فاکتور آنلاین و مزایای آن

فاکتور آنلاین و مزایای آن

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید، برای دریافت پول از مشتری کافی است محاسبه مبلغ کالا و خدمات را انجام دهید و مبلغ را به همراه شماره موبایل خریدار در سیستم ثبت کنید. پیامی حاوی مشخصات مشتری به همراه لینک پرداخت برای وی در قالب فاکتور آنلاین ارسال خواهد شد. مشتری کافی است بر روی لینک پرداخت کلیک کرده تا به درگاه پرداخت برسد و بقیه موارد.

شاید بدیهی به نظر برسد اما استفاده از صورتحساب الکترونیکی یا همان فاکتور آنلاین در موارد زیر نیز که در ادامه گفته می شود برای شما مزیت هایی را به همراه دارد.

  1. خطای کمتر

ایجاد فاکتور در یک محیط دیجیتال به این معنی است که مراحل کمتری باید انجام شود و احتمال خطاهای انسانی را کاهش می دهد. به عنوان مثال: درج جزئیات نادرست، استفاده بی رویه کاغذهای اداری یا ثبت نادرست داده های فاکتور. همه این موارد باعث می شود که شما به این فکر بیفتید که به صورت دیجیتالی و آنلاین ثبت فاکتور انجام دهید.

  1. امنیت بیشتر

هنگامی که ارسال فاکتور به صورت فیزیکی انجام نمی شود، کنترل بیشتری بر روی آنچه که تصمیم به ارسال آن گرفته اید و هم چنین رسیدن آن، انجام می شود. زیرا شما در مورد اینکه ممکن است فاکتوری که از طریق پست یا پیک ارسال کرده اید، تحویل داده شده است یا نه، اطمینان ندارید. صورتحساب های الکترونیکی برای حفظ حریم خصوصی و محرمانه بودن با فناوری هایی، رمزگذاری شده اند و این اطمینان را به شما می دهد که فقط گیرنده مورد نظر می تواند به آن دسترسی پیدا کند.

  1. آرشیو سریع تر و بهینه تر

فاکتورهای الکترونیکی نیازی به ذخیره شدن در یک پوشه یا در قفسه را ندارند. این یک مزیت  قابل توجه برای مشاغل تجاری که مجبورند حجم زیادی از مدارک را پردازش کنند، می باشند. با استفاده از سیستم های  ERP از ذخیره شدن خودکار اسناد در محل صحیح می توان اطمینان پیدا کرد و در صورت لزوم به راحتی قابل دسترسی است. هم چنین نیروی انسانی کمتری برای اطمینان از اینکه همه اطلاعات مربوطه در جایی است که نیاز است مورد استخدام و به کارگیری می باشد.

مرتبط بخوانید: سفته الکترونیکی

  1. پردازش سریع تر و ارزان تر  

با داشتن فاکتورهای دیجیتال دیگر نیاز نیست که کسی کارهای مربوط به آن ها را انجام دهد. ولی در مورد  فاکتورهای کاغذی، پروسه بررسی کردن و ثبت آن ها به صورت دستی، روند کارها را طولانی می کند. تنظیم یک فرایند دیجیتالی بهینه شده برای دریافت این اسناد و فاکتورها ، مشاغل را قادر می سازد تا اطلاعات را ثبت کنند و فاکتورها را برای پرداخت کنندگان ارسال کنند و پس از پرداخت موفق، گزارشات مالی توسط حسابدار انجام شود.

شرکت درگاه پرداخت سیزپی با ارائه قابلیتی با عنوان " فاکتور آنلاین " طیف وسیعی از مزایا را برای مشاغلی که با دریافت وجه از مشتریان به صورت آنلاین سر و کار دارند فراهم آورده است.

استفاده از فاکتور آنلاین برای سرعت بخشیدن به پرداخت ها و داشتن یک فرآیند پرداخت با امنیت بالا، می تواند موثر واقع شود.

حالا که مزیت های گفته شده در بالا را مطالعه کردید برای دریافت وجه از مشتریان خود از فاکتور آنلاین درگاه پرداخت سیزپی استفاده کنید. علاوه بر مزایای گفته شده در بالا سیزپی، مزایای دیگری نیز برای صاحبان کسب و کارها دارد که از آن جمله ثبت نام رایگان و استفاده بدون کارمزد از فاکتور آنلاین می باشد.

حتما بخوانید: همه چیز در مورد فاکتور آنلاین


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.