روش‌های مؤثر در جلب اعتماد مشتری

 روش‌های مؤثر در جلب اعتماد مشتری

 

 اعتماد مشتری به کسب‌وکاری که از آن خرید می‌کند، بسیار اهمیت دارد. اغلب صاحبان کسب‌وکارها گمان می‌کنند که صرف خرید مشتری از آنها این اعتماد وجود دارد؛ اما این اعتماد در حقیقت چگونه به وجود می‌آید؟ ساده بودن روش خرید چه حضوری و چه غیرحضوری، امنیت در زمان پرداخت پول، پشتیبانی خوب و... همگی دست به دست هم می‌دهند و سبب بیشتر شدن حس اعتماد مشتری به کسب‌وکار شما خواهند شد.

 در این مقاله می‌خواهیم با شما درباره چند تکنیک ساده، برای جلب اعتماد مشتری صحبت کنیم و اگر شما به این موضوعات علاقه‌مند هستید با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

 

 اهمیت جلب‌اعتماد مشتری

 هر کسب‌وکاری با حضور مشتریانش پیشرفت کرده و رونق می‌گیرد. اگر حتی یکبار مشتری با ورود به کسب‌وکار شما بازخورد مناسبی دریافت نکند یا در حین استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی سایت شما دچار سواستفاده و مشکلی شود، برای همیشه شما را ترک کرده و گاهی بازخورد منفی این حضور در شبکه‌های اجتماعی نیز پیچیده خواهد شد.

 به همین دلیل اعتمادسازی اهمیت زیادی دارد و با جلب رضایت مشتریان آنها به‌دلخواه خود، کسب‌وکارتان را به دیگران معرفی کرده و سبب جذب مشتری‌های جدید شده و فروش شما را بالا می‌برند.

 

 بهترین روش‌های جلب‌اعتماد مشتری

 قبل از آمدن مشتری چه کسب‌وکار حضوری دارید و چه غیرحضوری باید تمامی راه‌هایی که مشتری بتواند خرید راحتی داشته باشد و اعتمادسازی بعد از فروش را بررسی کنید.

* تمامی محصولات را از برندهای معروف و باکیفیت انتخاب کنید.

 *اگر فروش غیرحضوری دارید برای تمام محصولات توضیح کاملی بنویسید.

* چند روش برای پرداخت مشتری در نظر بگیرید تا بتواند به‌دلخواه انتخاب مناسبی داشته باشد. به طور مثال اگر درگاه پرداخت را پرداخت مشتریان در نظر می‌گیرید حتماً روش جایگزینی هم داشته باشید تا در صورت نیاز مشتری بتواند از آن استفاده کند.

* فراموش نکنید پشتیبانی و تماس بعد از فروش از دلایل مهم جلب‌اعتماد مشتریان هستند. در غیر این صورت متوجه شکاف بزرگی بین کسب‌وکارتان و مشتریان خواهید شد.

* یکی دیگر از کارهایی که برای افزایش جلب‌اعتماد مشتریان می‌توانید انجام دهید، نمایش رضایت مشتریان قبلی است. نشان دادن این آمار به بالا رفتن حس اعتماد مشتریان جدید کمک می‌کند.

* برای افزایش اعتماد مشتریان لوکیشن و آدرس کسب‌وکارتان را در گوگل‌مپ یا مسیریاب‌های مختلف کشور ثبت کنید. این کار کمک می‌کند تا مشتری با جست‌وجو ساده کسب‌وکار شما را پیدا کند و از قانونی بودن آن مطمئن شود.

 

بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 *ارائه تخفیفات ویژه و برگزاری کمپین‌های مناسب فروش که سبب خرید بیشتر و ترغیب مشتریان می‌شود به افزایش اعتماد مشتریان کمک می‌کند.

* سؤالات یا حتی نقدهایی که مشتریان از کسب‌وکار شما می‌کنند را بی‌پاسخ نگذارید. پاسخگویی سریع به نقدها و سؤالات سبب افزایش اعتماد مشتری می‌شود.

 

 راه‌های افزایش کیفیت سرویس‌ها و خدمات

 برای افزایش کیفیت و خدمات کسب‌وکار خود از راه‌های زیر که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، استفاده کنید:

  • همدلی و حل مشکلات
  • استفاده از بازخورد مشتری
  • تجزیه‌وتحلیل بازخوردها
  • یکپارچه‌سازی خدمات مشتری
  • پیدا کردن راه‌حل برای هر حل مشکلات
  • استفاده از گزارش‌های مالی شفاف
  • ارائه اطلاعات لازم و کافی به مشتری
  • اعلام قیمت به‌صورت شفاف
  • استفاده از سیاست بازگشت و بازپرداخت پول به مشتری
  • نشر دادن اطلاعات شبکه‌های اجتماعی
  • ایجاد ارتباط راحت با پشتیبانی

 این اقدامات به جلب‌اعتماد مشتریان و ایجاد تجربه مثبت برای آن‌ها کمک می‌کند.

 

 اهمیت نشان دادن امنیت

 داشتن درگاه پرداخت مطمئن علاوه‌بر اینکه به راحت انجام شدن امور پرداخت کمک می‌کند، تضمین خوبی نیز برای امنیت مشتریان و جلب‌اعتماد برای فروش است. شما قبل از انتخاب درگاه پرداخت توجه داشته باشید که درگاه پرداختی را انتخاب کنید که دارای مجوز و مورد تأیید شاپرک باشد.

 در این نوع درگاه‌ها اطلاعات پرداختی مشتریان رمزنگاری شده ذخیره می‌شوند. برای ارتباط امن و رمزنگاری اطلاعات بین مشتری و سرور گواهی SSL ضروری است. نمایش «https» در نشانگر نشانی و برخورداری از قفل امنیتی در مرورگرها، در مشتری‌ها اعتماد ایجاد می‌کند.

 

 و در پایان

 با ایجاد اعتماد مشتری را برای همیشه به کسب‌وکارتان پیوند می‌دهید. مشتریان برای شما همیشه باید اولویت باشند و پاسخگوی آنها باشید.

 برای انتخاب درگاه پرداخت برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم. درگاه پرداخت سیزپی دارای مجوز از بانک مرکزی و سامانه شاپرک است. افزونه‌های پرداخت سیزپی جزو کامل‌ترین ماژول‌ها بوده و اسکریپت راه‌اندازی درگاه پرداخت موبایلی فراهم است، یعنی روی اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانید درگاه پرداخت داشته باشید.

کارمزد برای مشتریان و حتی شما صاحبان کسب‌وکار بسیار اهمیت دارد. بد نیست بدانید بزرگ‌ترین درگاه پرداخت‌ها برای سرویس‌دهی خود از کاربران کارمزد دریافت می‌کنند، درگاه پرداخت سیزپی دارای کمترین میزان کارمزد بوده و حتی شرایطی را فراهم کرده که بتوان پرداخت کارمزد را به صفر رساند.

 درگاه پرداخت سیزپی انتظارات مدیران بخش‌های مختلف یک سازمان یا بیزنس را مرتفع خواهند، مدیر IT یک سازمان امنیت درگاه پرداخت را اولویت قرار می‌دهد، مدیر مالی تسویه به‌موقع و گزارش‌گیری آسان از واریزی‌ها را مدنظر دارد و مدیر فروش امکان پرداخت بدون قطعی و داشتن قابلیت‌هایی مختص بیزنس خود (مانند فاکتور آنلاین برای یک رستوران دار یا کارمند صندوق قرض‌الحسنه) اولویت خود قرار خواهند داد. شما نیز اگر به دنبال دریافت درگاه پرداخت امن، پایدار و با پشتیبانی و امکانات ویژه‌ای هستید ما به شما درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی را معرفی می‌کنیم.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سیزپی در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.