فرآیند تولید کد کیوآر برای درگاه پرداخت سیزپی

فرآیند تولید کد کیوآر برای درگاه پرداخت سیزپی

فناوری تلفن‌های همراه در چند سال اخیر شاهد پیشرفت‌ها و نوآوری‌های حیرت‌انگیزی بوده‌است. تلفن همراه از گذشته توانمندتر شده‌ و تلفن هوشمند نام مناسبی برای آن به نظر می‌رسد؛ دستگاهی هوشمند که قابلیت‌های آن فراتر از یک تلفن است. از ویژگی‌های اصلی تلفن‌های هوشمند می‌توان قابلیت نصب نرم‌افزارهای کاربردی و ارتباطات اینترنت با کیفیت بالا را برشمرد. 

نظام پرداخت، ساز و کاری است که در آن وجه از حسابی در یک بانک به حسابی در بانک دیگر منتقل می‌شود و از این رو نقش نظام پرداخت در اقتصاد همانند رگ‌هایی است که پول را به بنگاه‌های مختلف اقتصادی می‌رساند. پرداخت‌های خرد بیش از ۹۵ درصد پرداخت‌های بانکی را در بر می‌گیرد اما ارزش آنها به ندرت از پنج درصد مبلغ مبادلات پولی تجاوز می‌کند.

پرداخت‌های خرد معمولا ویژگی‌های غیرضروری دارند و در صورت بروز وقفه در سامانه‌ها، مخاطره جدی ایجاد نمی‌کنند اما با توجه به حجم بالای تعداد مبادلات، کارایی و قابلیت‌های پردازشی، سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی متناظر آن‌ها باید در سطح بالایی قرارداشته باشند.  

سیزپی؛ ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت اینترنتی، این قابلیت را در اختیار افراد می‌گذارد که متناسب با درگاه پرداخت ساخته شده، کد کیوآر تولید کنند. در این روش کدهایQR  مربوط به درگاه پرداخت توسط پذیرنده تولید و در مکان موردنظر قرارداده می‌شود. 

کاربرد این کد به این صورت است که برای پرداخت هزینه می‌بایست با برنامه‌ی کاربردی طراحی‌شده برای خوانش کدQR ، کد مورد نظر اسکن شود، هزینه مذکور از حساب مشتری برداشت و به حساب ذی‌نفع واریز شود. در این هنگام پیامک آگاه‌سازی به صورت آنی به ذی‌نفعان ارسال می­شود.

  

https://itp.bz

  منبع: راه پرداخت


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.