مدرن ترین تنظیمات کارمزد در درگاه پرداخت سیزپی ؛ تعیین پرداخت کننده کارمزد

مدرن ترین تنظیمات کارمزد در درگاه پرداخت سیزپی ؛ تعیین پرداخت کننده کارمزد

مزایای رقابتی سیزپی در میدان پرداخت الکترونیک بر همگان روشن شده است!

درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با افتخارِ اخذ کمترین کارمزد در شبکه پرداخت کشور، در اقدامی پیشرو امکان تعیین پرداخت‌کننده‌ی کارمزد را به اختیار پذیرنده درگاه گذاشته است.

این قابلیت که در پنل کاربری در دسترس پذیرنده قرار دارد به شما، به عنوان پذیرنده‌ی درگاه پرداخت اینترنتی، این امکان را می‌دهد که مبلغ کارمزد تراکنش را به صورت‌حساب مشتری بیافزایید یا خود متعهد پرداخت آن شوید. اگرچه مبلغ کارمزد بسیار ناچیز است ولی در تجارت‌های بزرگ و فروش انبوه با واگذاری پرداخت کارمزد به مشتری، میزان سود بالاتر می‌رود. قطعا برای مشتریان شما رقم حداکثر 400 تومانی کارمزد به ازای هر تراکنش، تاثیر چندانی در عزم خرید نخواهد داشت ولی اگر شما روزانه بالای هزار تراکنش داشته باشید دست‌کم 400000 تومان از سود خود را به مشتریان بخشیده‌اید!

استراتژی‌های مشتری‌مداری

همان‌طور که گفته شد این قابلیت در تعداد فروش بالا، مزیت خود را نشان می‌دهد هرچند شما به عنوان صاحب کسب و کار، تعیین کننده‌ی استراتژی‌های مشتری‌مداری خود هستید ولی چنانچه رقم معاملات بالا و حجم آن انبوه است نباید نگران تاثیر منفی این مبلغ ناچیز باشید. 

استراتژی

کسب و کارهای کوچک می‌توانند کارمزد را به عنوان یک پیشکش یا هدیه متقبل شوند تا حس خوب تعامل را به مشتری انتقال دهند. حتی به عنوان یک تعامل و دریافت بازخورد می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی درباره نحوه پرداخت کارمزد، از کاربران خود نظرسنجی کنید. به‌خصوص اگر کالا و خدمات باکیفیت و محبوبی ارائه می‌دهید می‌توانید انتظار داشته باشید که مشتریان با تقبل کارمزد، از کسب و کار شما حمایت کنند.

محاسبه کارمزد

اگر پست‌های قبلی سیزپی را خوانده باشید با نحوه‌ی محاسبه‌ی کارمزد آشنا هستید. آنچنانکه در بند تعرفه‌های سایت سیزپی آمده است، نحوه‌ی محاسبه کارمزد مساوی است با یک درصد از مبلغ تراکنش تا سقف 400 تومان. به این معنی که اگر شما کالایی به ارزش 10000 تومان بفروشید کارمزد آن 100 تومان خواهد بود و اگر قیمت کالا 40000 تومان باشد، 400 تومان کارمزد به مبلغ نهایی اضافه می‌شود و شما تعیین می‌کنید که کارمزد از حساب شما نزد سیزپی کسر شود یا در لحظه پرداخت به صورتحساب مشتری افزوده شود. هر تراکنشی با مبلغی بیش از 40000 تومان، کارمزدی بیشتر از 400 تومان نخواهد داشت؛ این کمترین نرخ کارمزد در شبکه پرداخت کشور است. همچنین سیزپی بسته‌های حمایتی را در قالب طرح‌های زیر به کاربران خود ارائه می‌دهد.

  • طرح «حامی»

برای حمایت از استارت-آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا، سیزپی طرحی را ارائه داد که بر مبنای آن تجارت‌های کوچک که حداکثر 30 تراکنش‌ در ماه با مبلغ‌های کمتر از 5000 تومان داشته باشند از پرداخت کارمزد، معاف هستند.

طرح حامی سیزپی؛ حامی کسب‌وکارهای نوپا

این طرح مناسب آن دسته از کسب و کارهایی است که مایلند با ارتقای سیستم فروش خود، به فضای مجازی مهاجرت کنند یا استارت-آپ‌هایی که در آغاز راه هستند و محصول و خدماتشان آن‌طور که باید شناخته نشده است. به عنوان مثال یکی از کاربران تحت پوشش طرح حامی سیزپی یک پیج اینستاگرامی است که با مبلغ 5000 تومان، خدمات خود را در زمینه‌ی طراحی تصویر کاربری (Profile picture) به مشتریان ارائه می‌دهد. قطعا روزی که این طراح جوان، شهرت و مهارت کافی پیدا کند، هم بهای خدمات خود را افزایش خواهد داد و هم مشتریان بیشتری خواهد داشت. ما برای این دسته از کاربرانمان صمیمانه آرزوی موفقیت و برکت داریم.

  • طرح «نیکوکاری»

سیزپی برای مشارکت در امور خیریه و در همکاری با نیکوکاران و حمایت از این امر پسندیده، تمام خدمات درگاه پرداخت خود را به صورت رایگان در اختیار موسسات و نهادهای نیکوکاری قرار می‌دهد.در حال حاضر 14 نهاد خیریه و موسسه نیکوکاری از خدمات سیزپی استفاده می کنند و این باعث افتخار ماست که در این کار نیک، سهم کوچکی داریم.

 

 طرح سیزپی برای حمایت از نیکوکاری

  • طرح «کلان»

کسب و کار کلان به تجارتی گفته می‌شود که روزانه بیش از 100 تراکنش ثبت کند. با توجه به نرخ بالای فروش که هر کسب و کاری را به سمت سود کم در هر فروش و سود کلان در مقیاس انبوه می‌برد، در طرح کلان، با تعامل و هم‌فکریی که بین سیزپی و پذیرنده شکل می‌گیرد، کارمزد به صورت توافقی محاسبه می‌شود. عموما قرارداد نرخ کارمزد در این طرح، کمتر از نرخ معمول ( 1% تا سقف 400 تومان) بسته می‌شود. البته طرح جدید سیزپی برای اخذ کارمزد از مشتری نیز یکی از گزینه‌ها خواهد بود.

 

 طرح سیزپی برای همکاری با کسب‌وکارهای کلان

سایر مزایای سیزپی

از دیگر امکانات درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی، تسهیم است؛ تسهیم به معنی سهم‌بندی، زمانی به کار می‌آید که شما شرکای تجاری داشته باشید و بنا باشد درصدی از هر فروش به حساب آن شرکاء، واریز شود. بدون صرف زمان و هزینه حسابرسی، درصد دلخواه را در پنل کاربری سیزپی تعیین کرده و شماره حساب مختص آن را تعریف می‌نمایید تا حجم زیادی از محاسباتتان به صورت خودکار انجام شود. وقت آزاد شده‌ی خود را صرف مطالعه یا بازاریابی کنید!

همچنین شما امکان درج لوگوی کسب و کار خودتان را در درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی خواهید داشت. این امکان به تقویت برند و یادآوری هویت تجاری شما نزد مشتری کمک می‌کند.

در صورت بروز هرگونه اختلال در شبکه پرداخت کشور، سیزپی به صورت خودکار حداقل یک درگاه پرداخت امن در اختیار شما قرار می‌دهد.

سقف پرداخت در درگاه‌های پرداخت اینترنتی تا مبلغ پانصد میلیون ریال معادل پنجاه میلیون تومان در هر تراکنش است! حال آنکه در تراکنش کارت به کارت با شیوع کرونا سقف مجاز عملیات روزانه به ده میلیون تومان رسیده‌بود و اکنون با عادی شدن شرایط، مجددا بانک‌های مختلف سقف عملیات خود را کاهش داده‌اند.

اگر سایت ندارید که درگاه پرداخت مستقیما روی آن قرار بگیرد می‌توانید شماره کارت خود را به راحتی لینک پرداخت تبدیل کرده و لینک یا کد کیو-آر آن را در فضای مجازی مانند اینستاگرام قرار دهید یا برای مشتریان خود بفرستید. لینک پرداخت فقط شامل حروف و ارقام است پس می‌توانید حتی با پیامک هم  آن را به راحتی ارسال کنید.

اگر قصد فروش آنلاین ندارید به جای استفاده از کارت‌خوان و دریافت پول نقد می‌توانید کد کیو-آر را در بخشی از فروشگاه در معرض دید مشتری قرار دهید تا در صورت تمایل پرداخت با استفاده از لینک پرداختی که مستقیما به کارت شما متصل است، انجام شود.

بیشتر بدانید : درگاه پرداخت بدون کارمزد

و حرف آخر این که هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز تیم پشتیبانی سیزپی در کنار شما هستند.

پشتیبانی


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.