روش‌های پیگیری تراکنش ناموفق

روش‌های پیگیری تراکنش ناموفق

 روش‌های پیگیری تراکنش ناموفق

 خطا در زمان پرداخت چه زمانی که شما از کار خوان استفاده کنید و چه از درگاه پرداخت، ممکن است اتفاق بیفتد. زمانی که این اتفاق بیفتد پیام تراکنش ناموفق دریافت می‌شود. شما تابه‌حال با این پیام روبه‌رو شده‌اید؟ این پیام به معنای کامل نشدن عملیات بانکی بوده و ممکن است این اختلال به دلایل زیادی رخ دهد و اجازه ندهد عملیات بانکی کامل شود.

 اگر شما هم با این پیام تراکنش ناموفق است، ناآشنا هستید و می‌خواهید روش‌های پیگیری آن را به طور کامل بدانید، پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 تراکنش ناموفق چیست؟

 در ابتدا بهتر است بدانید تراکنش در زمان مبادله کالایی یا اخذ خدماتی بین خریدار و فروشنده با جابه‌جایی پول انجام می‌شود. زمانی که انتقال وجه مدنظر به‌درستی انجام نشود، در اصطلاح تراکنش ناموفق است و نمی‌توان معامله را کامل کرد.

 تراکنش ناموفق سبب می‌شود تا انتقال وجه الکترونیکی به‌درستی انجام نشود و به همین دلیل معامله کامل نخواهد شد. بهتر است قبل از هر اقدامی انواع خطاهای تراکنش ناموفق را بشناسید که در ادامه بیشتر به آنها اشاره می‌کنیم:

                                                                             

 انواع خطای تراکنش ناموفق

 تراکنش‌های ناموفق بر اساس نوع خطا دسته‌بندی شده‌اند که هر کدام از این دسته‌بندی‌ها نشان‌دهنده مشکلی است که در زمان انتقال وجه به وجود آمده‌اند و با رفع هر یک از آنها می‌توانید پول را به مقصد هدایت کنید.

 

 ● خطای 04 (Capture Code): کارت‌بانکی دچار مشکل است و لازم است از کارت دیگری استفاده شود.

 ● خطای 41 (Lost Card): کارت توسط صاحب آن به دنبال گم شدن مسدود شده است.

 ● خطای 43 (Stolen Card): به علت مفقود شدن، کارت مسدود شده است.

 ● خطای 51 (Not Sufficient Funds): موجودی کافی نیست.

 ● خطای 54 (Expired Card): تاریخ انقضای کارت‌بانکی سر رسیده است.

 ● خطای 55 (Incorrect Pin): رمز اشتباه وارد شده است.

 ● خطای 57 (Transaction not permitted by Issuer): دستگاه کارت‌خوان مجاز به انجام تراکنش نیست.

 ● خطای 58 (Transaction not permitted on terminal): دستگاه کارت‌خوان مسدود شده است.

 ● خطای 61 (exceeds withdrawal limit): مبلغ درخواستی از مقدار مجاز بیشتر است.

 ● خطای 62 (Restricted card): کارت دچار مشکل است

 ● خطای 65 (exceeds withdrawal Freguency): تعداد تراکنش‌های انجام شده با کارت از سقف مجاز بیشتر است.

 و...

 بسیاری از تراکنش‌های ناموفق به دلیل خطاهایی است که در زمان استفاده از کارت و کارت‌خوان رخ می‌دهد. تعداد کمی از این خطاها مربوط به بانک یا سیستم پرداخت؛ مانند درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک و... است.

 

 علت به وجود آمدن خطا در زمان انجام تراکنش

 ممکن است در زمان انجام تراکنش طبق خطاهایی که اعلام می‌شود، علتی برای رخ دادن مشکل به وجود آمده باشد که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم:

  • اشکال در کارت
  • مشکلات کسب‌وکار
  • مشکل در کارت‌خوان
  • مشکل در درگاه پرداخت
  • خطای صادرکننده
  • مشکلات پذیرندگی
  • خطای شاپرکی

 

 خطا در تراکنش به دلیل مشکلات در کارت

 در کارت شما در زمان انجام دادن تراکنش مشکلی به وجود آمده باشد، ممکن است در پیام تراکنش ناموفق دریافت کنید.

 ممکن است کارت شما خراب، مسدود شده باشد یا موجودی کارت برای انجام تراکنش کافی نباشد یا خطاهای بسیار دیگری که در ادامه بیشتر به آنها اشاره می‌شود:

 

  • تمام شدن تاریخ انقضای کارت یا
  • خطای 55 (Incorrect Pin): رمز اشتباه
  • خطای 61 (exceeds withdrawal limit): زیاد بودن مبلغ نسبت به مقدار مجاز
  • خطای 65 (exceeds withdrawal Freguency): تعداد بیش از حد تراکنش با کارت
  • خطای 75 (PIN tries exceeded): مسدود شدن کارت در نتیجه سه بار وارد کردن رمز اشتباه

 

 برای رفع مشکلات کارت می‌توانید موجودی را به کارت دیگری منتقل کرده یا با استفاده از اینترنت و درگاه پرداخت انتقال موجودی خود را انجام دهید.

 

 مشکلات کارت‌خوان

 گاهی اوقات با کمی بررسی متوجه می‌شوید که مشکل به وجود آمدن تراکنش ناموفق اشکال در دستگاه کارت‌خوان یا خودپرداز است. اگر این نوع دستگاه‌ها دچار مشکلات سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری شده باشند یا اینترنت مناسبی در محل نداشته باشید و... با پیام تراکنش ناموفق روبه‌رو خواهید شد.

 

 تراکنش ناموفق به دلیل خطای صادرکننده

 از بانک صادرکننده خطاهایی به وجود می‌آید که منجر به تراکنش ناموفق می‌شود. زمانی که تراکنشی قرار است انجام شود، پول از بانک صادرکننده کارت که به کارت‌بانکی متصل است برداشته شده و از طریق شبکه شتاب به بانک پذیرنده که حساب مقصد در آن است، واریز می‌شود. زمانی که در پاسخ‌دهی بانک صادر کننده مشکلی وجود داشته باشد، منجر به تراکنش ناموفق می‌شود و معمولا خطاهای زیر را مشاهده می‌کنید:

 ● خطای ۶۶: حساب بانکی کارت مسدود شده است.

 ● کد خطای 91: TIMEOUT طولانی شدن زمان

 ● کد خطای ۹۲: صادرکننده کارت نامعتبر است.

 

 و در پایان

 همان‌طور که در این مقاله اشاره شد، ممکن است تراکنش ناموفق به دلایل بسیاری اتفاق بیفتد. در صورتی که به وجود آمدن این مشکل به خطایی که اعلام می‌کند، توجه کنید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان مشکل پیش آمده را برای انجام تراکنش برطرف کنید.

 اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید، در زمان انتخاب دستگاه کارت‌خوان یا درگاه پرداخت وسواس لازم را به خرج دهید تا بتوانید در زمان انجام تراکنش‌ها شاهد بروز خطا و مشکل نشوید. ما به شما استفاده از درگاه پرداخت سیزپی را معرفی می‌کنم. این پرداخت‌یار از سمت بانک مرکزی و سامانه شاپرک دارای مجوز است و کمترین کارمزد را از مشتریان خود دریافت می‌کند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت درگاه پرداخت یا لینک پرداخت با کارشناسان ما در تماس باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.