درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه پرداخت انتقال اطلاعات کلیدی بین پورتال پرداخت وب‌ سایت فروشنده به پردازنده (بانک) را تسهیل می‌کند. درگاه پرداخت اینترنتی به دارندگان کارت این اجازه را می دهد تا وجه حاصل از خریدهای اینترنتی خود را به صورت آنلاین پرداخت کنند. هنگام انجام عملیات پرداخت باید اطلاعات زیر را دراختیار داشته باشید:

شماره 16 رقمی کارت

رمز دوم (پویا)

Cvv2

تاریخ اعتبار کارت

 

اصطلاحات حوزه درگاه پرداخت

بانک پذیرنده: بانکی است که حساب پذیرنده برای واریز وجوه حاصل از تراکنش ها نزد آن افتتاح شده است.

بانک صادرکننده: بانکی است که کارت پرداخت را صادر می کند.

پذیرنده: شخص حقیقی یا حقوقی که دارای درگاه پرداخت است و مبالغ فروش کالا و خدمات را از طریق درگاه پرداخت دریافت می کند.

دارنده کارت: کسی است که کارت بانکی به نام وی صادر شده است.

 

نحوه عملکرد درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه های پرداخت شامل سرویسها و نرم افزارهای اینترنتی برای نقل و انتقالات اطلاعات به بانک پذیرنده (Acquiring Bank) و همچنین سرویس دهی از سوی بانکهای صادرکننده (Issuer Bank) می باشد. در اصل، درگاه های پرداخت ازطریق یک ارتباط امن باعث تسهیل ارتباطات درون بانکی شده و میتواند به سوئیچ بانک یا شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت متصل شده و امکان برقراری ارتباط و انجام تراکنش‌های مالی را از طریق پروتکل‌های مورد استفاده توسط مؤسسات مالی فراهم می‌کند. رمز یک جزء لاینفک در تمام درگاههای پرداخت است، شماره های کارت اعتباری می بایست برای حفاظت در مقابل افراد متقلب رمزگذاری شود.

 

ارائه دهندگان درگاه پرداخت اینترنتی

سیزپی به عنوان یک پرداخت یار، زیر نظر مستقیم شرکت شاپرک، یکی از ارائه دهندگان درگاه پرداخت اینترنتی با امکاناتی به روز و متفاوت از سایر شرکت ها می باشد. دریافت درگاه پرداخت از شرکت سیزپی آسان بوده و کافیست از طریق لینک ثبت نام درگاه پرداخت سیزپی اقدام کنید.

مزایای درگاه پرداخت سیزپی :

امنیت بالا در پرداخت ها

کاهش زمان اخذ درگاه پرداخت

امکان شخصی سازی درگاه

درج گزینه های پرداخت به دلخواه

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.