این مهمان از کجا آمد؟!

این مهمان از کجا آمد؟!

این روزها همه جا صبحت از کروناست؛ ویروسی که صدایش را از چین می‌شنیدیم و به افسانه‌های پیدایش آن می‌خندیدیم. خوشبختانه یا متاسفانه جهان پهناور ما زیر پاهای بشر تسخیر شده و مردم جهان برای تجارت، سیاحت و زیارت به نقاط دور و نزدیک سفر می‌کنند. سفرها علاوه بر این که چیزهای فراوانی به مسافر می‌آموزند و تجربه‌های جدیدی برای او خلق می‌کنند، باعث انتقال چیزهای دیگری هم می‌شوند مثل: فرهنگ، لباس، یادگاری، غذا و سوغاتی. گاهی سوغاتی می‌تواند یک نوع ویروس باشد!                این مهمان از کجا آمد؟!

خواسته یا ناخواسته این ویروس مرزنشناس به کشور ما هم رسید و به جان نازنین تعدادی از هم‌وطنان‌مان، چنگ انداخت. شوک شیوع یک ویروس بسیار واگیردار جامعه را در بهت و بی‌برنامگی در مقابله، فرو برد. اما حالا کم کم داریم این ویروس را رام می‌کنیم؛ توصیه‌های بهداشتی مدون و مشخص شده‌اند و در ورودی شهرهای مبتلا، تیم‌های ارزیاب علائم بیماری را در مسافران بررسی می‌کنند. 

 کنترل کرونا

ایده‌های نوین فن‌آورانه چطور به کمک بهداشت و سلامت عمومی آمدند؟  

هر حوزه‌ی اجتماعی و علمی به فراخور نقشی که در جامعه دارد به روند کنترل بیماری کمک می‌کند. فن‌آوری اطلاعات از آن حوزه‌ها بود که از روزهای اول شیوع بیماری، با اطلاع رسانی از راه شبکه‌های اجتماعی، اهمیت نقش خود را اثبات کرد و ایده‌های نوین فن‌آورانه به کمک بهداشت و سلامت عمومی آمدند از جمله صفحه کلید مجازی آسانسور که در چین ابداع شد. این اختراع از این رو ارزشمند بود که سطوح و به‌ویژه دکمه‌ها از آلوده‌ترین نقاطی هستند که در این شرایط بحرانی، هم توسط مبتلایان و هم افراد سالم لمس می‌شوند.  

فن‌آوری در خدمت سلامت انسان

بعد از آسانسوریکی از آلوده‌ترین چیزهای دنیا، پول نقد است! سال‌هاست که بانکداری الکترونیک جای خود را میان مردم باز کرده است اما همین روزها مشخص شد که صفحه کلید عابربانک‌ها نیز می‌تواند به اندازه آسانسور و پول نقد، آلوده باشد. پیشنهادهای گوناگونی برای استفاده ایمن از عابربانک‌ها هم مطرح شد اما به نظر می‌رسد بهترین کار در شرایط فعلی رعایت فردی باشد. اگر بشود کاری کرد که تنها سطحی که لمس می‌کنیم گوشی تلفن هوشمندمان باشد تنها باید به فکر پاکیزگی و ضدعفونی کردن همان باشیم. اما چطور؟  

عابربانک

 

سیزپی چطور به تقویت ایمنی جامعه کمک می‌کند؟ 

با وجود تمام مزایای زندگی اجتماعی، بهتر است کسب و کار و فعالیت خود را طوری تعریف کرد که نیاز به استفاده از شعبه‌های بانک، عابربانک و پول نقد در کمترین حد ممکن باشد. ما نمی‌دانیم در آینده چه خطرها و بیماری‌های جدیدی در انتظار جامعه بشری خواهد بود اما امروز می‌توانیم کسب و کار خود را مجهز به یک سپر بهداشتی کنیم. کافی‌ست فقط گوشی تلفن هوشمند خود را به خوبی ضدعفونی کنید اگر درگاه پرداخت اینترنتی داشته باشید! شما و مشتریان‌تان دیگر نه نیازی به رفتن به شعبه یا عابربانک دارید و نه حمل پول نقد. ضمن اینکه سقف پرداخت در درگاه پرداخت اینترنتی بسیار بالاتر از سقف مجاز در عملیات کارت به کارت است یعنی تا پنجاه میلیون تومان در هر تراکنش!  

 

 لینک پرداخت

اگر وب‌سایت ندارید که آن را مجهز به درگاه پرداخت اینترنتی نمایید، هوشمندانه‌ترین کار، استفاده از لینک پرداخت شخصی است. با این کار شماره کارت خود را به یک لینک اختصاصی تبدیل می‌کنید و آن را با شبکه‌های اجتماعی یا پیامک برای مشتری می‌فرستید. مشتری با لمس لینک پرداخت ارسالی شما، به یک درگاه پرداخت ایمن منتقل می‌شود و عملیات پرداخت را انجام می‌دهد. این خاصیت سیزپی به‌ویژه برای صاحبان کسب و کار در فضای مجازی کاربرد دارد؛ به این صورت که لینک پرداخت را در قسمت اطلاعات شخصی حساب کاربری خود در هر شبکه‌ای که با آن کار می‌کنید، قرار می‌دهید.  

کد کیو-آر

صاحبان فروشگاه‌ها و کسب و کارهای غیرمجازی نیز می‌توانند از پنل کاربری سیزپی، کد کیو-آر مختص لینک پرداخت و شماره حساب خود را دریافت کرده و در محلی قرار دهند که مشتریان به راحتی بتوانند با گوشی تلفن هوشمند خود آن را اسکن کرده و به صفحه‌ی پرداخت هدایت شوند. به این صورت هم ایمنی خود و هم ایمنی مشتری خود را تضمین کرده‌اید و نیازی به دستگاه کارت‌خوان و کارت نیست. همان‌طور که می‌دانید ویروس و آلودگی‌ها همه جا وجود دارند پس هرچه سطح تماس خود و دیگران را در موارد غیرضروری و شدنی، پایین بیاوریم به ایمنی جامعه دربرابر همه‌گیری این بیماری و نمونه‌های مشابه آن در آینده، کمک کرده‌ایم.

 

 

 

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.