بهبود تصمیمات تجاری با کمک هوش تجاری

بهبود تصمیمات تجاری با کمک هوش تجاری

 

 یکی از راه‌های موفقیت در دنیای تجارت، استفاده از داده‌ها و فناوری نوین دنیاست. با روی کار آمدن هوش تجاری تمامی صاحبان کسب‌وکار می‌توانند پیشرفت کرده و راحت‌تر و سریع‌تر به اطلاعات تجاری دسترسی داشته باشند.

 شما از هوش تجاری چه می‌دانید؟ کاربرد این فناوری جدید را در بهبود تجارت می‌دانید؟ در این مقاله قصد داریم درباره هوش تجاری برای بهبود تصمیمات تجاری صحبت کنیم. اگر شما به این حوزه علاقه‌مند هستید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 هوش تجاری چیست؟

 هوش تجاری کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید اطلاعات تجاری را پردازش کرده و تصمیم‌گیری‌های سودآوری بگیرید. با استفاده از این فناوری نرم‌افزار BI تولید ابزارها، برنامه‌ها و... به جهت جمع‌آوری بینش‌های هوشمند تجاری، تجزیه، تحلیل اطلاعات و درست شدن عملکرد کسب‌وکارها انجام می‌شود.

 شما قصد راه‌اندازی سایت فروشگاهی و دریافت درگاه پرداخت اینترنتی را دارید، باید اطلاعات دقیقی درباره کسب‌وکاری که قصد راه‌اندازی آن را دارید به دست بیاورید.

 در اینجا BI کمک می‌کند تا به‌واسطه هوش تجاری اطلاعات مربوط به کسب‌وکاری که قصد راه‌اندازی آن را دارید را به‌راحتی تجزیه‌وتحلیل کنید و اقدامات سنجیده‌تری را انجام دهید.

 

 انواع هوش تجاری

 ابزارهای انواع BI شامل پنج بخش است که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می‌شوید:

 داشبوردها

 اطلاعات قابل خواندن درباره داده‌ها را داشبورد که یک ابزار تجسم و تجزیه‌وتحلیل است، نشان می‌دهد. شما می‌توانید این اطلاعات را به‌صورت نمودار و گرافیک نیز دریافت کرده و در وقت مناسب برای اطلاع از داده‌ها صرفه‌جویی کنید.

 داشبوردها راهی برای تعامل با مشتریان هستند و می‌توانید از ابزارهایی مانند ویجت‌ها، تصاویر و نمادها را به داشبورد اضافه کرده و از آنها استفاده کنید.

 

 گزارش‌گیری

 در گزارش‌گیری از طریق هوش تجاری توسط نرم‌افزارها طی یک فرایند خودکار اطلاعات و بینش‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. در گزارشگیری هوش تجاری پیشنهادها و مشاهدات خود را درباره روندهای تجاری ارائه می‌دهد تا صاحبان کسب‌وکارها بتوانند بهترین تصمیم‌گیری و استراتژی را برای رشد اتخاذ کنند.

 گزارش‌هایی که BI ارائه می‌دهد به دو شکل مدیریت شده و موقت است. گزارش های مدیریت شده برای کاربران غیر فنی و کاربران فنی مانند تحلیلگران داده‌ها به این گزارش‌ها نیاز دارند، مناسب است.

 اگر کاربران غیرفنی بتوانند گزارش‌ها را بدون کمک فناوری اطلاعات ایجاد یا ویرایش کنند، گزارش‌های موقت گرفته می‌شوند.

 

 خدمات داده

 در شبکه‌های مجازی مانند اینترنت، سرویس‌های داده به برنامه‌های هوش تجاری اجازه میزبانی می‌دهند. این نوع سرویس‌ها می‌توانند به سایر کسب‌وکارها مانند تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار و داشبورد دسترسی پیدا کنند.

 در این صورت دسترسی به ذخیره‌سازی داده‌ها، منابع فناوری اطلاعات، برنامه‌ریزی منابع و مدیریت ارتباط با مشتری امن و از هر مکانی امکان‌پذیر است.

 

 تجزیه‌وتحلیل پیش‌بینی کننده

 صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند برای تجزیه‌وتحلیل و پیش‌بینی تغییرات احتمالی بازار از هوش تجاری استفاده کنند تا بتوانند اقدامات پیشگیرانه‌ای برای رفع آنها قبل از وقوع انجام دهند. برای آزمایش نظریه‌ها و نتایج درست آنها قبل از اجرای آنها در زندگی واقعی تیم‌های رهبری کمک‌کننده هستند.

 

 کشف داده‌ها

 با استفاده از داده‌ها یا تجزیه‌وتحلیل پیشرفته کشف دانش، فرایندی برای یافتن الگوها، نقاط عطف، ارتباطات و حاصل می‌شود. بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف مثل منطقه یا محصول و با استفاده از BI می‌توانید داده‌ها را جستجو کنید و در کمترین زمان به بینش‌های کاربردی برای تصمیم‌گیری برسید.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 ابزار موفقیت تجاری در قرن ۲۱

 برای موفقیت در کسب‌وکار در قرن ۲۱ و تأسیس یک سایت و دریافت درگاه پرداخت باید از برنامه BI استفاده کرد تا بتوانید داده‌های خود را سازماندهی کنید و آنها به‌راحتی قابل‌دسترسی و تجزیه‌وتحلیل باشد. با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانید اطلاعات موردنیاز را جستجو کرده و در کمترین زمان در اختیار کاربران قرار دهید.

 اگر به دنبال تصمیم‌گیری آگاهانه برای کسب و کارهایتان هستید از هوش تجاری و مزایای آن استفاده کنید.

 

 و در پایان

 در آینده‌ای نه‌چندان دور نرم‌افزار BI در سال‌های آینده بصری خواهد شد و می‌تواند بسیار خودکارتر و جسورانه‌تر به کسب‌وکارها کمک کند. برای افتتاح سایت و گرفتن درگاه پرداخت می‌توانید از سیزپی کمک بگیرید. شما می‌توانید از درگاه پرداخت سیزپی استفاده کنید که ثبت‌نام و اخذ آن کمتر از ۲۴ ساعت زمان می‌برد.

 این درگاه پرداخت با انواع گوشی‌های همراه و کامپیوترهای شخصی متناسب‌سازی شده و تمام افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. افزونه‌های پرداخت سیزپی جزو کامل‌ترین ماژول‌هاست و اسکریپت راه‌اندازی درگاه پرداخت موبایلی فراهم است، یعنی روی اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانید درگاه پرداخت داشته باشید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه اخذ درگاه پرداخت با کارشناسان مجرب سیزپی در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.