انواع درگاه پرداخت اینترنتی

انواع درگاه پرداخت اینترنتی

مفهوم پرداخت اینترنتی و درگاه پرداخت

در چندین سال قبل برای خرید محصول و پرداخت هزینه آن به صورت غیر حضوری، باید از طریق دستگاه های خودپرداز مبلغ را کارت به کارت می کردیم ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های ارتباطات این قبیل کار ها بسیار راحت تر شده است، دیگر نیاز نیست برای انتقال وجه به ATM مراجعه کرد ، به راحتی توسط یک گوشی یا کامپیوتر و داشتن رمز دوم در هر ساعت از شبانه روز می توان هزینه کالا یا خدمات، انتقال وجه و بسیاری از کار ها را به صورت اینترنتی انجام داد. همچنین با رشد کسب و کار های آنلاین در قالب وب سایت و فروشگاه های آنلاین، داشتن درگاه پرداخت برای صاحبان اینگونه مشاغل بسیار مهم و ضروری می باشد.

انواع درگاه پرداخت اینترنتی

  1. درگاه پرداخت مستقیم
  2. درگاه پرداخت واسط 

 

درگاه پرداخت مستقیم چیست؟

درگاه پرداخت آنلاین مستقیم، به درگاهی گفته می شود که بدون نیاز به یک واسط، پرداخت های خود را انجام می دهید. این درگاه های پرداخت مستقیماً به سوئیچ شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت ( Payment Service Provider ) کشور متصل می شوند. لازمه ی دریافت خدمات درگاه پرداخت از PSP ها داشتن اینماد و مجوز های لازم برای کسب و کار است. هم چنین در این روش شما برای ایجاد درگاه پرداخت حتما باید وب سایت داشته باشید و نمی توانید از درگاه پرداخت در راستای ایجاد لینک پرداخت استفاده کنید. دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم نسبت به درگاه واسط،  هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد.

 

درگاه پرداخت واسط چیست؟

بسیاری از کسب و کار های  نوپا که در ابتدای استارت کارشان هستند به سراغ شرکت های پرداخت یار که به عنوان یک واسط بین بانک و پذیرنده عمل می کنند، می روند و از این شرکت ها درگاه پرداخت اینترنتی دریافت می کنند. در حال حاضر تعداد بسیاری شرکت در این حوزه فعالیت می کنند ولی شما به عنوان صاحب کسب و کار آنلاین باید یک درگاه پرداخت امن و مطمئن انتخاب کنید.

شرکت سیزپی با ‌ارائه راهکارهای خاص و شخصی سازی شده پرداخت اینترنتی یکی از شرکت هایی است که خدمات متنوع تری نسبت به شرکت های PSP به کسب و کارها خصوصا استارت آپ ها ارائه می کند. یکی از این قابلیت ها ایجاد لینک پرداخت می باشد. کارکرد لینک پرداخت به این صورت می باشد که افراد، شماره شبا و شماره حساب خود را تبدیل به لینک پرداخت می کنند و جایگزین بسیار مناسبی برای کارت به کارت کردن می باشد. لینک پرداخت کاربرد های بسیاری دارد مانند: قابلیت استفاده در شبکه های اجتماعی، دریافت شارژ ماهانه در ساختمان ها، دریافت اقساط  صندوق قرض الحسنه خانگی، حمایت مالی، دریافت حق الزحمه برای فریلنسرها، پرداخت دنگ دورهمی های دوستانه و ...

همانطور که می دانید اینستاگرام به محبوب ترین و پر مخاطب ترین شبکه  اجتماعی در حوزه خرید و فروش تبدیل شده است. پس درگاه پرداخت مخصوص اینستاگرام برای فروشندگانی که در این شبکه اجتماعی مشغول به فعالیت هستند بسیار کارآمد می باشد. با داشتن لینک پرداخت مشتری یک پرداخت سریع ، آسان و امن خواهد داشت. به این صورت که مشتری پس از مشاهده و انتخاب محصول مستقیما به صفحه درگاه پرداخت هدایت می شود و پس از وارد نمودن اطلاعات بانکی، پرداخت را انجام می دهد و سفارش مشتری ثبت می شود.

مرتبط بخوانید: نحوه ایجاد درگاه پرداخت اینستاگرام  

 

نحوه ایجاد درگاه پرداخت وب سایت

پس از ثبت نام اولیه در سایت درگاه پرداخت سیزپی، وارد پنل کاربری خود شوید و متناسب با نوع فعالیت خود گزینه ایجاد درگاه پرداخت را انتخاب کنید، پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده درگاه پرداخت شما فعال می شود و شما با استفاده از افزونه و پلاگین های موجود در قسمت مستندات سایت سیزپی و کد های API که مخصوص حساب کاربری و وب سایت شما می باشد، می توانید درگاه پرداخت را راه اندازی کنید. لازم به ذکر است که مدت زمان ثبت نام تا فعالسازی درگاه کمتر از یک روز به طول می انجامد. برای فعال سازی قابلیت درج لوگو و آدرس وب سایت کسب و کار خود به تنهائی در صفحه پرداخت شاپرک و هویت بخشیدن به کسب و کارتان به دریافت درگاه پرداخت اختصاصی اقدام نمائید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.