خطاهای درگاه پرداخت اینترنتی

خطاهای درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت اینترنتی امکان انجام خرید از یک سایت و پرداخت وجه سفارش به صورت آنلاین را فراهم می کند. صفحه پرداخت شامل یکسری فیلد است که باید اطلاعات کارت بانکی را وارد کنید شامل شماره کارت، تاریخ انقضا، CVV2، رمز دوم یا رمز پویا و کد امنیتی.

در یک طرف صفحه پرداخت اطلاعات پذیرنده یا سایتی است که از آن خرید می کنید در واقع آدرس سایت و نام فروشگاه و مبلغ خرید نمایش داده می شود و می توانید با مشاهده آن اطمینان حاصل کنید که درگاه متعلق به همان سایت است.

و اما خطاهای رایج :

خطای "موجودی کارت کافی نیست"

زمانی که مبلغ موجود در حسابتان برای انجام تراکنش موردنظر کافی نباشد با این خطا مواجه خواهید شد. نکته ای که وجود دارد بسته به نوع حساب و نوع بانک، بخشی از موجودی حساب قابل برداشت نیست مثلا موجودی شما اگر بیست هزار تومان باشد امکان خرید ده هزار تومانی را به شما نمی دهد.  قبل از انجام تراکنش از موجودی حساب خود مطمئن شوید.Google

خطای "رمز دوم اشتباه است"

در درگاه پرداخت برای مبالغ زیر صد هزار تومان اگر رمز دوم خود را وارد کنید می توانید خرید انجام دهید، البته در یک روز سقف برداشت با رمز دوم صد هزار تومان است. در غیر این صورت باید رمز پویای خود را وارد نمایید. اگر رمز دوم را اشتباه وارد کنید یا قبلا یکبار استفاده کرده باشید با این خطا مواجه می شوید. همچنین در مورد رمز پویا، اگر رمز ارسالی منقضی شود هم با این خطا مواجه می شوید.

خطای " اطلاعات کارت صحیح نیست "

اگر شماره کارت یا cvv را اشتباه وارد کنید، با این خطا مواجه می شوید.

خطای " کارت شما مجاز به انجام این تراکنش نیست "

این خطا در موارد زیر اتفاق می افتد:

-بانک حداقل مبلغ خرید گذاشته است، برخی بانک ها مثلا بانک پاسارگاد خرید زیر 10 هزار تومان را اجازه نمی دهد و محدودیت قرار داده است.

-رمز دوم غیر فعال باشد، اگر به هر دلیلی رمز دوم شما غیر فعال است یا اصلا فعال نکرده اید ممکن است با این خطا مواجه شوید.

 

خطای" بانک پاسخگو نیست"

این خطا در زمان اختلال سوئیچ های بانک رخ می دهد و در واقع یک خطای فنی است.

خطای " عدم تطابق کد ملی و شماره موبایل صاحب کارت "

برخی از بانک ها برای بالا بردن امنیت از سامانه مانا استفاده می کنند. در صورتی که سیم کارتتان به اسم خودتان نباشد با این خطا مواجه می شوید.

خطای " انجام تراکنش با خطا مواجه شد "

به دلیل بروز اختلال در سامانه بانکی با خطای " انجام تراکنش با خطا مواجه شد " روبرو می شوید.

 

مرتبط بخوانید: خطای تراکنش ناموفق


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.