راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار آنلاین

بسیاری از افراد تمایل دارند کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنند اما نمی دانند از کجا شروع کنند، اگر در گوگل اندکی سرچ کنید حجمی از مطالب را می بینید که ممکن است باعث شود بیشتر گیج شوید، ما در اینجا مراحل کار را می آوریم تا بدون معطلی دست به کار شوید.

اول از همه ثبت دامنه

باید متناسب با زمینه کسب و کارتان یک اسم مناسب انتخاب کنید، بهتر است این نام کوتاه باشد، کلماتی که متناسب با فیلد کاری باشد تاثیر بیشتری روی سئو خواهد داشت، نام دامنه اگر خوب باشد در ذهن مشتری باقی می ماند و دفعات بعدی به آسانی به سایت شما مراجعه می کند. نام های مورد نظر خود را روی یک کاغذ بیاورید و با مراجعه به یکی از سایت های ثبت دامنه به جستجوی نام پیشنهادی خود بپردازید در صورتی که دامنه مورد نظر ثبت شده باشد با پیغام " قبلا ثبت شده" مواجه می شوید و اگر ثبت نشده باشد با پیغام "دامنه آزاد است" مواجه می شوید. باید مشخص کنید که نوع پسوندی که برای سایت مدنظر دارید چیست، در حال حاضر پسوندهای زیادی همچون .com, .ir, .org , .net, .biz و   غیره وجود دارند پسوند org مناسب برای سازمان های غیرتجاری و غیرانتفاعی است. اگر دامنه مورد نظر شما .ir باشد باید با مراجعه به سایتnic.ir دامنه خود را ثبت کنید.

مرحله دوم، هاست بخرید

سرویس میزبانی وب یا همان هاست، یک فضایی است که اطلاعات سایت شما روی آن قرار می گیرد. پس در انتخاب آن وسواس به خرج دهید.

 

سوم،  سراغ طراحی سایت بروید

در این مرحله باز هم باید تحقیق کنید که زبان برنامه نویسی سایت شما چه باشد، اگر سایتتان فروشگاهی است بهتر است ووکامرس و پرستاشاپ استفاده کنید. می توانید با مراجعه به شرکت های طراح سایت مشاوره بگیرید و از میان آنها یک شرکت را انتخاب کنید تا کار طراحی سایت را شروع کنند، باید بدانید که طراحی سایت اختصاصی دارای هزینه زیادی است و معمولا کسانی که نمی خواهند خیلی هزینه کنند به سراغ فروشگاه سازها می روند. کاری که فروشگاه سازها انجام می دهند این است که تعداد زیادی قالب آماده تهیه کرده اند و کافیست قالب مورد نظر خود را از میان آنها انتخاب کنید. این کار زمان بر نبوده و در کمترین زمان سایت شما آماده است و البته که هزینه کمتری هم دارد.

چهارم، درگاه پرداخت

تا اینجای کار پنجاه درصد راه را رفته اید. حالا باید برای فروش آنلاین خود درگاه پرداخت اینترنتی داشته باشید. برای گرفتن درگاه پرداخت باید به سراغ  درگاه پرداخت سیزپی  بروید. سیزپی فروشگاه شما را به درگاه های پرداخت بانک ها متصل می کند، تنها کاری که شما باید انجام دهید ثبت نام در سایت سیزپی است بقیه کارها توسط سیزپی انجام می شود. اتصال فروشگاه به درگاه پرداخت اینترنتی کمتر از 24 ساعت انجام می شود.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.