روش‌های پرداخت بدون کارت‌بانکی را می‌شناسید؟

روش‌های پرداخت بدون کارت‌بانکی را می‌شناسید؟

از پرداخت بدون بانکی استفاده میکنید؟ امروزه پول نقد و خرید یا حتی پرداخت‌های حضوری جای خود را به خرید و پرداخت‌های غیرحضوری داده‌اند و دیگر کمتر دست افراد پول نقد می‌بینید. این تحول سبب گسترش بانک‌ها و خدماتی که آنها ارائه می‌دهند شده است.

 رشد فناوری و ظهور فین‌تک‌ها باعث شده تا بدون کارت‌های بانکی نیز پرداخت‌ها انجام شوند و انقلابی نوین درمورد پرداخت‌ها رخ دهد. روش‌های نوین بانکی کمک کرده تا مردم بتوانند آسان‌تر و سریع‌تر امور روزمره خود را انجام دهند. در این مقاله قصد داریم از روش‌های پرداخت بدون کارت‌بانکی صحبت کنیم و از شما دعوت می‌کنم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 روش‌های پرداخت بدون کارت‌بانکی

 با کمک فناوری‌های جدید اینکه بتوان وابسته با کارت‌های بانکی نبود و در هر مکان و زمانی پرداخت را با سرعت و کیفیت قابل‌قبولی انجام داد، یک نیاز ضروری و البته اساسی است.

 پول نقد در بین مردم برای انجام تبادلات روزانه و پرداخت‌ها کمتر دیده می‌شود و به دنبال این رویداد باید استفاده از انواع کارت‌های بانکی به صورت فیزیکی نیز کمتر شود. برای این اقدام ۵ روش در حال حاضر وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

 

 ۱- درگاه پرداخت اینترنتی

 برای کمتر استفاده کردن از کارت‌بانکی و داشتن دنیای بدون کارت اولین و مهم‌ترین راه استفاده از درگاه پرداخت است. با استفاده از درگاه پرداخت افراد می‌توانند در فضایی امن و در سریع‌ترین زمان مبلغ مورد نیاز خود را انتقال دهند.

 برای استفاده از این روش فقط به اطلاعات کارت‌بانکی خود نیاز دارید و با استفاده از کیو آر کد درگاه پرداخت نیز می‌توانید به صورت حضوری نیز به درگاه متصل شوید و پرداخت خود را انجام دهید. در واقع واسطه بین وب سایت یا اپلیکیشن شما و بانک درگاه پرداخت است.

  برای استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی ابتدا محصول مورد نیاز خود را انتخاب کرده تا وارد درگاه شوید و بعد از آن با وارد کردن دقیق اطلاعات بانکی خود تراکنش را انجام می‌دهید و پیام تأیید و کسر پول آن برای مشتری ارسال می‌شود.

 

 درگاه پرداخت مستقیم و واسط

 درگاه‌های پرداخت بانکی دارای دو نوع مستقیم و واسط هستند. با استفاده از درگاه پرداخت مستقیم باید با بانک‌ها به طور مستقیم قرارداد ببندید و درگاه مستقیماً برای کاربران شما باز می‌شود. در درگاه‌های پرداخت واسط شما با شرکت پرداخت‌یاری قرارداد امضا می‌کند و در این زمان می‌توانید به چندین بانک متصل شوید.

 با استفاده از درگاه‌های پرداخت معتبر می‌توانید شاهد افزایش فروش کسب‌وکارتان و کمتر شدن میزان کلاهبرداری و سبب صرفه‌جویی در زمان و هزینه مشتریانتان شوید.

 

 

 

 ۲- پرداخت با QR Code (بارکد)

 با استفاده از کیو آر کد شما می‌توانید بدون اینکه کارت‌بانکی استفاده کنید به درگاه پرداخت متصل شده و پرداخت خود را در عرض کمتر از چند دقیقه انجام دهید. شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار می‌توانید برای هر محصول یک کد QR برای ایجاد کنید و از مشتریانتان بخواهید با اسکن کردن کد وارد درگاه پرداخت شوند و اطلاعات کارت‌بانکی خود را وارد کنند. با کمک این نوع کدها سرعت و سهولت در پرداخت‌ها را تجربه خواهید کرد.

 بدون اینکه نیازی به استفاده از کارت باشد، می‌توانید آسان پرداخت‌های خود را انجام دهید و این روش برای اوقاتی که شیوع بیماری مانند کرونا زیاد شد، بسیار مفید بود و از انتقال بیماری به افراد مختلف جلوگیری کرد .

 

 ۳- دنیای بدون کارت با پرداخت NFC

 فناوری NFC مخفف “Near Field Communication” به معنی ارتباط در میدان نزدیک است. اگر دو دستگاه به فناوری NFC در فاصله چند سانتی‌متری با یکدیگر باشند، می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

 این روش از روش‌های پرداخت بدون کارت است. شما می‌توانید با استفاده از گوش‌های همراه خود یا دستگاه‌های دارای قابلیت NFC پرداخت‌های خود را انجام دهید.

 

 ۴- پرداخت با کیف پول دیجیتال

 کیف پول به‌تازگی در دنیای امور مالی وارد شده است و نسل جدید سیستم‌های پرداخت محسوب می‌شود. این فناوری توانسته تا حدودی دنیای پرداخت را متحول کند و طرف‌داران خاصی نیز دارد. کیف‌های دیجیتالی مانند کیف پول‌های سنتی عمل می‌کنند و در اصل حاوی اطلاعات کارت‌های بانکی شما به‌جای پول‌های نقدتان هستند.

 با استفاده از این ابزار، نیازی به حمل پول نقد یا کارت‌های بانکی خود ندارید و در هر زمان و مکانی می‌توانید پرداخت‌های خود را به‌صورت آنلاین و حضوری انجام دهید.

 سرعت و سهولت در پرداخت‌ها، امنیت بالا، امکان استفاده راحت، قابلیت ردیابی و امکان مدیریت تراکنش‌ها، از مزایای خوب استفاده از کیف پول هستند.

 

 ۵- لینک پرداخت

 پیش‌تر به لینک پرداخت اشاره شد. همان‌طور که می‌دانید استفاده از روش‌های سنتی مانند حمل پول یا حتی کارت به کارت کردن و... پاسخگوی نیاز کسب‌وکارهای امروزی نیست. استفاده از لینک پرداخت یکی دیگر از راه‌حل‌های استفاده از کارت‌بانکی است.

 

 

 با استفاده از لینک پرداخت مشتریان به درگاه پرداخت اینترنتی متصل می‌شوند و پرداخت خود را انجام می‌دهند. با این روش نیز به‌آسانی و در کمترین زمان می‌توانید فرایند پرداخت را انجام دهید. لینک های پرداخت برای افزایش امنیت رمزنگاری قوی می‌شوند و قابلیت ردیابی دارند. برای انجام این نوع عملیات پرداخت کارمزد کمی از مشتریان کم می‌شود و این نکته دلیلی برای محبوبیت این روش نیز هست.

 از لینک پرداخت علاوه بر فروختن محصولات برای ارائه خدماتی مانند مشاوره، طراحی، جمع‌آوری کمک مالی یا ترجمه و... نیز استفاده کنید.

 

 و در پایان

 در این مقاله سعی شد با راه‌های پرداخت بدون نیاز به کارت‌بانکی را به شما یادآوری کنیم. همان‌طور که اشاره شد هر یک از این روش‌ها دارای مزایایی هستند که می‌توانید باتوجه‌به نیازتان از بین آنها انتخاب مناسبی داشته باشید.

 در این قسمت پایانی قصد داریم به شما شرکت پرداخت‌یار سیزپی را معرفی کنیم. سیزپی می‌تواند روش‌های پرداخت بدون کارت‌بانکی مانند درگاه پرداخت اینترنتی، لینک پرداخت، کیو آر کد و... را به شما در کمترین زمان ارائه دهد.

 برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه اخذ درگاه پرداخت با کارشناسان فروش سیزپی در تماس باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.