شناسایی راه‌های توسعه کسب‌وکار

شناسایی راه‌های توسعه کسب‌وکار

 شناسایی راه‌های توسعه کسب‌وکار

 هر فردی که کسب‌وکاری را شروع می‌کند بعد از مدت زمانی برای رسیدن به اهداف بزرگ به فکر توسعه کسب‌وکار است. برای رسیدن به یک هدف بزرگ باید برنامه‌ریزی و استراتژی‌های درستی چیده شود تا به سرانجام برسند. برنامه‌ریزی باید برای رسیدن به هدفی خاص، اصولی انجام شود و آیا شما با استراتژی‌های لازم جهت توسعه کسب‌وکارها را می‌دانید؟

 در این مقاله می‌خواهیم درباره استراتژی‌های لازم برای توسعه هر کسب‌وکاری صحبت کنیم و اگر شما نیز به این موضوع علاقه‌مند هستید ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

 

 استراتژی کسب‌وکار

 رقابت زیاد بین کسب‌وکارها این روزها بسیار زیاد شده است و باید برای رسیدن به هدف خاص برنامه عملی یا Action Plan، همان استراتژی داشته باشید.

 انواع استراتژی

 استراتژی انواع مختلفی مثل استراتژی مشارکتی، استراتژی رقابتی و توسعه‌ای و استراتژی ثباتی دارند. برای بیشتر کسب‌وکارها راهکارهای رقابتی و توسعی مناسب بوده و موضوع بحث این مقاله نیز استراتژی رقابتی و توسعه‌ای است. به راهکارهایی که برای توسعه و پیشرفت هر شغلی، استفاده میشود استراتژی توسعه گفته می‌شود. قبل از این که از برترین استراتژی‌های توسعه کسب‌وکار نام ببریم، لازم دانستیم منظور کلی از عبارت استراتژی توسعه کسب‌وکار را توضیح دهیم.

 زمانی که صاحبان کسب‌وکار برای زمینه شغلی خود راهکارهایی را به کار می‌گیرند، در واقع از استراتژی توسعه کسب‌وکار استفاده کرده‌اند. شاید راهکارهای عملی در زمینه شغلی مختلف متفاوت باشد، اما همگی یک هدف دارند و آن هم توسعه و پیشرفت نهایی است.

  

 چند نمونه از راهکارهای مفید برای کسب‌وکار

 در ادامه با چند راهکار ساده برای توسعه کسب‌وکارتان به پیشرفت بیزینس شما کمک خواهیم کرد.

 

 استراتژی توسعه بازار

 عنوان Market development در دنیا بسیار معروف است و یکی از بهترین استراتژی‌های توسعه کسب‌وکار محسوب می‌شود. شما برای داشتن یک بازار جدید ارائه محصولات و خدمات خود می‌توانید سایت اینترنتی راه‌اندازی کنید و تمام جوانب کار اعم از تأمین کالاها یا خدمات مراحل پرداخت پول با داشتن درگاه پرداخت و تسویه بازار خود را توسعه دهید و به پول بیشتری دست یابید.

شما می‌توانید محصولات خود را در سایت یا حتی حضوری به خارج از مرزهای ایران بفروشید و فروش را محدود به ایران نکنید. تغییر نوع بسته‌بندی، شیوه ارائه خدمات و... هم می‌توانند به فروش بیشتر کسب‌وکار شما کمک کنند.

 

 استراتژی فرانچایز

 استراتژی مورد استقبال اکثر صاحبان کسب‌وکار است فرانچایز یا Franchising نام دارد. مسلماً در بازار جوامع گوناگون، کسب‌وکارهای کوچکی هستند که با وجود هدف توسعه و رقابت تنگاتنگ، توانایی چندانی در زمینه سرمایه‌گذاری کلان ندارند.

 فرانشیز از کسب‌وکارهای کوچک حمایت کرده تا به موفقیت فوق‌العاده‌ای برسند. استفاده از این روش یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای رسیدن به موفقیت است.

 

 استراتژی توسعه محصولات

 برای توسعه کسب‌وکارتان می‌توانید روی گسترش و توسعه کسب‌وکار خود تمرکز کنید. توسعه محصولات یا به عبارتی Product development در پیشرفت و رقابت با رقبا نقش بسیار زیادی دارد. همان‌طور که می‌دانید استراتژی‌ها همیشه با هزینه و ریسک بالایی همراه هستند؛ اما اگر به‌درستی اجرا و پیگیری شوند، سبب موفقیت‌های چشمگیری خواهند شد.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 استراتژی تنوع

 یکی دیگر از استراتژی‌ها رعایت تنوع است. متنوع‌سازی یا Diversification برای هر کسب‌وکاری چه حضوری و چه غیرحضوری به‌صورت خرید آنلاین لازم است. هر چه تنوع محصولات شما برای خریدارانتان بیشتر باشد انتخاب برای مشتریان راحت‌تر است و سریعتر به مرحله درگاه پرداخت اینترنتی می‌رسند. فراموش نکنید اگر استراتژی‌ها به‌درستی انجام نشوند نه تنها باعث پیشرفت و توسعه کسب‌وکار شما نخواهند شد، بلکه سبب کم شدن فروش و افت نرخ پیشرفت شما می‌شوند.

 

 استراتژی توسعه کسب‌وکار نفوذ در بازار

 نفوذ در بازار نیز یکی از استراتژی‌های مهم برای توسعه در کسب‌وکار است. استراتژی Market Penetrationبه افزایش سهم شما از بازار محصول یا خدمات گوناگون کمک می‌کند. اهداف استفاده از این استراتژی عبارت‌اند از:

  • افزایش تعداد نیروهای فروش
  • ارتقای محصولات و سطح خدمات
  • ارائه دادن پیشنهاد فروش با شرایط مختلف
  • افزایش هزینه مرتبط با توزیع محصول یا ارائه خدمات در بازار

 

 و در پایان

 برای اینکه بتوانید کسب‌وکار خود را توسعه دهید باید علاوه بر رعایت استراتژی و راهکارهای عملی، تبلیغات را نیز فراموش نکنید تا راحت‌تر به توسعه کسب‌وکارهایتان برسید. علاوه‌بر تمام این راهکارها باید تمام موارد کسب‌وکارتان را برای خرید راحت‌تر تست کنید. به همین منظور اگر کسب‌وکار آنلاینی دارید حتماً زمان انتخاب درگاه پرداخت وسواس به خرج دهید. پرداخت‌یار سیزپی با داشتن مجوز از بانک ملی و شاپرک می‌تواند به انواع کسب‌وکارهای معتبر در ایران درگاه پرداخت ارائه دهد. کارمزد سیزپی بسیار کم است و با داشتن پشتیبانی ۲۴ ساعته به پیشرفت و توسعه کسب‌وکارتان کمک می‌کند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.