کیف پول الکترونیکی

کیف پول الکترونیکی

با پیشرفت بانکداری الکترونیک و استفاده از تکنولوژی های نوظهور در عرصه درگاه پرداخت، افراد برای انجام تراکنش های خرد از ابزار های دیجیتال استفاده می کنند و عموما پرداخت ها به شکل کیف پول الکترونیکی و اپلیکیشن های موبایلی انجام می شود.

کیف پول الکترونیکی چیست؟

کیف پول الکترونیکی یک سرویس پرداخت می باشد که با استفاده از آن می توان تراکنش های اینترنتی مانند : پرداخت قبوض، خرید شارژ و... را با گوشی موبایل یا کامپیوتر انجام داد، همچنین می توان با کیف پول الکترونیکی مبادله پول هم انجام داد. کیف پول الکترونیکی به جای اسکناس، حاوی وجه و اعتبار الکترونیکی است که از طریق حساب بانکی می توان آن را شارژ کرد. با استفاده کردن از کیف پول الکترونیکی نیازی به کارت بانکی نیست. اطلاعات کیف پول الکترونیکی برخلاف روش سنتی رمزگذاری شده می باشد و دارای امنیت بالا می باشد.

انتظار آن می رود که در آینده، افراد برای خرید روزانه خود به جای استفاده از کارت بانکی و درآوردن پول نقد می توانند با گوشی موبایل خود در چند ثانیه خرید های خود را پرداخت کنند. همین طور که الان استفاده از کیف پول برای پرداخت کرایه تاکسی ها نسبت به گذشته رایج تر شده است. با این کار نگرانی در رابطه با داشتن پول خرد برای کرایه نخواهید داشت.

چرا از کیف پول الکترونیک استفاده کنیم؟

با توجه به کاربرد های وسیعی که این کیف پول در پرداخت کرایه تاکسی، قبض آب و برق و گاز، خرید بلیط و شارژ و... دارد می توان اکثر پرداخت ها را در کسری از ثانیه انجام داد و در وقت صرفه جویی کرد. هم چنین کاربر می تواند اطلاعات چندین کارت اعتباری و شماره حساب های مختلف را در فضای امن وب ذخیره کند و هر بار نیاز نیست که برای هر خرید کارت فیزیکی خود را استفاده کند و با توجه به اینکه اطلاعات موجود در کیف پول رمزگذاری شده است شما در معرض فیشینگ و کلاهبرداری قرار نمی گیرید زیرا که اصلا دسترسی به حساب بانکی شما و برداشت از آن امکان پذیر نیست. مدیریت بهتر هزینه ها و تسهیل در انتقال وجه بین کاربران از مزیت های کیف پول می باشد.

این خدمات برای دارندگان کارت های بانکی جذاب و مفید است و همین طور استفاده از پذیرش کیف پول الکترونیکی توسط کسب و کارها منجر به حذف دستگاه POS و هزینه های مربوط به آن می شود.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.