استفاده از امضای دیجیتال در درگاه پرداخت سیزپی

استفاده از امضای دیجیتال در درگاه پرداخت سیزپی

دنیای تکنولوژی مانند دنیای واقعی دنیای دوگانه‌ای ست که قهرمانان و آدم بدها در تقابل هستند؛ تقابل تاریخی خیر و شر! با رشد تکنولوژی به ویژه در صنعت پرداخت، هر روز با روش تبهکارانه‌ی جدیدی روبرو می‌شویم: از فیشینگ و سرقت اطلاعات تا جعل رسید پرداخت! به‌خصوص در ماه‌های اخیر که برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی، بیشتر عملیات پرداخت به سوی پرداخت غیرحضوری و اینترنتی سوق یافت، آمار جعل رسید پرداخت به طور شگفت‌انگیزی بالا رفت. پلیس فتا هشدارهای لازم را اطلاع‌رسانی کرد و بانک‌ها و پرداخت‌یاران به تکاپو افتادند تا اصالت رسید تراکنش خود را تضمین نمایند. 

در همین راستا، سیزپی با جدیت و در اولین فرصت ممکن نسخه نهایی خود را مجهز به امضای دیجیتال کرد. امضایی که طبق فرمول‌های استاندارد و به روز جهانی، امکان اصالت‌یابی و صحت تراکنش را برای دارنده‌ی درگاه یا به اصطلاح «پذیرنده» ممکن می‌سازد. 

جعل رسید پرداخت چگونه انجام می‌شود؟ 

اگر در جریان چگونگی جعل رسید نیستید بهتر است بدانید متاسفانه اپلیکیشن‌هایی در خدمت این کلاه‌برداران قرار گرفته‌اند که نمونه‌ی عینی رسید پرداخت از بانک‌ها و درگاه‌های پرداخت مختلف را بازسازی کرده و مشتری با ارسال آن ادعا می‌کند، پرداخت را انجام داده و احتمالا مشکلی از سمت شما مانع از دریافت گزارش پرداخت شده است! بدون هیچ‌گونه درگیری و تنش، امضای دیجیتال را در پنل خود چک کنید و عدم اصالت آن را به اطلاع مشتری برسانید تا مجددا اقدام به پرداخت نماید. 

کسانی که از این روش کلاهبرداری استفاده می‌کنند باید بدانند مانند هر جرم دیگری امکان پیگیری قضایی جرم آنها وجود دارد و هرگز از روی شیطنت یا کنجکاوی اقدام به جعل رسید ننمایند تا این سوءسابقه کیفری، آینده شخصی و شغلی آنها را به خطر نیاندازد. 

Image title

امضای دیجیتال سیزپی را کجا پیدا کنیم؟ 

این امضا در پایین رسید پرداخت درج می‌شود و کد کیو-آر مربوط به آن نیز در کنار آن درج خواهد شد. برای دقت در مطابقت امضا بهتر است کاربر گرامی، کد مربوطه را اسکن نماید تا به صورت اتوماتیک به پنل اصالت یابی هدایت شود. با درج کد پیگیریِ همان رسید در پنجره‌ی بازشده، تراکنش به راحتی راستی‌آزمایی می‌شود. 

همان‌طور که گفته شد حاصل این عملیات یک رقم تصادفی نیست بلکه طبق فرمولاسیون استاندارد نظام بانکی و طبق یک منطق خاص، امضای دیجیتالی تولید می‌شود که به علت استفاده از کلیدهای رمزنگاری قوی، امکان هک یا هرگونه دستکاری در آن، عملا غیرممکن بوده و سیزپی امنیت کامل آن را تضمین می‌کند. 

درگاه‌های پرداخت و از جمله درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی تاکنون تلاش و همت خود را صرف تضمین امنیت پرداخت کنندگان و سهولت مدیریت تراکنش‌ها توسط پذیرندگان می‌کردند اما اکنون، سیزپی با اولویت و فوریت مشتری‌مداری و صیانت از کسب و کار پذیرندگان محترم از هیچ کوششی برای تضمین اصالت و صحت پرداخت برای پذیرندگان فروگذار نخواهد کرد؛ کنار شما و حامی حقوق شما هستیم! 

سایر مزایای سیزپی 

از دیگر امکانات درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی ، تسهیم است؛ تسهیم به معنی سهم‌بندی، زمانی به کار می‌آید که شما شرکای تجاری داشته باشید و بنا باشد درصدی از هر فروش به حساب آن شرکاء، واریز شود. بدون صرف زمان و هزینه حسابرسی، درصد دلخواه را در پنل کاربری سیزپی تعیین کرده و شماره حساب مختص آن را تعریف می‌نمایید تا حجم زیادی از محاسباتتان به صورت خودکار انجام شود. وقت آزاد شده‌ی خود را صرف مطالعه یا بازاریابی کنید! 

همچنین شما امکان درج لوگوی کسب و کار خودتان را در درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی خواهید داشت. این امکان به تقویت برند و یادآوری هویت تجاری شما نزد مشتری کمک می‌کند. 

در صورت بروز هرگونه اختلال در شبکه پرداخت کشور، سیزپی به صورت خودکار حداقل یک درگاه پرداخت امن در اختیار شما قرار می‌دهد. 

سقف پرداخت در درگاه‌های پرداخت اینترنتی تا مبلغ پانصد میلیون ریال معادل پنجاه میلیون تومان در هر تراکنش است! حال آنکه در تراکنش کارت به کارت با شیوع کرونا سقف مجاز عملیات روزانه به ده میلیون تومان رسیده‌بود و اکنون با عادی شدن شرایط، مجددا بانک‌های مختلف سقف عملیات خود را کاهش داده‌اند. 

اگر سایت ندارید که درگاه پرداخت مستقیما روی آن قرار بگیرد می‌توانید شماره کارت خود را به راحتی به لینک پرداخت تبدیل کرده و لینک یا کد کیو-آر آن را در فضای مجازی مانند اینستاگرام قرار دهید یا برای مشتریان خود بفرستید. لینک پرداخت فقط شامل حروف و ارقام است پس می‌توانید حتی با پیامک هم  آن را به راحتی ارسال کنید. 

اگر قصد فروش آنلاین ندارید به جای استفاده از کارت‌خوان و دریافت پول نقد می‌توانید کد کیو-آر را در بخشی از فروشگاه در معرض دید مشتری قرار دهید تا در صورت تمایل پرداخت با استفاده از لینک پرداختی که مستقیما به کارت شما متصل است، انجام شود. 

و حرف آخر این که هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز تیم پشتیبانی سیزپی  در کنار شما هستند.

پشتیبانی سیزپی همواره کنار شماست.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.