آشنایی با حساب پم

آشنایی با حساب پم

 

 اگر به دنبال سرمایه‌گذاری هستید، استفاده از حساب پم برای شما گزینه مناسبی به‌حساب می‌آید. در این نوع حساب سرمایه‌گذار، مبلغی مشخصی را متوالی و منظم به یک سبد سهام اختصاص می‌دهد. فرضیه‌ای که این نوع حساب را به وجود آورده است، می‌گوید: بازار سهام با مرور زمان به‌طورکلی صعودی خواهد بود. در این مقاله قصد داریم درباره ماهیت حساب پم صحبت کنیم و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم علاقه‌مند به آشنایی با حساب پم هستید تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 حساب پم چیست؟

 حساب پم؛ حساب سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند که افراد مختلف با باز کردن این نوع حساب و سرمایه‌گذاری در آن می‌توانند در پروژه‌های مختلف بازارهای مالی سهیم شوند. این نوع حساب‌ها مدیری برای مدیریت سرمایه‌گذاری دارند و سرمایه‌گذاری‌های مختلف مربوط به یک سرمایه‌گذار را مدیریت می‌کنند.

 

 نحوه عملکرد حساب‌های پم

 برای اینکه بتوانید حساب پم داشته باشید باید در یک کارگزار سرمایه‌گذاری معتبر، حساب پم باز کنید. بعد از باز کردن حساب پم می‌توانید مبلغی که می‌خواهید را سرمایه‌گذاری کنید. بعد از واریز مبلغی که می‌خواهید برای سرمایه‌گذاری قرار دهید، مدیر سرمایه‌گذاری استراتژی‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری‌ها به کار میندازد.

  ممکن است این نوع پروژه‌ها شامل موارد مختلفی مانند ارزهای دیجیتال، سهام، اوراق‌قرضه، خرید کالا و... شوند.

 بهتر است بدانید این سرمایه‌گذاری‌ها اگر سود کنند یا ضرر به طور مساوی نسبت سرمایه‌گذاری هر فرد در حساب پم تقسیم می‌شوند. اگر این حساب‌ها موفقیت چشمگیری داشته باشند، مدیران حساب‌های سرمایه‌گذاری پاداشی برای مدیریت موفق حساب‌ها دریافت می‌کنند.

 در اصل مدیران سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران به‌نوعی شریک تجاری محسوب می‌شوند و در سود زیان شریک هم هستند.

 مدیر سرمایه‌گذاری باید در چارچوب قوانین و مقررات کارگزار سرمایه‌گذاری فعالیت انجام دهند. او قادر است در هر زمان و به هر مقدار که صلاح بداند، در پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند. توجه داشته باشید که برای انتقال سرمایه خود از راه‌های مطمئن استفاده کنید. به‌طور مثال استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی معتبر می‌تواند تضمینی برای سرمایه شما باشد.

 

 ریسک‌های حساب پم

 قبل از اقدام به این نوع سرمایه‌گذاری بهتر است بدانید حساب پم سرمایه‌گذاری پرریسکی است و باید از ریسک‌هایی که در انتظار شماست. در ادامه به تعدادی از این ریسک‌ها اشاره می‌کنیم:

 

 ریسک بازار

 اگر اهل سرمایه‌گذاری باشید حتماً می‌دانید بازارهای مالی همواره با ریسک همراه هستند و حساب پم هم از این قاعده جدا نیست.

 

 ریسک مدیریت

  عملکرد مدیر سرمایه‌گذاری برای حساب‌های پم بسیار اهمیت دارند و باید این مدیران مراقب اشتباهات خود باشند، چراکه ممکن است افراد زیادی زیان متحمل شوند.

 

 عدم شفافیت

 در این نوع سرمایه‌گذاری به دلیل اینکه مدیران از راهبُردهای خود اطلاعات کاملی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار نمی‌دهند به همین دلیل شفافیتی در این نوع سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 بازیگران اصلی حساب‌های پم کدام‌اند؟

 

 ۱. شرکت‌های کارگزاری

 اولین بازیگر سرمایه‌گذاری در حساب‌های پم، شرکت‌های کارگزاری هستند. این شرکت‌ها به‌عنوان پلتفرم ارتباطی بین سرمایه‌گذاران و مدیران سرمایه‌گذاری عمل می‌کنند. مدیریت این حساب‌ها با شرکت است و دارای مجوزهای لازم از سازمان‌های نظارتی هستند.

 

 ۲. معامله‌گران یا تریدرها

 مدیران سرمایه‌گذاری معامله‌گران یا همان تریدرها دومین بازیگر حسابهای پم هستند که می‌توانند با سرمایه افراد در بازارهای مالی مختلف سرمایه‌گذاری کنند. با داشتن تجربه و دانش کافی، معامله‌گران سودآوری حساب‌های پم را تضمین کنند.

 

 ۳. سرمایه‌گذاران

 سومین بازیگر حساب‌های پم خود سرمایه‌گذاران هستند که سرمایه خود را به حساب‌های پم واریز می‌کنند. سرمایه‌گذاران به نسبت سرمایه‌ای در داخل حساب قرار می‌دهند در سود و زیان با مدیر سرمایه‌گذاری سهیم می‌شوند.

 

 مزایای حساب پم

 

سادگی

 افتتاح حساب‌های سرمایه‌گذاری پم بسیار راحت و سریع است و برای انجام سرمایه‌گذاری نیاز به دانشی ندارد. افراد با هر سطح معلومات و سوادی می‌توانند این حساب را باز کنند و سرمایه‌گذاری انجام دهند.

 

 دسترسی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری مختلف

 مدیران سرمایه‌گذاری ممکن است برای سود بیشتر در عین حال در چندین پروژه مختلف سرمایه‌گذاری کنند و سود ببرند .

 

 هزینه‌های پایین

 هزینه‌های مدیریت حساب‌های پم بسیار ارزان‌تر از هزینه‌های مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک است.

 

 چگونه یک حساب پم باز کنیم؟

 برای اینکه بتوانید در ایران یک حساب سرمایه‌گذاری پم باز کنید باید مراحل زیر را طی کنید.

  • انتخاب یک شرکت کارگزاری معتبر
  • افتتاح حساب کاربری
  • انتخاب یک مدیر سرمایه‌گذاری
  • واریز سرمایه
  • نظارت بر عملکرد حساب

 

 و در پایان

 قوانین خاصی برای باز کردن حساب‌های پم در ایران وجود ندارد. هر شرکت برای ارائه حساب‌های پم مقررات خاص خود را دارد.

 بعضی از شرکت‌ها قوانین خاصی مانند محدودیت‌هایی برای واریز سرمایه در حساب‌های پم دارند. به‌عنوان‌مثال، شرکت‌ها اجازه نمی‌دهند واریزی از طریق کارت‌های اعتباری انجام شود. اغلب شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارای درگاه پرداخت معتبری هستند که می‌توانید برای واریز سرمایه از آنها استفاده کنید.

 اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید یا شرکت سرمایه‌گذاری دارید برای دریافت درگاه پرداخت سیزپی و اطلاع از کارمزد آن می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.