شماره پیگیری پرداخت اینترنتی چیست؟

شماره پیگیری پرداخت اینترنتی چیست؟

 

پرداخت‌های اینترنتی به‌صورت کارت به کارت یا از طریق درگاه پرداخت، تلفن همراه بانک و...، کار انتقال وجه را آسان‌تر از گذشته کرده‌اند. شاید شما هم در زمان انتقال وجه با پیام تراکنش شما ناموفق است، مواجه شده باشید. از این خطا چه می‌دانید  شماره پیگیری تراکنش و علل واریزهای ناموفق چیست؟ برای دریافت جواب این سؤال‌ها به شما پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 شماره پیگیری تراکنش چیست؟

 شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که در حین عملیات پرداخت الکترونیک در درگاه پرداخت اینترنتی یا کارت به کارت و... با پیام «تراکنش ناموفق» روبه‌رو شوید. گاهی پول از حساب شما کسر می‌شود؛ ولی به‌حساب مقصد واریز نمی‌شود. در این زمان است که یادداشت کردن شماره پیگیری پرداخت اینترنتی به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

 اگر برای این مورد از پرداختی و تراکنش پیگیری کرده باشید، حتماً به شما گفته شده که پول به‌حساب شما تا ۷۲ ساعت آینده واریز می‌شود؛ اما اگر این اتفاق تا زمان اعلامی نیفتاد، نگران نباشید .

 شما می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه به شما می‌گوییم پول کسر شده خود را برگردانید. یکی از این روش‌ها استفاده از شماره پیگیری تراکنشی است که انجام داده‌اید. پس حتماً بعد از انجام دادن هر تراکنشی شماره پیگیری آن را نگهداری کنید.

 تراکنش‌هایی که ناموفق هستند و به طور کامل نتوانستید آن را انجام دهید نیز شماره پیگیری دارند. با استفاده از این کد می‌توانید وضعیت پرداخت یا اگر مغایرتی وجود داشته باشد را نیز رفع کنید.

 

 علل واریزهای ناموفق

 دلایل زیر اغلب سبب بروز تراکنش‌های ناموفق می‌شوند که می‌توان به سادگی آنها را بررسی کرد.

 · مشکل اینترنت یا سرعت کم آن

 · خطای شبکه

 · ترافیک سنگین شبکه بانکی

 · وارد کردن اشتباه اطلاعات کارت و...

 روش پیگیری تراکنش ناموفق

 به یاد داشته باشید تفاوتی ندارد از چه طریقی مانند کارت به کارت، استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی، انتقال با استفاده از شماره شبا و... پیام تراکنش ناموفق را دریافت کرده‌اید، به‌هرحال می‌توانید از طرق زیر که به آنها اشاره می‌کنیم پیگیر پول و تراکنش خود باشید.

 

 در صورت یکسانی حساب مبدأ و مقصد در بانک

 اگر حساب مقصد و مبدأ تراکنش شما یکی است می‌توانید از طریق همان بانک، تراکنش را پیگیری کنید. به طور مثال پولی را از حساب بانک ملت برداشت می‌زنید، در حسابی دیگر در همان بانک واریز کنید. در این صورت می‌توانید به بانک مراجعه کرده و پرداخت اینترنتی را پیگیری کنید.

 راه دوم این است که شما با پشتیبانی بانک موردنظرتان تماس بگیرید و با اعلام شماره پیگیری تراکنش پیگیر تراکنش‌تان باشید.

 اگر دقت کرده باشید، هستند بانک‌هایی مانند ملی، شهر، مسکن و... که روش آنلاینی را برای پیگیری تراکنش راه‌اندازی کرده‌اند که شما می‌توانید با استفاده از شماره پیگیری پیگیر وجه خود باشید.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 متفاوت بودن بانک مبدأ و مقصد

 اگر مقصد پولی که واریز کردید، بانکی مبدأ واریز نیست، باید از طریق سامانه شاپرک تراکنش ناموفق را پیگیری کنید. اگر هر مغایرتی در زمان واریز وجه از طریق راه‌های مختلف مانند خودپرداز، کارت به کارت، درگاه پرداخت اینترنتی، تلفن‌بانک و... به وجود بیاید، می‌توانید از طریق این سامانه پیگیری کنید. این سامانه اعلام کرده که تمامی مغایرت‌ها ظرف مدت ۴۸ ساعت رفع شده و مبالغ به حساب مبدأ آنها برگردانده می‌شوند.

 

 استعلام شماره پیگیری تراکنش

 همان‌طور که اشاره شد بعد از انجام تراکنش چه موفق و چه ناموفق، شماره پیگیری اعلام می‌شود که قابل پیگیری است. اگر شما نتوانستید شماره پیگیری را در زمان انجام تراکنش ثبت کنید، می‌توانید از طرق مختلف آن را پیدا کرده و استعلام بگیرید.

 

 · مراجعه حضوری به بانک و دریافت گزارش حساب

 · بررسی تراکنش‌ها در تلفن همراه بانک، اپلیکیشن بانک

 · تماس با پشتیبانی بانک

 استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه بانک‌ها ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای پیدا کردن شماره پیگیری تراکنش است. به طور مثال اگر در بانک آینده حساب دارید، اپلیکیشن کلید را دانلود کنید. با وارد شدن به وارد حساب کاربری‌تان می‌توانید تراکنش‌ها و جزئیات سوابق آنها را به‌راحتی مشاهده کنید.

 توجه داشته باشید که اگر نتوانستید شماره پیگیری را پیدا کنید، جای نگرانی نیست و شما می‌توانید فقط از طریق شماره کارت، مبلغ و زمان تراکنشی که انجام داده‌اید پیگیر وضعیت تراکنشتان باشید.

 

 و در پایان

 جزئیات تراکنش توسط شماره پیگیری پرداخت اینترنتی که به نام کد یکتا شهرت دارد، در سیستم بانکی کشور ثبت می‌شود. در صورتی که عملیات جابه‌جایی وجه با پیام ناموفق بودن تراکنش همراه بود، می‌توانید از این کد یکتا استفاده کرده و پیگیری‌های لازم را برای بازگشت پول انجام دهید.

 فراموش نکنید این کد فقط برای تراکنش‌های ناموفق نیست و با کمک این کد می‌توانید وجه واریزی را اثبات کنید. هستند کلاهبردارانی که اعلام واریز وجه می‌کنند و با درخواست شماره پیگیری می‌توانید صحت واریزی را بدون مشکلی چک کنید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ثبت‌نام و دریافت درگاه پرداخت اینترنتی با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.

 

 

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک و ... می باشد.