما همراه باشید.

اگر اندکی در گوگل در مورد مالیات به جستجو بپردازید متوجه خواهید شد که در همه جای دنیا پرداخت مالیات امری رایج است و بیشترین درآمد دولت نیز از همین محل تامین می شود حتی در برخی از کشورها میزان مالیات بسیار زیاد است. در راستای شفافیت درآمدها، مجلس قانونی را به تصویب رسانده که کلیه اشخاص مشمول مکلفند به ترتیبی که سازمان امورمالیاتی مقرر می کند، نسبت به ثبت نام در سامانه مؤدیان اقدام کنند. خرده فروشی­ها و واحدهای صنفی که مستقیماً با مصرف کننده نهائی ارتباط دارند، علاوه بر عضویت در سامانه مؤدیان، موظف به استفاده از پایانه فروشگاهی  ( دستگاه کارتخوان یا صندوق فروشگاهی ) می باشند. استفاده از پایانه فروشگاهی برای مؤدیانی که مستقیماً با مصرف کننده نهائی ارتباط ندارند، الزامی نیست؛ اما مؤدیان مزبور موظفند کلیه صورتحساب های خود را به ترتیبی که سازمان مقرر می کند، از طریق سامانه مودیان صادر کنند.

" اگر میزان درآمد شما کمتر از سقف تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی باشد، مشمول پرداخت مالیات نخواهید شد. "

دریافت شناسه مالیاتی به معنای پرداخت مالیات نیست

مطلب مرتبط : نحوه دریافت شناسه مالیاتی

این جمله به منزله آن است که اگر دارای کسب و کار خانگی هستید، اگر درآمد زیادی ندارید می توانید با خیال راحت از درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنید. حتی اگر درامد بالایی هم داشته باشید مالیات را بر اساس سود حاصل از فروشتان از شما اخذ می کنند، به طوریکه ابتدا هزینه های شما کسر می شود و مانده اگر مشمول مالیات بود مالیات از آن کسر خواهد شد. در نظر داشته باشید محصولی که می فروشید باید با احتساب مالیات بر ارزش افزوده باشد و بدانید پرداخت مالیات بر ازرش افزوده بر عهده خریدار می باشد. Google

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.