آشنایی با ویژگی‌های پرداخت آنلاین

آشنایی با ویژگی‌های پرداخت آنلاین

 

 خرید آنلاین، طرف‌داران زیادی دارد و برای پرداخت غیرحضوری و به‌صورت آنلاین نیز از درگاه پرداخت استفاده می‌شود تا تراکنش‌های مالی راحت‌تر انجام شوند. درگاه پرداخت اینترنتی معتبر کمک می‌کند تا در امنیت کامل و در سریع‌ترین زمان ممکن، کار پرداخت آنلاین شما انجام شود.

 باتوجه‌به سهولت استفاده، امنیت پرداخت و دیگر قابلیت‌های این شیوه، درگاه پرداخت بانکی از طرف‌داران زیادی برخوردار است و هر روز نیز به این تعداد افزوده می‌شود. اگر شما با ویژگی‌های کامل پرداخت آنلاین آشنا نیستید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 ویژگی‌های استفاده از درگاه پرداخت

 اگر بخواهید درگاه پرداخت اینترنتی را با دیگر شیوه‌های پرداخت، مقایسه کنید متوجه خواهید شد که ویژگی‌های منحصربه‌فردی در این نوع پرداخت سبب امتیاز برتری این شیوه می‌شود. در ادامه با ویژگی‌های استفاده از درگاه پرداخت بیشتر آشنا می‌شوید.

 

امنیت پرداخت

 اشاره شد که مهم‌ترین ویژگی پرداخت آنلاین از طریق درگاه پرداخت، امنیت آن است. شما به‌عنوان کاربر می‌توانید با خیالی راحت در زمان استفاده از درگاه‌های پرداخت بانکی یا پرداخت‌یارهای معتبر اطلاعات حساب خود را در آن وارد کرده و فرایند خرید آنلاین را انجام دهید. بهتر است برای اطمینان بیشتر یکبار قبل از پرداخت، درگاه را با اشتباه وارد کردن اطلاعات امتحان کنید.

 

 اطلاع از کارمزدها

 شما می‌توانید برای اینکه از درگاه پرداخت یا حتی لینک پرداخت استفاده کنید، ابتدا با میزان کارمزد آن آشنا شوید. میزان کارمزد هر درگاه باتوجه‌به سرویس‌هایی که به کاربران خود ارائه می‌دهد، متفاوت است.

 

 انتخاب درگاه پرداخت

 اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، سعی کنید درگاه پرداختی را برای پرداخت آنلاین کاربران خود انتخاب کنید که امنیت بالایی داشته باشد و در کنار آن سرویس‌های خوبی به شما و مشتریانتان ارائه دهد. به طور مثال با انتخاب درگاه پرداخت سیزپی شما چند درگاه بانکی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهید تا در صورت به وجود آمدن مشکلی بتوانند از هر یک کدم از درگاه‌ها استفاده کنند و برای پرداخت دچار مشکلی نشوند.

 

 سازگاری درگاه

 درگاه پرداختی که شما انتخاب می‌کنید باید با تمامی پلتفرم‌ها سازگاری داشته باشد تا سبب بروز مشکلات و اختلالاتی در فرایند خرید و پرداخت مشتریان نشود.

 

 شناخت مراحل عملکرد درگاه پرداخت

 با کار درگاه پرداخت آشنا هستید؟ اگر شما کاربر یک فروشگاه آنلاین باشید برای پرداخت آنلاین خود باید مراحلی که به آن آشنا هستید را پشت سر بگذارید که با این مراحل در ادامه بیشتر آشنا می‌شوید.

 

 رمزگذاری

 برای پرداخت مبلغ خرید اینترنتی خود بعد از انتخاب کلمه پرداخت، مرورگر اقدام به رمزگذاری داده‌ها می‌کند. این داده‌ها میان کاربر و سایت فروشگاهی، تبادل شده و بعد از آن به پردازنده‌های پرداخت که یکی از بانک‌هاست، ارسال می‌شود. زمانی که حساب صاحب فروشگاه فعال باشد در عرض چند ثانیه این انتقال انجام می‌شود.

 

 درخواست مجوز

 در بین مراحلی که در قسمت قبل با آن آشنا شدید، داده‌ها به بانک صاحب حساب منتقل می‌شود و در این میان بانک بعد از بررسی تمام داده‌های رمزگذاری شده که به بانکی ارسال شده است، مجوز پرداخت را صادر میکند.

 

 ثبت سفارش

 بعد از صادر شدن مجوز پرداخت، درگاه پرداخت مراحل پرداخت را به آسانی انجام می‌دهد و در نهایت نیز سفارش کاربر ثبت می‌شود. این سه مرحله در مدت زمان چند ثانیه انجام می‌شوند و کاربران عموماً متوجه طی شدن این مراحل نخواهند شد و فقط انجام شدن تراکنشی شفاف و امن را می‌بینند.

 

 نحوه کنترل مشکلات احتمالی

 فرایند پرداخت اینترنتی به شکلی طراحی شده‌اند که در امنیت کامل و در کمترین زمان بتوانند تراکنش‌های مالی را انجام دهند. گاهی در این فرایند ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید که کاربر را دچار مشکلاتی کند. ازجمله این مشکلات می‌تواند قطعی اینترنت یا حتی شبکه بانکی باشد که عملیات پرداخت را دچار اختلال کنند.

 برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی، می‌توانید تراکنش‌های خود را در ساعت غیر پیک کاری بانک‌ها انجام دهید. توجه داشته باشید زمانی که با پیام تراکنش ناموفق روبه‌رو می‌شوید، بهتر صبور باشید؛ زیرا در صورت برداشت مبلغ از حساب شما، پول در حساب‌های حد واسط بانک‌ها باقی می‌ماند و در نهایت تا ۴۸ ساعت پول به‌حساب شما برگردانده می‌شود.

 

 و در پایان

 باتوجه‌به اینکه خریدهای آنلاین از طریق درگاه بانکی رواج زیادی پیدا کرده، بهتر است با عملکرد درگاه پرداخت و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید. در این مقاله با ویژگی‌های استفاده از درگاه پرداخت تا حدودی آشنا شدید. بهتر است در زمان استفاده و البته انتخاب درگاه پرداخت و انواع پرداخت‌یارها دقت بیشتری داشته باشید.

 درگاه پرداخت سیزپی با مجوز از سمت بانک مرکزی و سامانه شاپرک یکی از پرداخت‌یارهای موفق در این حیطه به‌حساب می‌آید. کارمزد این درگاه پرداخت نسبت به درگاه‌های دیگر پایین‌تر است و قادر است سرویس‌های مختلفی را به شما ارائه دهد.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با این نوع سرویس‌ها با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.                                       


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.